Vi opgraderer YouSee Mail - find hjælp her | YouSee Community

Vi opgraderer YouSee Mail - find hjælp her

Vis første besked

147 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Ja, der er mail problemer. Checkede kun indgående på pop3.yousee.dk: port 995 melder certifikat fejl og port 110 melder "server busy".
Iøvrigt kan jeg ikke hverken hente eller sende mail for øjeblikket på post1.tele.dk serveren, får en "login failed", hvilket har stået på i flere timer nu. Er der andre der oplever det samme?
Lyder bekendt - modtager også fejlmelding både på PC og IPHONE - talte med Yousee kundeservice i morges og da var de ikke bekendt med fejl og kunne ikke hjælpe - men er vi flere der melder fejl bliver der nok arbejdet på sagen
Omdømme 7
Badge +7
Både port 465 og 587 (udgående mail) melder om certifikat fejl på asmtp.yousee.dk
OK, virker ikke igen, så vi må vente.......
----
Det ser ud til at virke igen.
pop3.mail.dk ender på adressen 193.201.76.60 som tilhører:
inetnum: 193.201.76.0 - 193.201.77.255
netname: WORLDLINE-FRANCE
country: FR
så vores mail er da på noget af en rejse..... med flere fejlkilder undervejs.
Iøvrigt kan jeg ikke hverken hente eller sende mail for øjeblikket på post1.tele.dk serveren, får en "login failed", hvilket har stået på i flere timer nu. Er der andre der oplever det samme?
Lyder bekendt - modtager også fejlmelding både på PC og IPHONE - talte med Yousee kundeservice i morges og da var de ikke bekendt med fejl og kunne ikke hjælpe - men er vi flere der melder fejl bliver der nok arbejdet på sagen

OK. Var lige inde på driftsinformations siden og slog min adresse op, der står "problemer med mail, forventes løst kl 13.30". Så der er håb forude.

OK. Var lige inde på driftsinformations siden og slog min adresse op, der står "problemer med mail, forventes løst kl 13.30". Så der er håb forude.

Nå, det var tilsyneladende kun Webmail det gjaldt, kan stadig ikke logge på med email program.

Samme problem på post5.tele.dk 🙂

Samme problem på post5.tele.dk :)

Også stadig samme problem her - surt
Omdømme 4
Badge
Havde godt nok problemer med at logge ind tidligere. Virker som om, at det virker funktionelt på systemet. Tidligere var jeg tvunget til at trykke flere gange på min egen mail. Uden, at der skete noget. Efter flere prøvelser, så virker det som om, at YouSee har haft lidt opstarts problemer? :?
Bortset fra det, så virker og er blevet optimeret hos mig. I mit system 😉 Dette er gældende i begge browser 😉
Omdømme 2
Badge
Kan, siden jeg var inde og kigge på webmail i går aftes, ikke hente eller sende mail via outlook.
Kommer med login fejl (0x800CCC92) Jeg har prøvet at ændre adgangskoden på yousee portalen uden held.

Bliver det muligt at ændre sin primære mail adresse?

Og som sædvanligt, er det jo typisk Yousee, at ødelægge mere end det gavner.
Omdømme 7
Badge +3
Nu kan man åbne sin nye Webmail i browseren, men der er stadig diverse fejl og særheder.

En ny mailkonto blev midlertidigt oprettet i går i "Mit YouSee" men senere slettet igen da det blev muligt at oprette en konto med det ønskede navn efter at have slettet et alias med samme navn, der kom fra den gamle Webmail. Kontiene står rigtigt i "Mit YouSee" men mærkværdigvis findes den slettede konto stadig og vises i åbningsbilledet til Webmail hvor man vælger konto, og er derfor ikke slettet selv om den ikke figurerer i "Mit YouSee".

Hvordan slettes en konto, der stadig findes selv om den skulle være slettet og ikke vises det sted, hvor man sletter?

Under bredbånd i "Mit YouSee" mangler ajourføring til ny Webmail. Oplysningerne er fra gammel Webmail, der oplistes en række alias'er selv om de alle nu er slettet fra ny Webmail. Til gengæld vises kun den ene mailkonto fra den nye Webmail. Jeg har to fordi en ekstra er oprettet da YouSee havde brugt et forkert navn til den nye mailkonto, YouSee havde oprettet i ny Webmail. Et navn, der er til helt specielle formål og absolut ikke til almindelig post.

