Svar

Webmail, administration af mailadresser midlertidigt deaktiveret

• Deltager
  • 5 kommentarer
Hvornår er det muligt igen at kunne slette, rette, flytte og oprette nye mailadresser?
Jeg skal have slettet to mailadresser og flyttet to fra en anden konto SNART? Den konto de skal flyttes fra lukker 30/10-2016, og det har været nede i snart fire uger.

(Grundet en igangværende opgradering af YouSee's mailplatform, vil det i en periode desværre ikke være muligt at oprette og slette mailadresser)
Men det er jo en flot fejlmelding, men en dato på den periode ville hjælpe helt vildt meget.
Når jeg ringer ind, får jeg den ene efter den anden forklaring, men ingen hjælp...
icon

Bedste svar af majah 14 oktober 2016, 22:49

JanieP skrev:

Istedet vil vi gerne overføre de to emailadresser til en anden (familiemedlem) der har og bliver ved at have Yousee bredbånd.

hejsa igen
ok så tror jeg at jeg er med. ;)
(Tror jeg nok)
Jeg troede du ville flytte din konto til din "moster" der bor i en anden by og som er registreret med sit eget abonnement.

Jeg kan godt se du er i tidsnød, men da det er p.g.a. en platformflytning du ikke kan komme til at foretage den flytning, bør det jo være Yousee der æder et basicabonnement indtil du kan foretage den flytning. Prøv dog at ringe ind igen.

Se original

16 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints 70975 har modtaget fra andre medlemmer.

Der kan ikke sættes datoer på. Jeg har lidt "insider viden", og du skal ikke regne med 30/10.
Det handler om at 1 million (jeg gætter i runde tal) mailbokse med indhold skal flyttes til en ny mailplatform, og under processen kan man ikke ændre sine mailadresser, da to forskellige personer ellers vil kunne oprette præcis den samme mailadresse, hvis den enes konto var på den nye platform, og den andens på den gamle.
Men hvad skal jeg så gøre med de mailadresser de lukker snart. Så er jeg jo "fucked" fordi de har valgt at lukke ned for denne del af det.
Hvis bare der så var en hos Yousee der kunne gøre det for mig, så jeg ligesom var lidt sikret.
Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Kan du ikke installere en mail klient og hente mail ned lokalt fra de 2 konti? Når Yousee så bliver klar, kan du overføre dine mails til Yousee.
Omdømme 1

Jeg ved ikke helt om jeg forstår det med at 2 kontoer lukker.
Hvis det er kontoer udenfor yousee, så er det jo ikke adresser du kan oprette i webmailen alligevel. Så skal de tilføjes som "Ekstern Mail", og det kan du godt gøre nu.
Det handler ikke om mail klient, eller ekstern mail

Det er to mailadresser sluttende med @webspeed.dk og @kabelmail.dk, der lige nu hører til et bredbåndsabonnement hos Yousee.
Abonnementet lukker den 30/10 da vi flytter til et sted hvor der er fibernet...
Når abonnementet lukker, stopper de to email adresser med at eksistere medmindre man lige vælger at betale 59 kr om måneden for at bibeholde dem på et (tror nok det hedder) "basis" abonnement.

Istedet vil vi gerne overføre de to emailadresser til en anden (familiemedlem) der har og bliver ved at have Yousee bredbånd.
Normalt kan man oprette, flytte, rette og slette sine emailadresser på sin webmail, men fordi TDC og Yousee slår sig sammen er den mulighed der ikke lige nu. (se ovenstående)

Nu er jeg så snart i knibe, det er den 30/10 om snart. :(
Omdømme 1

Du vil ikke kunne slette dem i webmail, og umiddelbart efter oprette dem igen via er andet abonnement.

Hvis du sender mig en personlig besked med de fulde mailadresser du vil flytte, og den primære mailadresse, vil jeg grave lidt i mulighederne
Jeg havde heller ikke tænkt mig at slette dem først for at flytte dem, jeg havde "bare" tænkt mig at flytte dem fra det abn. der lukker til det der bliver ved at være yousee-kunde, via tdc.dk/4075

Jeg ved hvordan det gøres da jeg har prøvet det før, no problem der tror jeg...

