Vi opgraderer YouSee Mail - find hjælp her | YouSee Community

Vi opgraderer YouSee Mail - find hjælp her



Vis første besked

146 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +2


Husk, at du har mulighed for at sætte mailen op i telefonens mailprogram også. Få hjælp til opsætning af mail her.

Kunne I ikke sætte en medarbejder til at opdatere jeres guides, dels med tidens relevante programmer; live mail findes ikke mere, windows 10 har et simpelt program windows 10 mail, den aktuelle outlook version er 2019 etc. dels har I åbnet op for imap (windows 10 mail bruger automatisk imap ved opsætning),
Kunne I ikke få jer det nytårsfortsæt at gøre tingene ordentligt?
Omdømme 7
Badge +3
Endnu et problem er konstateret, nemlig at mails, der forsøges sendt fra YouSee mail (både via webmail og via mailklient) til en modtager med en mailkonto under Apples iCloud, d.v.s. med domænenavn "icloud.com" i mailadressen, bliver afvist af Apples mailsystem, da et eller andet hos YouSee åbenbart ikke overholder Apples regler, eller også er YouSee registreret hos Apple som leverandør af spam eller anden malware. Kan ikke gennemskue hvad det er.

Der kan godt sendes mails til min iCloud-mailkonto fra både Google Gmail og Microsoft Outlook mail, så det er ikke min icloud mailboks, der fejler noget.

Se tillige denne tråd: https://forum.yousee.dk/stil-dit-spoergsmaal-52/kan-ikke-sende-mails-til-aticloud-com-adresse-103615

Hvis dette problem gælder for alle er det et alvorligt problem. Brugere, der har anskaffet Apple-udstyr vil muligvis anvende den iCloud-mail m.m., som man får når Appleudstyret registreres. Disse brugere vil så ikke kunne modtage mails fra brugere, der anvender YouSees mail.
Omdømme 1
Hej.
Den mailadresse som står som den primære adresse er ikke den som skal være den primære. Dette har ændret sig efter webmail er lavet om. Jeg vil gerne ændre den primære adresse. How to?
Omdømme 7
Badge +7
https://kundeservice.yousee.dk/mail/brug/afsender/standard-afsender
Omdømme 7
Badge +7
Hej Alle

Hovedopslaget er netop blevet opdateret 🙂
Omdømme 1
https://kundeservice.yousee.dk/mail/brug/afsender/standard-afsender
Hej.
Det har jeg set og det giver 0 mening. Den mailadresse som står som primær adresse er ikke den som det har været før omlægningen af webmail. Det er en mailadresse som jeg har lavet til et andet medlem i husstanden.
Mvh.
Torben
Omdømme 7
Badge +3
Hej @Kasper

Er det for tiden muligt i selvbetjeningen at oprette en ny separat mailkonto med samme mailadresse som har ligget som et alias på den primære mail som YouSee oprettede ved overgangen til ny mailversion, forudsat at man forinden sletter det pågældende alias?

Jeg kunne gøre det for et par måneder siden fordi YouSee havde brugt en forkert mailadresse som primær mail. Men nogle svar i andre tråde kan tyde på at det kun var muligt på grund af en fejlfunktion, således at det nu ikke længere er muligt. Man kan jo prøve sig frem, men det kan ende helt galt, da man ikke kan genoprette et slettet alias som alias, og så går pågældende mailadresse tabt hvis den ikke kan bruges som primær adresse i en nyoprettet mailkonto.

Hvis det er muligt kan det være løsningen for de brugere, der har problemer med en forkert primær mailadresse, og som ikke kan eller vil nøjes med at vælge den ønskede adresse som afsender. Man kan via en fil på computer eksportere alle mails fra den forkerte mailkonto og derefter importere dem til den rigtige mailkonto, så alle mails, både indkommende og sendte, ender det rigtige sted under den rigtige primære mailadresse.
Omdømme 7
Badge +7
Hej MS-ERIK

Jeg tænker ikke at det er muligt, da jeg antager, at systemet vil sige, at den pågældende mailadresse (alias fra migrerede konto) allerede er i brug. Dermed vil jeg mene, at det alias skal frigøres/slettes - men jeg vil ikke hænges op på det nu.