Chrome-browseren melder, at webstedet YouSee Webmail ikke er helt sikker, selv om det er en https-side. Kan ikke lige se hvor usikkerheden ligger. Åbnes Microsofts webside med Microsofts Outlook.com-mail melder Chrome, at websteder er sikkert. Selv webstedet med YouSee Forum meldes som sikker.

Der er er uoverensstemmende oplysninger om portnumre mellem oplysninger på "Mit YouSee" og YouSees hjælpetekst. For indgående post (POP3) står der port 995 i hjælpeteksten for opsætning på mailklienter, for indgående post står der port 110 uden oplysning om markering af kryptering på "Mit YouSee" under mailindstillinger, for indgående post mangler oplysningen på "Mit YouSee" under bredbånd i afsnittet om mail.

Det er uheldigt at man ikke kan oprette nye alias'er. Alias'er kan være nyttige bl.a. fordi forskellige mailadresser kan bruges i forskellige forbindelser, således at man nemmere kan komme af med spam ved at slette det alias, som spam sendes til.

Der kan nu oprettes op til 5 mailkonti, som IKKE er det samme som de alias, der fandtes i den gamle Webmail. Det er 5 selvstændige mailkonti med hver sin egen indbakke, hvilket giver mulighed for at flere brugere i samme husstand kan have hver sin egen selvstændige mailadresse og indbakke. YouSee skulle nok have skrevet lidt mere om den mulighed. Hvis der er flere mailkonti og hvis man ønsker at mail skal hentes til en mailklient fra dem alle til samme indbakke og/eller brugerprofil og/eller enhed skal man selv oprette alle kontiene på klienten og indstille kontiene til at aflevere de hentede mails det ønskede sted. Flere mailkonti kan godt lægge hentede mails fra flere mailkonti i indbakken i samme datafil.

Det er ærgerligt at YouSee stadig ikke kan tilbyde IMAP i stedet for POP3. IMAP er efterspurgt af adskillige brugere.

Har lige læst følgende på Yousee´s facebook side.
"LØSNING!!!!prøv at taste din kode ind igen. på Mit Yousee under mailindstillinger og skift adgangskode, du kan bare skrive den samme igen"
Og det løste problemet hos mig

...Der kan nu oprettes op til 5 mailkonti, som IKKE er det samme som de alias, der fandtes i den gamle Webmail. Det er 5 selvstændige mailkonti med hver sin egen indbakke, hvilket giver mulighed for at flere brugere i samme husstand kan have hver sin egen selvstændige mailadresse og indbakke. YouSee skulle nok have skrevet lidt mere om den mulighed. Hvis der er flere mailkonti og hvis man ønsker at mail skal hentes til en mailklient fra dem alle til samme indbakke og/eller brugerprofil og/eller enhed skal man selv oprette alle kontiene på klienten og indstille kontiene til at aflevere de hentede mails det ønskede sted. Flere mailkonti kan godt lægge hentede mails fra flere mailkonti i indbakken i samme datafil.

Har fem aliasser, der så skal konverteres til fem mailkonti.
Ved du hvor der er mere om det?

Har lige læst følgende på Yousee´s facebook side.
"LØSNING!!!!prøv at taste din kode ind igen. på Mit Yousee under mailindstillinger og skift adgangskode, du kan bare skrive den samme igen"
Og det løste problemet hos mig

Det virker sgu. Tak! 😃
Omdømme 7
Badge +3

...Der kan nu oprettes op til 5 mailkonti, som IKKE er det samme som de alias, der fandtes i den gamle Webmail. Det er 5 selvstændige mailkonti med hver sin egen indbakke, hvilket giver mulighed for at flere brugere i samme husstand kan have hver sin egen selvstændige mailadresse og indbakke. YouSee skulle nok have skrevet lidt mere om den mulighed. Hvis der er flere mailkonti og hvis man ønsker at mail skal hentes til en mailklient fra dem alle til samme indbakke og/eller brugerprofil og/eller enhed skal man selv oprette alle kontiene på klienten og indstille kontiene til at aflevere de hentede mails det ønskede sted. Flere mailkonti kan godt lægge hentede mails fra flere mailkonti i indbakken i samme datafil.

