Vi opgraderer YouSee Mail - find hjælp her

Vis første besked

146 Kommentarer

Badge
På forunderlig vis er alt pludselig ved det gamle, uden jeg har gjort noget. Hurraaah.
Hej Kasper

Fint nok at i opgraderer Webmail - det lukker så desværre muligheden for selv at skifte password på sin mailkonto.

Jeg har prøvet at kontakte Yousee kundeservice et par gange for at få skiftet mit password - og de laver en sag på det, men der sker ingenting.

I mellemtiden bliver min konto så misbrugt til at sende en masse spam mails med - uden at jeg kan gøre noget ved det - og sådan har det stået på i 3 uger nu...

Hvad skal jeg gøre? Hjæælp! :)
Hej Jeg skal stadig scrolle ned
Jeg nu prøvet og fået andre til at prøve at bruge Ctlr+ F5 og dette hjælper mig ikke. Hvad gør jeg?
Omdømme 7
Badge +7
pafal skrev:

Hej Kasper

Fint nok at i opgraderer Webmail - det lukker så desværre muligheden for selv at skifte password på sin mailkonto.

Jeg har prøvet at kontakte Yousee kundeservice et par gange for at få skiftet mit password - og de laver en sag på det, men der sker ingenting.

I mellemtiden bliver min konto så misbrugt til at sende en masse spam mails med - uden at jeg kan gøre noget ved det - og sådan har det stået på i 3 uger nu...

Hvad skal jeg gøre? Hjæælp! :)

Hej pafal

Ja, det er korrekt, at indstillingerne i webmail er suspenderet herunder mulighed for at skifte adgangskode til mailboksen. Det vil de være indtil d. 15 senest. På den måde sikrer vi migrering fra gammel til ny platform korrekt.

Hvis der er lavet en sag på, så er du desværre nok nødt til at afvente, at vi hurtigst muligt får behandlet denne fra det team, der sidder med disse sager.

Jeg går udfra, at du har forklaret dem sagen, som du gør her i forhold til, at der bliver sendt spam fra din konto.
Omdømme 7
Badge +7
RSAK skrev:

Hej Jeg skal stadig scrolle ned
Jeg nu prøvet og fået andre til at prøve at bruge Ctlr+ F5 og dette hjælper mig ikke. Hvad gør jeg?

Hej RSAK

Hvis der er tale om en mobil enhed, så skal du prøve at nulstille browserdata :)
Omdømme 2
Hej

1. Vil opgraderingen give mulighed for benyttelse af IMAP gennem e-mail-programmer og lignende, og hvis nej, hvorfor har YouSee så fravalgt IMAP, når nu mailplatformen skal opgraderes?

2. Hvilken en type mailplatform opgraderer I til, for eksempel Dovecot mailserver eller lignende?

Mvh Anders.
Hej
der blev skrevet.

(Mister jeg nogle mails, adresser eller lignende?
Nej, du beholder alle dine mails og mail adresser. Og alle dine mails bliver i de mapper, du har lagt dem i. De mails, du tidligere har lagt i papirkurven, bliver dog slettet permanent.)

det er så ikke rigtigt jeg mangler 2 mail adresser. Og alle mine mapper,
am11 skrev:

Hej
der blev skrevet.

(Mister jeg nogle mails, adresser eller lignende?
Nej, du beholder alle dine mails og mail adresser. Og alle dine mails bliver i de mapper, du har lagt dem i. De mails, du tidligere har lagt i papirkurven, bliver dog slettet permanent.)

det er så ikke rigtigt jeg mangler 2 mail adresser. Og alle mine mapper,

Også her. Jeg har mistet 2 adresser. Og har nu mailet frem og tilbage med YouSee i en uge. Forskellige personer hver gang, så jeg skal forklare det hele igen - igen :,(
Omdømme 7
Badge +7
Kan opgraderingen hænge sammen med, at jeg pludselig fik 859 mails, der læigger på serveren? Træls.
Omdømme 7
Badge +7
Ja, hvis ikke der slettet på Serveren, så kommer de igen, der har været en de brok over der på FB.
Er det rigtigt forstået at Yousee har valgt at lave en opgradering af hele mail-delen, men fravalgt at opgradere til et IMAP system? Hvorfor er det man så stædigt holder fast i POP? Det syntes jeg er en forkert beslutning set herfra.

Derudover tak for den ordentlige omgang mails der blev hentet på alle tilknyttede klienter nu må vi igang med delete knappen...