Jeg må lige undersøge og vende tilbage, men øverst i hovedopslaget, som jeg opdaterede forleden, der skulle være en brugbar workaround til den problemstilling angående afsender adresse. Men okay jeg forstår hvad du mener - hvis man gerne vil have det alias ud og oprettet som en separat mailboks?
Omdømme 7
Badge +7
Hej MS-ERIK

Jeg tænker ikke at det er muligt, da jeg antager, at systemet vil sige, at den pågældende mailadresse (alias fra migrerede konto) allerede er i brug. Dermed vil jeg mene, at det alias skal frigøres/slettes - men jeg vil ikke hænges op på det nu.

Jeg må lige undersøge og vende tilbage, men øverst i hovedopslaget, som jeg opdaterede forleden, der skulle være en brugbar workaround til den problemstilling angående afsender adresse. Men okay jeg forstår hvad du mener - hvis man gerne vil have det alias ud og oprettet som en separat mailboks?


Hej MS-ERIK

Der er faktisk en guide her, der forklarer, hvordan du laver et alias om til en separat mailboks, her:
Få en indbakke til hver af dine mailadresser - Det kan jo løse problemet, som du rigtigt nok siger - god pointe 🙂

Når det er gjort, så kan du i YouSee Webmail eksportere (og importere) data via Indstillinger (mapper mv.) -> Import/Eksport, så generes en fil, som kan trækkes ind via samme vej i den nye mailboks, som nu er blevet separat.

Du har ret, i at der har været en fejl på det, men det er altså muligt at gøre nu via ovenfor beskrevet fremgangsmetode 🙂
Omdømme 7
Badge +3
Hej Kasper.

Tak for svaret. Det var faktisk det, jeg gjorde for et par måneder siden, bortset fra at alias først blev slettet, og ny konto derefter blev oprettet. Men YouSee havde på et tidspunkt skrevet noget om fejlfunktioner (måske var fejlen at ny konto kunne oprettes med samme adresse uden at slette alias først), og en bruger havde advaret om risiko for alvorlige problemer. Men fint at det nu står i hjælpeteksten, så de mange brugere der klager over forkert primær mailadresse, kan henvises hertil.

Har et spørgsmål: I den nye mail har man en plads på 2 GB. Men gælder det for hver enkelt af de 5 mailkonti, man kan have (d.v.s 10 GB i alt) eller gælder det for de 5 mailkonti tilsammen (d.v.s. 2 GB i alt)?
Omdømme 3
Badge
Hej MS-ERIK
Jeg har lige konverteret en af mine aliasadresser til separat indboks i webmail. Den nye indboks har også 2 GB . Så med mine to indboks har jeg ialt 4 GB.
Omdømme 2
Badge
Hej MS-ERIK
Jeg har lige konverteret en af mine aliasadresser til separat indboks i webmail. Den nye indboks har også 2 GB . Så med mine to indboks har jeg ialt 4 GB.


Det var da en god nyhed. Så håber jeg bare at det ikke er en fejl, så YouSee hæver prisen igen :8
Omdømme 3
Badge
Hvad skulle YouSee hæve prisen på? Webmail går jo ind under bredbånd!
Omdømme 7
Badge +7
Hej Kasper.

Tak for svaret. Det var faktisk det, jeg gjorde for et par måneder siden, bortset fra at alias først blev slettet, og ny konto derefter blev oprettet. Men YouSee havde på et tidspunkt skrevet noget om fejlfunktioner (måske var fejlen at ny konto kunne oprettes med samme adresse uden at slette alias først), og en bruger havde advaret om risiko for alvorlige problemer. Men fint at det nu står i hjælpeteksten, så de mange brugere der klager over forkert primær mailadresse, kan henvises hertil.