Har fem aliasser, der så skal konverteres til fem mailkonti.
Ved du hvor der er mere om det?

Man kan godt beholde de nuværende alias'er hvis man er tilfreds med det navn, som YouSee har brugt som primær mailadresse, og man er tilfreds med at alle modtagne mails uanset benyttet alias lander i samme indbakke.

Der viser sig stadig mailproblemer hos YouSee og informationerne fra YouSee er noget sparsomme, så der må tages et vist forbehold for kvaliteten af det, man som bruger kan oplyse her.

Oplysning om muligheden for 5 mailkonti er kun fundet i nedenstående link, og ved at eksperimentere:
https://kundeservice.yousee.dk/mail/problemer/faq

Vælg "Spørgsmål & svar til YouSee Mail" og derefter "Jeg har mere end én mailkonto. Hvad gør jeg?".

Man kan på "Mit YouSee" under "Mailindstillinger" se eksisterende mailkonti og alias på disse, og man kan slette alias og oprette nye mailkonti/mailadresser, men man kan ikke oprette nye alias.

Vil man oprette en ny mailkonto med samme navn som et eksisterende alias må man først slette dette alias.

På "Mit YouSee" kalder man det "Opret mailadresse", men der sker det at der oprettes en ny mailkonto med sine egne mapper m.m.

Henter man sine mails over i en lokal mailklient på PC, tablet eller mobiltelefon og opretter man nye mailkonti/mailadresser, skal man tilføje de nye mailadresser i den lokale mailklient, ellers overføres mails ikke.

Er der flere personer på samme husstand kan det udnyttes på den måde, at hver person kun modtager sine egne mails f.eks. i vedkommendes mobiltelefon.
Omdømme 7
Badge +7
Hej
der blev skrevet.

(Mister jeg nogle mails, adresser eller lignende?
Nej, du beholder alle dine mails og mail adresser. Og alle dine mails bliver i de mapper, du har lagt dem i. De mails, du tidligere har lagt i papirkurven, bliver dog slettet permanent.)

det er så ikke rigtigt jeg mangler 2 mail adresser. Og alle mine mapper,

Også her. Jeg har mistet 2 adresser. Og har nu mailet frem og tilbage med YouSee i en uge. Forskellige personer hver gang, så jeg skal forklare det hele igen - igen :,(

Hej Aiya og am11

Vi har hørt om dette før og vi er ved at undersøge sagen nærmere, men hvor kigger I for at konstatere, at I mangler mailalias?

For at se om dine mailadresser er kommet med, så tjek gerne under Indstillinger -> Konti -> Primære kontoindstillinger -> Indstillinger for sendte meddelselser

- Her skulle du ude i siden kunne vælge hvilke mailalias/mailadresse, som der skal stå i fra-feltet på dine sendte e-mails - altså en indikator påp om dine mailadresser reelt er kommet med eller ej. Det burde de jo være.
Omdømme 7
Badge +7
Hej MS-ERIK

Tak for din feedback, som jeg tager med videre 🙂
Hej
der blev skrevet.

(Mister jeg nogle mails, adresser eller lignende?
Nej, du beholder alle dine mails og mail adresser. Og alle dine mails bliver i de mapper, du har lagt dem i. De mails, du tidligere har lagt i papirkurven, bliver dog slettet permanent.)

det er så ikke rigtigt jeg mangler 2 mail adresser. Og alle mine mapper,

Også her. Jeg har mistet 2 adresser. Og har nu mailet frem og tilbage med YouSee i en uge. Forskellige personer hver gang, så jeg skal forklare det hele igen - igen :,(

Hej Aiya og am11

Vi har hørt om dette før og vi er ved at undersøge sagen nærmere, men hvor kigger I for at konstatere, at I mangler mailalias?

For at se om dine mailadresser er kommet med, så tjek gerne under Indstillinger -> Konti -> Primære kontoindstillinger -> Indstillinger for sendte meddelselser

- Her skulle du ude i siden kunne vælge hvilke mailalias/mailadresse, som der skal stå i fra-feltet på dine sendte e-mails - altså en indikator påp om dine mailadresser reelt er kommet med eller ej. Det burde de jo være.

Hejsa!

