Sticky

Vi opgraderer YouSee Mail

Omdømme 5
Badge +7
  • YouSee Forum Team
  • 2438 kommentarer
Hvis du har en mailkonto hos YouSee, så kan du se frem til en bedre mail.
Vi er nemlig i gang med at skifte vores mailplatform, så du kan få endnu mere glæde af din mailkonto.

I denne tråd kan du finde hjælp, hvis du oplever problemer med at sende eller modtage mails. Du kan også finde svar på nogle af de oftest stillede spørgsmål omkring opgraderingen af mailplatformen og hvad det betyder for dig. Du er naturligvis også meget velkommen til at skrive i kommentarfeltet nedenfor, hvis du har spørgsmål eller sidder med svaret på et spørgsmål, som en anden bruger har stillet :)

Spørgsmål og svar:

Jeg kan ikke sende mails, hvad gør jeg?
  • Tjek at server til udgående post står til port 587.
Hvis du har sat din mailkonto op i fx Outlook eller på din mobil eller tablet, så kan fejlen ligge i opsætningen for udgående post.

Her kan du finde en vejledning til opsætning af mailkonto på mobil, tablet og PC/Mac

Jeg vil gerne ind på webmail - hvad gør jeg hvis jeg får besked om, at jeg intet bredbånd har?
  • Tjek at du bruger det korrekte YouSee Login
Hvis du er logget ind med korrekte login, så vil du kunne se menupunktet "Bredbånd" i venstre side.
Hvis du ikke kan se punktet "Bredbånd" i menuen til venstre, så er du ikke på dit bredbåndslogin.

Klik her for at få dit login tilsendt

Hvorfor kan jeg ikke ændre indstillinger i min webmail?
Opgraderingen af mailplatformen betyder desværre, at du ikke kan ændre i dine indstillinger indtil d. 15. december, senest. Det gælder f.eks. indstillinger for autosvar.
Det sker for at sikre, at din mailkonto flyttes korrekt over på ny platform.

Hvordan logger jeg på min webmail?
Du kan logge ind på webmail ved at gå ind på mail.yousee.dk
Hvis du er vant til at logge ind via webmail.foreningsmail.dk, vil din gamle login-side automatisk sende dig videre til mail.yousee.dk.

Mister jeg nogle mails, adresser eller lignende?
Nej, du beholder alle dine mails og mailadresser. Og alle dine mails bliver i de mapper, du har lagt dem i. De mails, du tidligere har lagt i papirkurven, bliver dog slettet permanent.

Skal jeg gøre noget for at komme over på den nye platform?
Nej, det sker automatisk. Er du vant til at logge på din webmail via webmail.foreningsmail.dk, får du dog en ny login side.
Vi flytter løbende alle mailkonti over på den nye platform frem til februar 2019. Vi kan desværre ikke flytte din mail før, selvom du kontakter os.

Koster opgraderingen af ny mailplatform noget ekstra for mig?
Nej, du skal ikke betale ekstra for opgraderingen.

Skal jeg have et nyt login?
Nej, ikke hvis du plejer at logge ind via mail.yousee.dk. Så skal du stadig bruge dit YouSee Login.
Plejer du at logge ind via webmail.foreningsmail.dk, er der en lille chance for, at du vil få et nyt login. Hvis det er tilfældet, vil du modtage brugernavnet i en mail fra os.

Kan jeg stadig tilgå min mail hvor som helst?
Ja, du kan stadig logge på din webmail, uanset hvor du er. Du skal blot sidde ved en computer, tablet eller mobil med adgang til internettet.

Kan jeg stadig bruge en mail-klient som fx Outlook eller Mail
Ja, det kan du sagtens. Både lagerplads, udseende og funktioner fortsætter som før.

Ændrer min mailadresse sig?
Nej. Din mailadresse vil være den samme efter opgraderingen. Så var din gamle mailadresse fx: dette-er-min-yousee-mail@youmail.dk, vil den stadig være dette-er-min-yousee-mail@youmail.dk
.

39 Kommentarer

Hvis man ikke har Yousee bredbånd hos Yousee, er det stadigvæk gratis at have Yousee webmailen?
Eller bliver Yousee webmailen lukket den 31. oktober?
Omdømme 7
Badge +6
Det vil koste Kr 59/måned for et netbasis abonement.
Omdømme 7
Badge +7
Nej, det er slut med gratis YouSee mail konto uden YouSee bredbånd . Har du en YouSee mail konto uden YouSee bredbånd, skulle du gerne have modtaget en automatisk generet mail. Du tilbydes her at din YouSee mail konto kan fortsætte, hvis du køber et "mail abonnement". Dette gælder desværre også YouSee kunder med YouSee mobilt bredbånd.

31. oktober er sidste frist for at svare hvis YouSee mail kontoen skal bevares. Hvornår YouSee fjerner konti uden reaktion aner jeg ikke.

Hvis du vil lade din YouSee mail konto leve videre, trykker du (vist nok) på en link i mailen eller ringer til YouSee på 70 70 40 40 senest 31/10.
Jeg har de seneste dage opleveret at jeg ikke har modtaget mail med vedhæftede filen. Det virker lidt tilfældig, hvornår jeg modtager henholdsvis ikke modtager mails med bilag, men generelt ser det ud til at være mails jeg sender fra min arbejdsmail. Kan problemet skyldes de igangværende opdateringer? Jeg er netop overgået til NetBasis.
Omdømme 7
Badge +6
JHA62 skrev:

Jeg har de seneste dage opleveret at jeg ikke har modtaget mail med vedhæftede filen. Det virker lidt tilfældig, hvornår jeg modtager henholdsvis ikke modtager mails med bilag, men generelt ser det ud til at være mails jeg sender fra min arbejdsmail. Kan problemet skyldes de igangværende opdateringer? Jeg er netop overgået til NetBasis.

