Spørgsmål

webmail

• Deltager
  • 3 kommentarer
Efter at jeg har fået ny pc med windows 10 bliver mine mails slettet efter 14 dage, kan jeg deaktivere det så jeg selv kan slette?

12 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +7
Hej Jda68

Jeg kan se du mangler svar her, så jeg byder lige ind :)

Det skulle ikke gerne have indflydelse på din webmail at du har fået en ny PC med Windows 10.

Er det mails fra Indbakken eller anden mappe det sker ved?
Hej Kasper, det er mails i indbakken i webmail, de forsvinder som sagt efter 14 dage, det vil jeg gerne havd ændret så det kun er mig der kan slette.
Mvh. Jørgen Andersen
Omdømme 7
Badge +3
Hej.

Har du en eller anden lokal mailklient, f.eks. Microsoft Office Outlook eller Microsoft Live Mail, så kan man i disse programmer indstille, at mail skal hentes fra YouSees server og at der skal gemmes en kopi på serveren. Samtidig kan det specificeres at denne kopi skal slettes efter et nærmere angivet antal dage. Kan det være det, der er årsagen til problemet?

Dette er indstillinger på den lokale computer, ikke noget YouSee har indflydelse på.
Hej Erik, tak for svar, jeg havde outlook expres, men det fungerede ikke på win.10 så jeg har downloadet mozilla thunderbird, det kører fint, jeg vil undersøge om jeg kan gemme en kopi på serveren, det kunne jeg i outlook express.
Jeg har det modsatte problem. Min indbakke i webmail giver kun plads til 1000 mails hvilket svarer til ca. 8% af kapaciteten på 1 GB. Mailprogrammet i Windows 10 giver ikke mulighed for at slette de indkomne mails efter nogle dage. Dette skal gøres manuelt. Da der maksimalt kan være 50 mails pr. side i indbakken, skal man ind og slette mails op til 20 gange. Dette er ikke særligt hensigtsmæssigt. Hvad kan der mon gøres? Kundeservice kan ikke fremkomme med en løsning.
At tømme papirkurven en gang for alle er tilsyneladende heller ikke muligt. Skal også tømmes side for side. Virker ikke særligt professionelt.........
Omdømme 7
Badge +7
Papirkurven burde kunne tømmes med et tryk på knappen "Tøm mappe". Jeg har YouSee webmail, men bruger det ikke meget. Jeg har derfor ikke endnu prøvet knappen "Tøm mappe".
Jeg får blot at vide, at jeg skal kontakte Yousee support...... Fejlnummer: 803........
Omdømme 7
Badge +7
Kan du ikke bruge "Sortering" så mails ikke rammer indbakken, men kommer ned i nogle andre foldere? Man kan oprette 10 sorterings regler, altså få indkommende mails ned i 10 foldere.
Det er jo nok det, som det ender med. Men det løser ikke problemet med den bøvlede måde at tømme mapperne på.
Det dur nu heller ikke at sortere. Følgende kan læses i forbindelse med sortering:
"Hvis du på din pc sender og modtager mails i et mailprogram, skal du være opmærksom på, at mailprogrammet kun henter mails i din Indbakke på mailserveren. Mails, som automatisk sorteres ned i en af de andre mapper på mailserveren, kan du derfor ikke efterfølgende hente ned på din pc med i mailprogrammet".
Omdømme 5
Badge +7
Hej Alle

Lige en opfølgning på denne tråd. Har I stadig udfordringer med webmailen?

Jeg har forsøgt at tømme papirkurven i et væk og det funger efter hensigten via knappen "Tøm mappe". Det er rigtigt at denne ikke findes i mapperne. Det kunne være et ønske der kunne bringes videre.

Nkk, hvis du får fejlkode i forbindelse med webmailens funktioner, så skal det fejlmeldes til vores support.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)