Hvis man kan åbne Webmail, burde de gamle Mail alias kunne ses således:
1. Åbn Webmail (login og klik på vist mailadresse)
2. Åbn Indstillinger (i den sorte bjælke lige over mail-liste vinduet)
3. Vælg Konti
4. I næste felt ("Indstillinger for sendte meddelelser") ses en "rulle box", hvor man kan vælge ønsket afsender mail adresse.
- De er der så forhåbentlig alle sammen (jeg har 2, der begge virker endnu).
Venligst
foz
Hejsa.
Jeg har 5 mailadresser tilknyttet min konto. Nu er det en random af dem som er blevet udvalgt til at være min primære mailadresse. Hvordan retter jeg det tilbage til den oprindelige?
Tak 🙂
Omdømme 7
Badge +7
Fandt et spørgsmål på FB der minder om dit.

I webmail gå til konto/indstillinger/indstillingerne for sendte mails. Når man er der kan der vælges hvilken de skal sendes fra.
Det bliver senere muligt at ændre der til primær/sekundær.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2025431377538744&id=111063605642207
Hejsa.
Jeg har 5 mailadresser tilknyttet min konto. Nu er det en random af dem som er blevet udvalgt til at være min primære mailadresse. Hvordan retter jeg det tilbage til den oprindelige?
Tak :-)

Hej
* Det ser det desværre ikke ud til man kan. I "Mit Yousee" kan du i "Mail indstillinger" slette i dine Mail alias (pas på, kan ikke fortrydes), men ikke lave nye eller skifte Primær konto.
Det ser ud til, at de gamle Mail alias kører videre, så modtagen Mail kommer i den fælles indbakke som hidtil (jeg har 2, der begge virker endnu).
* Hvis du benytter Webmail, kan du godt skifte "udgående mailadresse", dvs. den der står i sendt mail. Men ikke så let som i gl. Webmail:
1. Åbn Webmail (login og klik på en vist mailadresse)
3. Vælg Konti
4. I feltet "Indstillinger for sendte meddelelser" ses en "rulle box", hvor man kan vælge ønsket afsender mail adresse.
5. Slut med "Gem" knappen.
6. Skal du senere sende "fra en anden alias", må du på den igen ("1" til "5").
Venligst
foz
Omdømme 7
Badge +3
Hejsa.

Hej
* Det ser det desværre ikke ud til man kan. I "Mit Yousee" kan du i "Mail indstillinger" slette i dine Mail alias (pas på, kan ikke fortrydes), men ikke lave nye eller skifte Primær konto.
Det ser ud til, at de gamle Mail alias kører videre, så modtagen Mail kommer i den fælles indbakke som hidtil (jeg har 2, der begge virker endnu).
* Hvis du benytter Webmail, kan du godt skifte "udgående mailadresse", dvs. den der står i sendt mail. Men ikke så let som i gl. Webmail:
3. Vælg Konti
4. I feltet "Indstillinger for sendte meddelelser" ses en "rulle box", hvor man kan vælge ønsket afsender mail adresse.
Venligst
foz

Hej.

Under mailindstillinger på "Mit YouSee" har jeg en knap med teksten "Opret mailadresse". Har du ikke også den? Med den kan man oprette nye mailadresser, som bliver i form af nye mailkonti med deres egne indbakker og øvrige mapper m.v.

Vil man oprette en ny mailadresse med samme navn som et eksisterende alias er man nødt til at slette det gamle alias først, og husk at det ikke kan genoprettes som alias.

Årsagen til at man vil gøre dette kan være at YouSee har brugt en forkert og uønsket mailadresse til den primære mailkonto, de har oprettet. Man kan så selv oprette en ny primær mailkonto med det ønskede navn. Standardbetegnelsen synes at være "Primær mailkonto" for dem alle, men det ser ud til at man selv kan ændre denne betegnelse.

Webmail har en funktion til eksport og import, som går via en fil på den benyttede PC. På den måde kan man kopiere indholdet fra én mailkonto til en anden mailkonto, og så bagefter slette det hvor det ikke skal ligge. Bemærk at det tæller som nye mails i den mailkonto, der kopieres til, således at det hele muligvis bliver hentet igen til en lokal mailklient, hvis man bruger en sådan.

