Webmail - undgå automatisk log ud?

Halløj.

Kan man på nogen måde gøre, så webmailen IKKE automatisk logger én ud af "sikkerhedsmæssige årsager"?

Det er ret irriterende, når jeg fx. på mit arbejde godt vil have min privat-mail stående åben hele dagen, og den så logger en ud efter 15-30 min. (har aldrig fundet ud af tidsgrænsen)

Og hvis man er lidt lang tid om at skrive en mail, så er man pludselig logget ud når man sender den, og så kan det jo hurtigt gå galt med mail man er ved at sende, hvis man skriver forkert kodeord når man logger ind igen (dét problem er dog ikke så stort efter den automatisk gemmer kladder).

7 Kommentarer

Omdømme 1
Hej 

Nej det kan du ikke gøre noget ved. 

Om dette hjælper på problemet ved jeg ikke, men du kan jo prøve.

Brug dit tdc login til at logge på Forum.  Klik derefter oppe i sorte linie på Mit TDC - Mail. 

Forum er meget længere om at lukke (tror det er 3 timer) end hvis man går direkte ind i webmail.  Skriv gerne om det virker.

Virker det ikke så vend dig til at åbne windows lille notes blok. Skriv din mail der og når du er klar kopierer du teksten, åbner webmail og paster det kopierede ind i en ny mail.  

Øv, møg irriterende nemlig ;-)

Men har jeg skam vænnet mig til altid lige at kopiere alt inden jeg trykker på noget... Så er jeg sikker på at teksten ikke forsvinder..... Er en vane, da mange hjemmesiders mail-formularer også nogen gange timer ud, og så er det rart lige at kunne paste det ind igen :-)

Men jeg må da lige prøve om man kan få den til at blive lidt længere ad den vej. Og måske ved at have forummet liggende åben i en anden fane.....

Har prøvet nu... Det virker ikke. Lige meget om jeg har forummet åbent, eller starter derfra, så logger den ud efter ca. en halv time...... Bare irriterende.......!

Omdømme 1
Hej igen

Alternativ løsning. 

Opret en mailbox på Google, eller Microsofts webside. 

Man kan være logget ind på google uafbrudt.

Når du har oprettet den, kan du opsætte din tdc-mail på gmail/outlook og få den nye mailbox til at hente de mail der kommer ind på TDC's webmail.  

Hver gang du modtager en mail, skriver du tilbage til afsender og gør opmærksom på din nye mailadresse.

opret gmail:

https://support.google.com/mail/answer/56256?hl=da

opret outlook

http://www.microsoft.com/da-dk/outlook-com/

Desværre ikke en holdbar løsning.

Jeg har en gmail, men bryder mig ikke om webmailen, og har den kun pga. min Android telefon.

Og da jeg har min nuværende tdc-mail registreret alle steder, og alle har den, så ville det ikke fungere at skulle skifte mail-adresse - det ville simpelthen kræve alt for meget arbejde at huske hvor og hvem der har den, samt gå ind samtlige steder og rette.....

Samtidig synes jeg bedre om en "rigtig" mail mod en gratis...

Jeg må bare leve med at den logger mig ud ser det ud til......

Omdømme 1
Har du overvejet at købe dit egen domenenavn.  www.one.com Er en god stabil host, og der kan du oprette alle de særskilte mail du lyster, og du bliver ikke smidt af. 

Det er altså ikke så svært at få en ny mailadrese ud til sit adresse kardoktek. 

Skriv en fællesmail til alle kontakter  sådan her:

Når jeg skal sende en mail til mange personer, skriver jeg min egen mail-adresse i "til"-feltet  og alle de andre mail-adresser i feltet "Bcc". 

(Er feltet ikke synlig. Se i mailklientens indstillinger.)
På den måde undgår jeg at give mail-adresser videre til andre.

eks. Min kollega behøver jo ikke vide mail-adressen til mit familiemedlem og omvendt.;)

Modtagerne af min fællesmail, ser kun "Til"-feltet, men ikke "Bcc"-feltet.
For at alle mine modtagere kan se, at der en mange modtagere af samme mail, starter jeg altid med disse ord:  "Dette er en fællesmail - Hej Alle."

Hej igen.
Du har mange gode forslag, jeg vil bare stadig gerne beholde min mail-adresse ;-)
Dem jeg kender er ikke det store problem, det er mere alle de steder, hvor jeg er registreret med min mail. Og rigtig mange af de steder kan jeg ikke umiddelbart lige huske, samt der er så mange, at det ville være et stort arbejde at logge ind på hver enkelt og ændre den.
Jeg har haft samme adresse i vel 20 år, og ville derfor også være ked af at skulle skifte.

Bortset fra dét, så har jeg skam et domæne, som ville være godt til mail, har også tænkt at oprette en ekstra, men vil bare stadig ikke skifte den ud ;-)

Som sagt er TDC-mailen helt perfekt, lige bortset fra det automatisk log ud...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)