vores emails går i spamboxen


Hej vi opholder os på Gran Canaria og bruger mobilt internet fra Orange og Yoigo.

En stor del af de emails vi sender når ikke frem og vi har fået at vide at de går i folks spambox. Det gælder iøvrigt også for de mail vi sender imellem os hernede.

Det gælder både på konens og min egen PC hun har en TDC (post.tele.dk) mail adresse og jeg har en YOUSEE (kabelmail.dk) mail adresse.

Hvad kan der være galt.

8 Kommentarer

Jeg ved ikke lige hvor jeg skal sende dig hen. Da du har en youseemailaadrees burde du kunne få hjælp i

http://forum.yousee.dk/  Samme logon som her til tdc.

Det ser ikke ud til at tdc ejer  dit mobile bredbånd, men jeg kan tage fejl. Orange og Yoigo???

Post .tele.dk - er det en mailadresse fra TDC?

Nå - jeg går ud fra du bruger en browser at se din (jeres mailbokse på.  Er det webmail hos tdc på din kones pc og er det yousee-webmail hos dig selv?  Yousee-webmail skal bruges samme login som her i tdc forum.

I skal hver i sær inde i spammappen sætte markereing ud for de mail som i mener ikke er spam. Klik på "funktioner" og klik på "ikke spam".   Du /I skal sikkert gøre det mange gang før det virker.

Jeg ved ikke lige hvor jeg skal sende dig hen. Da du har en youseemailaadrees burde du kunne få hjælp i

http://forum.yousee.dk/  Samme logon som her til tdc.

Ja vi har både TDC (post.tele.dk) og YOUSEE (kabelmail.dk) og vi har samme problem på begge mailservere, jeg bruger jo også samme mit-TDC adgang til begge webmails.


 


Det ser ikke ud til at tdc ejer  dit mobile bredbånd, men jeg kan tage fejl. Orange og Yoigo???

Som nævnt opholder vi os ft. på Gran Canaria og vi bruger de lokale udbydere af mobil internet.

 

Post .tele.dk - er det en mailadresse fra TDC?

Ja.


Nå - jeg går ud fra du bruger en browser at se din (jeres mailbokse på.  Er det webmail hos tdc på din kones pc og er det yousee-webmail hos dig selv?  Yousee-webmail skal bruges samme login som her i tdc forum.

I skal hver i sær inde i spammappen sætte markereing ud for de mail som i mener ikke er spam. Klik på "funktioner" og klik på "ikke spam".   Du /I skal sikkert gøre det mange gang før det virker.

Ja TDC (vores hovedmail) på konens og YOUSEE på min vi har samme problem på begge, vi har indtil nu flyttet mailene fra spam til inbox på webmailene og så hentet dem via MS Outlook, men hovedproblemet er jo at de ender i spam hos de andre modtagere og det er jo ikke alle der har webmail og adgang til spam mappen.

Jeg går ud fra at problemet ligger på mailserveren???


 

MVH


SLP


PS, det er vores egne email der går i spamboxen både hos os selv og hos andre modtagere, og vi skriver altså ikke om sex, drugs, medicin osv.

MVH

SLP

Hej aliasslp

Har du fået en fejlmeddelelse?

Dette er et rent gæt, men prøv aligevel at læse dette blok-indlæg:

/t5/Forum-bloggen/Spamhaus-og-Zbot-Fejl-ved-afsendelse-af-post/ba-p/130333

Linket i Patricks blokindlæg til forklaring hos hos postmester virker ikke, så prøv dette isteder for.

http://pmaster.tdc.dk/authbl.pl?ip=178.21.88.203

Nej jeg ror heller ikke på i skriver nogle af de ord, men andre kan have skrevet sådanne or i deres mail, under domænenavnene, og så ryger i med i den pulje.

Men som skrevet det er kun et gær fra min side.

Hej igen.

Vi bruger F-Secure Internet Security, jeg har testet begge PC'er for virus og via Spamhaus og de er ikke på XBL. så det er tilsyneladende ikke denne vej fejlen ligger.