Har et spørgsmål: I den nye mail har man en plads på 2 GB. Men gælder det for hver enkelt af de 5 mailkonti, man kan have (d.v.s 10 GB i alt) eller gælder det for de 5 mailkonti tilsammen (d.v.s. 2 GB i alt)?
Hej MS-ERIK
Jeg har lige konverteret en af mine aliasadresser til separat indboks i webmail. Den nye indboks har også 2 GB . Så med mine to indboks har jeg ialt 4 GB.


Ja, der gives 2 Gb pr.mailboks 🙂
Omdømme 7
Badge +3
Hej @Kasper

Den 23. november 2018 blev der i denne tråd svaret på bl.a. dette spørgsmål fra 15. november 2018:

"En ny mailkonto blev midlertidigt oprettet i går i "Mit YouSee" men senere slettet igen da det blev muligt at oprette en konto med det ønskede navn efter at have slettet et alias med samme navn, der kom fra den gamle Webmail. Kontiene står rigtigt i "Mit YouSee" men mærkværdigvis findes den slettede konto stadig og vises i åbningsbilledet til Webmail hvor man vælger konto, og er derfor ikke slettet selv om den ikke figurerer i "Mit YouSee".

Der blev svaret:

"Når en konto slettes, er den stadig synlig i 10+45 dage, da det i denne periode er muligt at få den genetableret. I den periode vil der komme mails ind på kontoen. Det er først når mailkontoen suspenderes i systemet, at det ikke længere er muligt at se den og afsender til den, vil få besked om at mailen ikke kan leveres."

Der er nu gået over 100 dage og mailkontoen er stadig aktiv og kan vælges. Men den står ikke i selvbetjeningen, hvor den er slettet, og tæller i henhold til selvbetjeningen ikke med i de 5 mailkonti, man kan have.

Skal man gøre noget særligt for at få kontoen væk? Eller vil den aldrig gå væk hvis den åbnes med mellemrum? Eller må der i ikke være indsat automatisk viderestilling på kontoen?

Selvbetjeningens oplysninger om mail under afsnittet om bredbånd er forkerte, da der oplyses om tre mailadresser fra det gamle mailsystem, og de er for flere måneder siden udgået. De to er blevet til selvstændige nye mailkonti, den tredie er helt slettet.
Omdømme 7
Badge +7
Hej @Kasper

Den 23. november 2018 blev der i denne tråd svaret på bl.a. dette spørgsmål fra 15. november 2018:

"En ny mailkonto blev midlertidigt oprettet i går i "Mit YouSee" men senere slettet igen da det blev muligt at oprette en konto med det ønskede navn efter at have slettet et alias med samme navn, der kom fra den gamle Webmail. Kontiene står rigtigt i "Mit YouSee" men mærkværdigvis findes den slettede konto stadig og vises i åbningsbilledet til Webmail hvor man vælger konto, og er derfor ikke slettet selv om den ikke figurerer i "Mit YouSee".

Der blev svaret:

"Når en konto slettes, er den stadig synlig i 10+45 dage, da det i denne periode er muligt at få den genetableret. I den periode vil der komme mails ind på kontoen. Det er først når mailkontoen suspenderes i systemet, at det ikke længere er muligt at se den og afsender til den, vil få besked om at mailen ikke kan leveres."

Der er nu gået over 100 dage og mailkontoen er stadig aktiv og kan vælges. Men den står ikke i selvbetjeningen, hvor den er slettet, og tæller i henhold til selvbetjeningen ikke med i de 5 mailkonti, man kan have.

Skal man gøre noget særligt for at få kontoen væk? Eller vil den aldrig gå væk hvis den åbnes med mellemrum? Eller må der i ikke være indsat automatisk viderestilling på kontoen?

Selvbetjeningens oplysninger om mail under afsnittet om bredbånd er forkerte, da der oplyses om tre mailadresser fra det gamle mailsystem, og de er for flere måneder siden udgået. De to er blevet til selvstændige nye mailkonti, den tredie er helt slettet.