Der er flere oplysninger i tidligere indlæg i denne tråd.
Hejsa.

Hej
3. Vælg Konti
Venligst
foz

Hej.

Under mailindstillinger på "Mit YouSee" har jeg en knap med teksten "Opret mailadresse". Har du ikke også den? Med den kan man oprette nye mailadresser, som bliver i form af nye mailkonti med deres egne indbakker og øvrige mapper m.v.

Vil man oprette en ny mailadresse med samme navn som et eksisterende alias er man nødt til at slette det gamle alias først, og husk at det ikke kan genoprettes som alias.

Årsagen til at man vil gøre dette kan være at YouSee har brugt en forkert og uønsket mailadresse til den primære mailkonto, de har oprettet. Man kan så selv oprette en ny primær mailkonto med det ønskede navn. Standardbetegnelsen synes at være "Primær mailkonto" for dem alle, men det ser ud til at man selv kan ændre denne betegnelse.

Webmail har en funktion til eksport og import, som går via en fil på den benyttede PC. På den måde kan man kopiere indholdet fra én mailkonto til en anden mailkonto, og så bagefter slette det hvor det ikke skal ligge. Bemærk at det tæller som nye mails i den mailkonto, der kopieres til, således at det hele muligvis bliver hentet igen til en lokal mailklient, hvis man bruger en sådan.

Der er flere oplysninger i tidligere indlæg i denne tråd.

Hej
1. Ja, og jeg kan også oprette nye Mail konti (5 i alt).

Men vi bruger jo vores Mail forskelligt, og jeg har ikke behov for separate konti og indbakker mv.

Her har jeg, efter jeg gik på pension og blev privat TDC/yousee kunde, benyttet Webmail hele tiden - med 2 Mail alias, 1 for mig selv (primær) og 1 for min kone, der slet ikke er IT-kyndig. Derved kan jeg let se hvad der kommer af Mail til os uden at skifte konto eller indbakke. (Og kalde på min kone hvis der er noget til hende).
Når jeg skulle sende Mail, stod jeg (som primær) som afsender som standard. Og når der somme tider skulle sendes fra min kone, skulle blot vippes til hendes Mail adresse øverst i Ny Mail vinduet. Det var let at benytte for os.
Nu skal man ind i Webmail Konti indstillinger for at skifte afsender (som jeg beskrev i min lille vejledning). Men det bliver nok alligevel sådan vi fortsætter fremover.
(Som yngre var vores brug af Email meget større (især mit), og så var en løsning med separate indbakker naturligvis bedre. Dengang havde jeg Mail på jobbet.)

2. Yousee har nu "skjult" min primære alias, så Webmail kun kan vise (og vælge) min kones alias (der opfattes af systemet som primær Mail).
Og i "Mit Yousee" - "Mail indstillinger" vises kun 1 Mail alias og 1 Mail konto - min kones.
Så, jeg kan faktisk slet ikke fjerne min egen alias eller skifte primæt der.
Men min egen virker stadig, vi modtager fint Mail til os begge og kan sende fra os begge (som beskrevet).

Håber det forklarer situationen. Og jeg har indtryk af, at der er andre der har kørt på samme måde. Derfor mit indspark (hvor der er flere kommentarer) - og slet ikke for at kloge mig.

God weekend fra
foz
Hej.
jeg har haft en mailadresse oprindeligt fra TDC, overført til yousee og indtil for et par uger siden har det fungeret fint. det er en post5.tele.dk adresse. det lykkedes at få hentet og sendt mail ved at teste forbindelsen, når der ikke kunne hentes, hvilket skete 3 gange, indtil onsdag ved 18 tiden. derefter har det ikke været muligt overhovedet at få forbindelse til min gamle mail konto. har prøvet de ting der har været foreslået i denne tråd uden held. ny yousee webmail konto virker. men kan ikke få adgang derigennem til min gamle mailkonto på post5.tele.dk.
I forbindelse med jeres opgradering af mail platformen har jeg siden onsdag den 16 November ikke været I stand til at hente min mail til hverken PC eller Iphone. Jeg har forsøgt med alle de opsætninger I har på jeres hjemmeside. Jeg har en af de lidt ældre e-mail konti, nem post6.tele.dk. Har I ændret noget ved dem??

Besvar