Selv testmail fra Outlook mail indstillingen går i vores spambox, men nogle af de mail vi ellers sender når fint frem, men vi ved ikke på forhånd hvilke og hvorfor.

HJÆLP

MVH

SLP

Du skriver testmail fra outlook?

Du skriver din kones mailadresse er post.tele.dk fra TDC
Den mailbox kan hun se på TDC's webmail https://mail.tdc.dk/
Hvis hun bruger outlook på sin pc, skal opsætningen være fra TDC

Du bruger en mailadresse fra YOUsee
Den mailbox skal du se på yousee-webmail: https://webmail.yousee.dk/
Hvis du har outlook på din pc, skal du bruge yousees opsætning.

Hvis du har begge konti oprettet i outlook skal opsætningen stadig være li med det firma mailen er tilknyttet.

Der er noget jeg ikke helt forstår.
Hvorfor har du både en tdcmailbox og en youseemailbox?

Normalt har man kun en mailbox tilknyttet sin bredbåndsforbindelse. Jeg går derfor ud fra at din youseemail er tilknyttet dit bredbånd fra Yousee.

Men hvad er din kones? Er det en gammel freemail, eller betaler i evt. 29. kr. om måneden for den?

Hvis din kones mailadresse er en fremail, er der underafvikling og har været det i to år.

Du skriver testmail fra outlook?

Ja når man "står" i rediger konti kam man sende en testmail.

Du skriver din kones mailadresse er post.tele.dk fra TDC
Den mailbox kan hun se på TDC's webmail https://mail.tdc.dk/
Hvis hun bruger outlook på sin pc, skal opsætningen være fra TDC

Ja og sådan er det også, men herudover kan man også se kontoen fra YOUSEE 

Du bruger en mailadresse fra YOUsee
Den mailbox skal du se på yousee-webmail: https://webmail.yousee.dk/
Hvis du har outlook på din pc, skal du bruge yousees opsætning.

Ja og sådan er det også 

Hvis du har begge konti oprettet i outlook skal opsætningen stadig være li med det firma mailen er tilknyttet.

Ja og sådan forholder det sig også

Der er noget jeg ikke helt forstår.
Hvorfor har du både en tdcmailbox og en youseemailbox? Se nedenfor

Normalt har man kun en mailbox tilknyttet sin bredbåndsforbindelse. Jeg går derfor ud fra at din youseemail er tilknyttet dit bredbånd fra Yousee.

Det er den også

Men hvad er din kones? Er det en gammel freemail, eller betaler i evt. 29. kr. om måneden for den?

Hvis din kones mailadresse er en fremail, er der underafvikling og har været det i to år

Jeg mener det er en gammel fremail der er konverteret til "et eller andet" og vi betaler altså ikke 29 kr, i måneden men 222 KR i kvartalet = 75 KR/måned (som vi syntes er vildt dyrt, det tangere jo nærmest røveri).

Årsagen til at vi har forsøgt at holde fast i vores gamle TDC emailadresse er at vi pga af arbejde har flyttet en hel del både i indland og udland, og som alle sikkert ved, så er det jo rimeligt træls at skifte email adresse!!!

 

MVH


SLP


 

 

Hej igen

Hvis der i abbonemet for din kone, kun er tilknyttet en mailbox, er det da alt for dyrt.  Er der evt. noget telefon og data tilknyttet også?  Hvis ikke skal i da se at få lavet det abbonement om til et Basic abonnement.

Du skriver voget om arbejde. Er det sådan at i har brugt de to mailadresse til nyhedsbreve eller andet?  Jeg mener at en privat-mailsbox ikke er gearet til at sende mange nyhedsbreve ud, men jeg er ikke sikker. 

Hvia ikke der er andre der har et bud på dit problem, må jeg desværre melde pas, men du kan jo prøve at spørge i youseeforum, men jeg tror ikke der er så meget at gøre. Se svaret i denne tråd: http://forum.yousee.dk/showthread.php?4608-Rapporter-spam...&p=26325&viewfull=1#post26325

Du kan slå det centrale spamfilter fra i indstillinger, men så kan du jo resikere at blive oversvømmet med spammail, men du kunne jo forøge at slå det fra, for at se om det hjælper.

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)