Hej @MS-ERIK

Der vil jeg anbefale at kontakte teknisk support, så der kan blive fejlsøgt på problemstillingen for det enkelte abonnement. Det ikke er meningen, at slettede konti bliver ved at fremstå synlige på Mit YouSee.
Omdømme 7
Badge +3
Hej @Kasper

Tak for svaret. Inden jeg (måske) kontakter teknisk support vil jeg samle adskillige flere fejl på selvbetjeningen sammen, som ikke har med mail at gøre og derfor ikke nævnes ovenfor. Nogle af dem kan stamme fra sammenlægningen af TDC Privat og YouSee. Det undrer også at der stadig haves to logins, da det gamle fra TDC stadig er aktivt, selv om samtlige abonnementer til mobil, bredbånd og TV kan betjenes fra det nye login oprettet hos YouSee før sammenlægning med TDC. Eneste fordel af to er at der så kan logges på YouSee musik to steder på én gang med forskellige playlister og favoritter. Der tøves lidt med at ringe til YouSee på grund af den forventede meget lange svartid, og ingen af fejlene giver egentlige funktionsmæssige fejl på selve indholdet. Faktisk er der færre fejl og problemer end det, som mange brugere skriver om, så måske er det bedst slet ikke at prøve at ændre noget. Tidligere har ændringer i abonnementet (hos TDC) næsten hver eneste gang medført utilsigtede hændelser, der krævede fejlretning.
Omdømme 7
Badge +7
Hej @MS-ERIK

Selv tak 🙂

Du er velkommen til at vente med at kontakte os. Vi prøver løbende at optimere vores selvbetjening og sider, når det er sagt, så vil vi gerne kigge på dine loginforhold. Det kræver dog nærmere og direkte kontakt til os via f.eks. teknisk support på tlf. 70704040 eller anden indgang 🙂
Vedrørende kalenderen.
Det er pt kun muligt at gentage aftaler dag, uge, måned. år. Jeg kan i hvertfald ikke se andet.
Jeg har aftaler hver 14 dag og hver tredje uge fast. Kan I oprette det også?
Venlig hilsen Ulla Andersen
Jeg kan ikke finde ud af den nye mail. Kun nogen af mine mail adresser er syn lige og nogen kan jeg gå ind i men der er ikke længere de mails jeg havde liggende.

Syntes slet ikke om det nye.
Sorry skulle have været bragt i tråd vedr. Outlook 2007

Mistede i forbindelse med jeres migrering i efteråret alle mine mails samt adgang til mine mails via min outlook 2007. Efter en del måneders tung kommunikation (jeg henvender mig for nyt i sagen - tickets lukkes og mit problem overføres til nye tickets uden historikken (3 stks), hvilket gør det lidt tungt og mere forståeligt at servicen ikke opleves proaktiv). Ved seneste rykker for nyt i sagen oplyser en medarbejder i frontline at i ved omtalte migrering ikke længere servicerer Outlook 2007. (det havde været en smuk service, med en advarsel på forhånd om at migreringen dermed kunne afslutte ens brug af mail via nævnte OL). Imidlertid viser ordlyden i jeres "Mail Support til PC" at Windows 10 med OutLook 2007 indgår på ligefod med andre Mailsys.
Ved Mail Support-programmets test af mailkontoen får jeg følgende resultat:
Tester Internetforbindelsen: Succes
Sender testmail : Succes
Modtager test mail: FEJL - Der opstod en fejl under testen af mailkonto. 99
(Min mailkonto fungerer via web-mail.)
Nu er det jo ikke umuligt at det er korrekt at i ikke længere servicerer O.Look 2007, og at jeres web-instruks er usynkroniseret med den besked jeg fik af den sidste i rækken af 6½ måneds servicemedarbejdere.

Hvad betyder fejl 99?

Servicerer i Outlook 2007?

Med venlig hilsen

H. Raaberg

Besvar