Problemet ligger i at man i webmail ikke har mulighed for at slette mailadresser pga. sammenlægningen med TDC, og da jeg på det abn der vedbliver yousee allerede har fem mailadresser skal jeg jo slette to før jeg kan flytte dem.

Jeg vil gerne skrive det til dig 70975 i en personlig besked men bliver lige nødt til at vide om du er ansat i koncernen et sted eller jeg kan forvente mega SPAM i min mail hvis jeg skriver til dig ;) ;) ;)
JanieP skrev:

Jeg ved hvordan det gøres da jeg har prøvet det før, no problem der tror jeg...

Jeg vil gerne skrive det til dig 70975 i en personlig besked men bliver lige nødt til at vide om du er ansat i koncernen et sted eller jeg kan forvente mega SPAM i min mail hvis jeg skriver til dig ;) ;) ;)

Jeg har aldrig hørt om at en mailadresse tilknyttet sit abonement, uden videre kan flyttes hen til et familiemedlem med et andet youseeabonnement. Jeg kunne bedre forestille mig at du ville forsøge at videresende mail, for det kan man jo godt, hvis altså ikke webmail er lukket for den mulighed lige for tiden.

Det er forresten ikke muligt længere at oprette en ny mailadresse med domænenavnet @webspeed.dk.

Jeg synes også at beskeden fra 70975 om at grave lidt i mulighederne, lyder krybtisk. Hvis ikke han/hun er ansat i yousee, hvordan kan man så grave muligheder frem med en mailadresse der ikke er ens egen?
Majah: Det med at flytte sin email fra et abonnement til et andet har man kunnet i et par år. (vist nok)

tdc.dk/4075 står hvordan man gør det, det er i og for sig simpelt nok, MEN det er det jo så ikke når man ikke har plads til to email adresser på modtager abonnementet, fordi man for tiden ikke kan slette mail adresser pga. sammenlægningen.
Det har ikke noget med videresendelse at gøre, det ville ikke løse problemet

Venter stadig på svar fra 70975, om han er ansat eller tilknyttet Yousee/TDC
JanieP skrev:

hejsa igen
ok så tror jeg at jeg er med. ;)
(Tror jeg nok)
Jeg troede du ville flytte din konto til din "moster" der bor i en anden by og som er registreret med sit eget abonnement.

Jeg kan godt se du er i tidsnød, men da det er p.g.a. en platformflytning du ikke kan komme til at foretage den flytning, bør det jo være Yousee der æder et basicabonnement indtil du kan foretage den flytning. Prøv dog at ringe ind igen.
Yousee har skrevet på facebook, at det skyldes en fejl og håber på, at det går i orden i næste uge.
DU HAR RET MAJAH... De burde æde et basisabonnement lige til deres server er oppe igen og jeg kan foretage den flytning. ;)
Tror ikke på det er oppe om en uge selv om de skriver det på facebook... Jeg er blevet lovet indenfor 3-4 dage hver gang jeg har talt med support.
Kan dog ikke umiddelbart se hvor de skriver det på facebook, nogen der kan linke?
De har skrevet det nogle gange som kommentar til deres kunder.

https://www.facebook.com/youseedanmark/posts/1150556828359541

"Det skyldes desværre en fejl, som vi arbejder på at få rettet. Vi forventer, at fejlen er rettet i løbet af næste uge."
Omdømme 1

Så er "slette muligheden" kommet tilbage
Jeg får fortsat meddelelsen 'Administration af mailadresser er midlertidigt deaktiveret' under mailadresse administrationen hos YouSee. Det er altså ikke blevet rettet endnu. Kender nogen til nyheder om hvornår man kan komme til at oprette adresser?
Omdømme 1

Jeg har fået at vide "når som helst", og at det kun er dem der ER blevet "opgraderet", som det ikke virker for, da man vil undgå at 2 kunder på hver sin mailserver opretter samme mailadresser.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)