Webmail

Hej,

Indtil igår kunne jeg logge på min webmail uden at skulle indtaste mit password hver gang jeg åbnede for programmet.  Det var nemlig blevet gemt sammen med mit brugernavn.  Hvordan kan jeg få systemet til igen at gemme mine adgangsoplysninger?  Eller er den mulighed forsvundet, efter at der igår var en opdatering?

mvh ashagen

7 Kommentarer

Jeg tror du skal prøve og reparer windows, det vil sige at du skal gå i start og kontrolpanelet og derefter

finde det der hedder ( programmer og funktioner ) derefter skal du finde windows essentials den skal du klikke på og klik på fjern, og der vil komme en box frem hvor der står fjern et eller flerer programmer og

under den står der reparer windows klik på den og den reparer alle windows programmer herunder også

din mail, prøv om dette kan hjælpe dig og hvis det ikke hjælper vil jeg mene at du så skal prøve en

systemgendanelse ved at kører det tilbage til hvor det helle virkede, ellers må du sende mig en pm medelse

håber dette kan hjælpe dig venligst HC21

Hej ashagen

Webmail ser du gennem din browser, og har ikke noget at gøre med windows essentials.

Du kan prøve at slette browserdata. 

Internet eksplorer 11 = Menulinjen øverst: Funktioner > Slet browserdata > 

Du skal markere ud for "Bevar data om favoritwebsteder"

og                                "adgangskoder" 

HUSK at du så sletter de gemte adgangskoder ALLE steder på nettet.  GENSTART

Chrome = tre vandrette streger øverst til højre >

Indstillinger > Vis avancerede indstillinger >

Adgangsgoder og formularer > 

marker ud for "husk adganganskoder"  

Klik på  "Administrer adgangskoder"  

Skriv TDC i søgefeltet og hvis den dukker op, så slet den.   GENSTART

------------------------

Når du igen skriver sin kode på en webside, vil brovseren poppe op og spørge om den skal gemme din kode. 

Hc21 - Hvorfor skal trådopretter sende dig en pm meddelelse hvis det ikke virker?

Det var fordi hvis det ikke virkede, så havde jeg en anden mulighed for at hjælpe her men jeg kan så se

at jeg måske er kommet til at træde nogen over tæerne, og det var ikke for at gå andre i bedene så for

at det var nemmer var det at jeg bad om pm meddelse for at hjælpe vedkomne, men det kan jeg så se at

andre supperbruger gerne vil tag sig af så undskyld jeg har blandet mig her.

Venligst HC21.

Du har ikke trådt nogen over tærerne og undskyld hvis du har fået det indtryk! Glad humørikon

Meningen med dette forum er at vi skal hjælpe hinanden, og det betyder at har andre et andet svar end den der har svaret først, er det helt i orden.  

Forum går ud på at andre der måske oplever samme fejl kan læse og forhåbentlig få en løsning, ved at læse hele tråden. Den ide bortfalder, hvis vi alle tilbyder at svare privat.  

Jeg tilbyder ikke at svare privat, fordi et svar i pm, skal være fuldstændig korrekt, fordi der ikke er et sikkerhedsnet i form af andre kunder der kan komme med indvendinger, hvis jeg har misforstået et spørgsmål.   Hvis entrådopretter beslutter sig for at spørge privat på sådan en opfordring, stopper tråden og andre der læser den kan ikke forstå hvad der så var galt. 

I dette tilfælde har trådopretter fået to svar. Glad humørikon

Måske er det ikke webmail der menes, men en mailkliendt ved navn Windows live mail 2012 der er indkluderet i windows essentials, og så kan dit svar måske bruges, men det kunne også tænkes, at der skal vinges af på fanebladet "Servere" ud for "husk adgangskode". 

Derfor er det nu trådopretter der bliver nød til at give en tilbagemelding, og kan vi derefter ikke hjælpe yderligere er der måske en anden kunde der kan komme med en lys ide. Meget glad humørikon

PS. Hvis skriften er for lille, kan man holde CTRL-tasten nede og skrue på musens hjul. :-)

Hej.

Jeg var ved at skrive et svar i går men ser nu, at andre har svaret. Der kan imidlertid være grund til at finjustere svaret fordi der er nogle ret væsentlige forskelle i måden, adgangskoder gemmes på i Windows 7 og i Windows 8. Der kan derfor hjælpes bedre hvis det oplyses, om det er Windows 7 eller Windows 8, der anvendes, og tillige - og det er faktisk også væsentligt - hvis det er Windows 8, logges der så på Windows lokalt eller med et logon til en Microsoft-konto? Hvis der logges på med en Microsoft-konto er den funktion i Windows 8, der gemmer diverse indstillinger på OneDrive så slået til? Hvis den er slået til kan oplysninger om adgangskoder m.m. synkroniseres mellem flere maskiner der logger på med samme Microsoft-konto.

Hvis der bruges en anden browser end Internet Explorer 11 kan jeg desværre ikke bidrage med yderligere hjælp.

Hej MajaH:

Det skal man heller ikke hvis man ikke vil, men sagen er den at jeg har den mulighed at hjælpe dem

via et program som jeg har og som vedkomde også skal have for at det er muligt for mig at hjælpe her,

og ikke for at tvænge nogen til bare at sende en pm, men merer for at kunne være af private karaterer og

for at det ikke lige frem skulle oplyses her i forummet, for man kan jo ikke få personlig oplysninger

eller mail her igennem forum eller tefon nr.

venlig hilsen HC21.Glad mand

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P