Mvh Henrik
Omdømme 7
Badge +7
Et svar på FB i dag. I forhold til IMAP, så er det for tidligt at svare på.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2020783368003545&id=111063605642207
Hej.
Hvis jeg prøver at gå i indstillinger på webmail så får jeg en besked om at man ikke kan ændre noget da webmail er under ændring (hvilket jeg godt ved). Der står dog også at det skal være iorden inden d. 15. december! Det har stået på i lang tid nu. Kan det virkeligt passe at det tager så lang tid!?
Omdømme 7
Badge +7
Der er den dato det forventes afsluttet, og på plads hos alle.
(Jeg ville egentlig skrive til yousee kundesupport, men kan ikke finde deres Mailadresse.)

Min kone og jeg benytter udelukkende Webmail, og vi er nu kommet på den nye Webmail klient - men:
1. Vi har fælles Email konto, og kan nu ikke længere skifte mellem vore 2 Email afsender adresser. Tidligere vistes afsender øverst i "Ny Mail" vinduet, hvor den alternative kunne vælges, når det var relevant.
(Denne løsning skyldes primært, at min kone ikke er spor IT minded, så jeg checker hendes og min mail samtidigt i vores fælles indbakke).
2. Min egen Email adresse var standard afsender tidligere; men nu er det min kones Email adresse.
Det medfører (pga. problem "1"), at jeg ikke kan sende Email "fra mig selv" - kun fra min kone.
Det er rigtig skidt!

ER der overhovedet noget at gøre ved det?

NB: Vi MODTAGER Email til begge adresser fint.

Venligst
foz
Radiomanden skrev:

Der er den dato det forventes afsluttet, og på plads hos alle.

Hold da op! Det har jeg nok regnet ud, men det har godt nok stået på længe nu. Jeg er plaget af lidt spam pt, og kan ikke bruge spamfilteret som ellers plejer at fungere fint. Så for alle andre og min skyld, så må projektet godt se at "komme op i hare".
Omdømme 7
Badge +3
Jeg har nu fået den nye Webmail, men desværre har YouSee brugt et forkert alias som primær adresse til den nye Webmail. Den benyttede adresse var lavet til helt specielle formål, ikke til almindelig brug. Hvordan ændrer man dette?

--------
Opfølgning:
Er muligvis ved selv at finde løsningen, da man nu via "Mit YouSee" kan oprette op til 5 mailadresser med egen indbakke. Det ovennævnte forkerte alias var en af de fem adresser. Prøvede så at oprette en ny mailadresse med det ønskede navn, systemet meldte fejl, men det viste sig kort efter at den nye adresse var oprettet alligevel, så fejlmeldingen var altså en fejl. Da Webmail tømmes løbende er der ingen problemer med mail, der skal flyttes eller slettes. Men flere adresser med egen indbakke kræver vel flere kontoopsætninger i den lokale mailklient, hvis en sådan ønskes brugt?
Omdømme 7
Badge +7
MS-ERIK skrev:

Jeg har nu fået den nye Webmail, men desværre har YouSee brugt et forkert alias som primær adresse til den nye Webmail. Hvordan ændrer man dette?

Du kan vist rette det via Mit YouSee (der er et nyt punkt med mail). Jeg har slettet et alias der.
Omdømme 7
Badge +3
Slangefar skrev:

MS-ERIK skrev:

Jeg har nu fået den nye Webmail, men desværre har YouSee brugt et forkert alias som primær adresse til den nye Webmail. Hvordan ændrer man dette?

Du kan vist rette det via Mit YouSee (der er et nyt punkt med mail). Jeg har slettet et alias der.

Tak, se min opfølgende tekst i opslaget.
Omdømme 4
Badge +2
YouSee's opgraderede mailaccounts har et spamfilter, som pt ikke kan kobles fra, har en lang række ubehagelige frasorteringer. Og da man ikke kan skaffe sig adgang til spamfilterets indhold uden at logge sig ind på webmailen på YouSee's hjemmeside, så er YouSee's mailløsning i øjeblikket i praksis ubrugelig.
I øvrigt er mailopgraderingen amatøragtigt udført på stort set alle punkter.
foz skrev:

(Jeg ville egentlig skrive til yousee kundesupport, men kan ikke finde deres Mailadresse.)

Min kone og jeg benytter udelukkende Webmail, og vi er nu kommet på den nye Webmail klient - men:
1. Vi har fælles Email konto, og kan nu ikke længere skifte mellem vore 2 Email afsender adresser. Tidligere vistes afsender øverst i "Ny Mail" vinduet, hvor den alternative kunne vælges, når det var relevant.
(Denne løsning skyldes primært, at min kone ikke er spor IT minded, så jeg checker hendes og min mail samtidigt i vores fælles indbakke).
2. Min egen Email adresse var standard afsender tidligere; men nu er det min kones Email adresse.
Det medfører (pga. problem "1"), at jeg ikke kan sende Email "fra mig selv" - kun fra min kone.
Det er rigtig skidt!

