Vil TDC i ramme alvor have mit password?

Jeg fejlmeldte den 23-02-2014 kl. 11:48:59 at jeg i Selvbetjening ved flere af hinanden uafhængige forsøg ikke var i stand til at se mine sædvanlige oplysninger, men i stedet modtog en fejlmelding.

Først i dag modtager jeg så et svar... og i dette svar skriver man fra TDC's side sørme:

"Tak for din mail.

Du bedes venligst sende os dit brugernavn og adgangskode så undersøger vi og vender tilbage."

Det kan da ikke være i ramme alvor, at man ønsker kundens password?

- eller tager jeg fejl?  For mig lyder det helt phishing-agtigt... og TDC har vel styr på deres brugere. Jeg var logget ind som bruger etc.

/jan

6 Kommentarer

Hej HallerAndante

Det lyder i hvertfald som om du IKKE skal tro på det. Jeg ville helt bestemt ikke sende noget som helst på en mail. Jeg har slettet et afsnit og vil i stedet anbefale at du ringer til kundeservise, istedet for at svare på den mail. I hvertfald indteil vi ved mere.

Jeg indberetter dit indlæg til forum teamet. 

Tak for dit indlæg - du hører nærmere.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Jan

Allerførst: det er fuldstændig korrekt, du må ALDRIG sende dit password på mail!
Godt du reagerer.
Normalt, hedder det sig, at TDC ALDRIG beder kunderne om adgangskode.
Det er helt med vilje, jeg skriver "normalt". Det er jo som regel undtagelsen der bekræfter reglen.

Jeg vil antage, at det enten er en kollega, som har "glemt" at man ikke må bede om koden, eller også faktisk er normal procedure, i lige den slags problemer. Det sidste tvivler jeg nu stærkt på!

I skrivende stund, er det fredag aften. Dvs vi har weekenden foran os.
Så der er ikke så meget jeg kan gøre her, hen over weekenden. Men hvis du vil videresende mailen til mig?
Jeg sender en PM til dig med min mailadresse inden lørdagen er slut.
Måske, skal jeg endda have dig til at se ind i headerens metadata. Men kommer det dertil, vil jeg ringe og instruere dig. Måske viser det sig, at det slet ikke er så mystisk, når jeg kan komme til at undersøge på mandag.

Sidst, vil jeg igen rose dig for den helt rigtige reaktion. Man skal selvfølgelig aldrig sende sin kode afsted i en mail. Og TDC bør aldrig bede kunder om at sende den.

God weekend, du hører fra mig senest i morgen. Og igen mandag, når jeg har haft mulighed for at undersøge sagerne.

Hilsen
Ja, det lyder fint. Det viser sig i øvrigt, at det, der var mit problem, ikke er mit problem mere. Der har været tale om et midlertidigt problem m.h.t. at komme til selvbetjeningsinformationerne.

Og mit indlæg skyldes, at det i den grad undrer mig, hvad man kan finde på at bede brugerne om.

Tak for din indsats!

Jeg valgte med det samme, at selvom det _kunne_ være ægte, så svarer jeg ikke på den slags anmodninger, da det i bund og grund er en forkert måde at angribe problemet på. Jeg er på tidspunktet, hvor jeg indberettede (udfyldte et skema) logget på med min brugerstatus - og TDC bør kunne vide, hvem jeg er. Systemet tappede endvidere oplysninger fra min browser, har min brugernavn etc.

/jan

Hej Jan

Du har helt ret. Det var rigtig smart gjort at skrive her i forum. 

Patrick vil sende dig en PM, (en privat meddelelse, som kun du kan se. Den PM lander i din indbakke her i forum.  Prøv at se øverst her på siden.  Til højre for dit billede - helt ude til højre står der normalt "0 ulæste"

Når Patrick har sendt dig den, vil der stå "1 ulæste".  Nu prøver jeg også at sende en til dig, så kan du se hvordan det virker. 

Sendt! Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P