ER der overhovedet noget at gøre ved det?

NB: Vi MODTAGER Email til begge adresser fint.

Venligst
foz

Hvis der er andre med webmail scenarie, der ligner mit, er der lidt hjælp her (selvom det ikke er helt perfekt):

1. Åbn Webmail (login og klik på vist mailadresse)
2. Åbn Indstillinger (i den sorte bjælke lige over mail-liste vinduet)
3. Vælg Konti
* Jeg kunne desværre ikke rette "E-mail-adresse", men:
4. I næste felt ("Indstillinger for sendte meddelelser") kunne jeg skifte mail adresse fra min kones til min egen
5. Klik på "Gem" knappen øverst til venstre, lige under "Mail"
Test til mig selv viste at det virkede, nu sendes mail fra mig selv.
6. For at skifte til min kones mail adr., ændres tilsvarende til hendes adresse..
Lidt mere besværligt end tidligere, men trods alt brugbart.

* mail konto stadig står som min kones, men det kan andre jo ikke se.

Venligst
foz
a15995 skrev:

I har byttet rundt på min sekundære og primære mailadresse, så når jeg logger ind på webmail, så kan jeg kun vælge min datters mailadresse (sekundære). Mails kommer fint i Outlook, men det bør ændres hos jer...

Har noget lignende.
I Webmail har jeg dog kun en ud af fem stående under Indstillinger, Konti.
Alle mails ser dog ud til at være der.
Men det betyder, at alle udgående mails fra Webmail sendes som den adresse.
Har i går fået problemer med at modtage mail på både PC og min IPHONE - bruger Outlook på PC og POP konto på min IPHONE. Har talt med Yousee kundeservice her til morgen, men de kan ikke se at der er fejl og henviser til Microsoft og Apple support. Men da jeg ikke tror jeg for noget ud af at kontakte Microsoft/Apple skal jeg lige høre om der er andre der har fået samme problemer med at modtaget mail samt om der findes en løsning her på siden? På forhånd tak
nuber2 skrev:

YouSee's opgraderede mailaccounts har et spamfilter, som pt ikke kan kobles fra, har en lang række ubehagelige frasorteringer. Og da man ikke kan skaffe sig adgang til spamfilterets indhold uden at logge sig ind på webmailen på YouSee's hjemmeside, så er YouSee's mailløsning i øjeblikket i praksis ubrugelig.
I øvrigt er mailopgraderingen amatøragtigt udført på stort set alle punkter.

I det gamle system kunne man i teorien slå spamfilteret fra, men i praksis blev der alligevel filtreret på globalt niveau så man måtte tjekke spamfilteret i webmail jævnligt. Dette globale filter var ifølge YouSee baseret på hvad spamfilterbrugerne markerede som spam, hvilket er en meget dårlig ide da halvdelen af brugerne tilsyneladende ikke har styr på hvad de selv har sagt ja til at modtage, og derfor markerer diverse legitime mails som spam så vi andre skal ind i spamfilteret for at hente dem. Det opdagede jeg først længe efter at jeg havde slået spamfilteret fra, så guderne må vide hvor mange mails jeg mistede til spamfilteret indtil da. Mail i spam mappen bliver jo slettet efter senest 14 dage og hvis man ikke tjekker mappen fordi man fejlagtigt tror filteret er slået fra når det er "slået fra" under indstillinger, så går de mails der måtte være i den tabt.

Jeg sendte da også en kraftig klage til dem over dette, når spamfilteret er markeret som slået FRA så betyder det altså FRA og ikke "delvis fra". Det er mine mails og jeg vil selv have lov til at bestemme om alt der bliver sendt til mig skal direkte i min inbox, eller om det skal filtreres. Og det hjalp tilsyneladende, i alt fald røg der ikke længere noget i min spam mappe.

Men hvis de begynder på obligatorisk global filtrering igen nu, så går jeg altså grassat. Jeg er for nylig begyndt at få mails markeret som ***SPAM*** og det kan kun være YouSee der gør dette i forbindelse med opgraderingen. Og det ser ud til at det fungerer på samme måde, styret af brugere der ikke har styr på hvad de selv siger ja til at modtage, for det ene øjeblik er mail fra en bestemt afsender markeret som spam, det næste øjeblik er den ikke, og sådan kører det som vinden blæser.
Iøvrigt kan jeg ikke hverken hente eller sende mail for øjeblikket på post1.tele.dk serveren, får en "login failed", hvilket har stået på i flere timer nu. Er der andre der oplever det samme?