Det skulle ikke have nogen indflydelse på vedhæftede filer.
Ved samtlige online shoppings jeg har foretaget de sidste par måneder, der har jeg ikke haft problemer med at modtage fakturarerne fra dem som vedhæftede PDF filer.
Jeg benytter TDC's mail server, fordi at jeg er gammel TDC kunde.
Jeg har de seneste par uger oplevet stigende problemer med udgående e-mail. På min PC anvender jeg mailprogrammet, Mozilla Thunderbird - som er et outlook lignende produkt. Det har været lidt skiftende om jeg kunne sende e-mails. Via webmail er der ingen problemer, men det er blot væsentlig mere besværligt for mig at bruge. Jeg er i øvrigt gammel TDC-kunde og har en mail.tele.dk mail-adresse. Udgående server er sat til:
TDC (DK)
asmtp.yousee.dk
port 587
Almindelig adgangskode
STARTTLS
Omdømme 7
Badge +7
Det ser korrekt ud. Har lige sendt en mail fra netop Thunderbird på port 587, og det fungerede fint. Prøvede også på port 465 som fejlede. Som jeg skrev i en anden tråd arbejder YouSee (TDC) på at opgradere mail platformen frem til 15/12, og det giver sikkert giver nogen gener i perioden.
Jeg kan ikke sende mail, hverken fra outlook eller min iphone. Jeg HAR sat port til 587.
Det virker som om det lykkedes en sjældent gang at få noget igennem, men for det meste timer den bare ud. Nogen der ved, om 'det burde gå over' ??
Tak for hurtigt svar, Slangefar. Godt at høre, at du er enig i opsætning. Jeg har netop igen prøvet at sende mail et par gange og får ikke mail afsted. Der kommer en vindue frem, hvor der står:

Status: Tilsluttet asmtp.yousee.dk
Forløb - her er en grafik som bare bliver ved at køre.

Men det er også tidligere set, at der kommer et andet vindue frem om at det mislykkedes. Vil du logge på med nyt password? Prøv igen? Annuller? - det kommer ikke lige nu.
Omdømme 7
Badge +6
Udgående server: asmtp.mail.dk
Port: 465
Sikkerhed: SSL/TLS

Test mail lige sendt igennem den som jeg har brugt de sidste mange år i Thunderbird og jeg oplever slet ikke nogen problemer.
Den test mail dukkede ret hurtigt op på min Gmail konto.
Omdømme 7
Badge +7
Jeg prøvede at sende endnu en test mail på port 587. Den var meget tæt på at time ud, men det lykkedes dog at sende mailen. Jeg bruger asmtp.yousee.dk
Også tak til svar fra ForumBruger2011 og Persen M. Jeg forsøgte mig også med port 465, men her får jeg samme kedelige oplevelse. Det er som om at Thunderbird prøver at logge ind på server for at sende mail, men at det mislykkes. Der er ikke problemer med at modtage mails til Thunderbird.
Badge
YouSee har netop bekræftet på Facebook, at de har problemer med udgående post. Der er ingen tidshorisont for hvornår det bliver rettet:(
Jeg har rettet serverporte på min mail konto på IPAD for 1 uge siden. I dag melder ipad så 12.673 nye mails og dem kan jeg ikke slette på een gang. Hvad sker der? Alle mails på webmail har jeg efterfølgende slettet. Der var 340 og min pc var forud for sletningen gået i gang med at hente 340 mails. Derfor gætter jeg at det er en fejl hos udbyder yousee.
Ingeborg
Ligesom Slangefar fik jeg 2 mails igennem på port 587 i aftes og efter typisk at vente 20 sek på hver mail - og lige før mailprogrammet opgav på grund af "timeout". I dag fik jeg "timeout" da jeg prøvede. Det lykkedes mig ikke at finde den information på facebook, som tommy.frandsen refererer til.
Omdømme 7
Badge +7
Test mail port 587 virker (asmtp.yousee.dk)
Test mail port 465 fejler (asmtp.yousee.dk)
Omdømme 3
Badge
Efter, at have læst diverse kommentar. Fornemmer jeg alligevel, at jeg stadig kan bibeholde min e-mail, som jeg oprettede hos: YouSee? Frygtede, at jeg var tvunget til at oprette en ny e-mail? Virker som om, at jeg stadig kan bibeholde e-mail. Selvom, at YouSee opgradere: YouSee Mail. Har jeg forstået dette korrekt?
Omdømme 7
Badge +6
Ja, der kan haves en You See mail selv om der ikke længere haves You See bredbånd, det koster Kr. 59/måned, som også skrevet tidligere i denne tråd.
Omdømme 3
Badge
Radiomanden skrev:

Ja, der kan haves en You See mail selv om der ikke længere haves You See bredbånd, det koster Kr. 59/måned, som også skrevet tidligere i denne tråd.

Er bekendt med dette, så hvis jeg har bredbånd hos: YouSee, så bibeholder jeg vil stadig email? Uden, at det koster. Kr 59/måneden?
Omdømme 7
Badge +6
Ja, der er jo inkluderet mail adresser i abonementet.
Slangefar skrev:

Test mail port 587 virker (asmtp.yousee.dk)
Test mail port 465 fejler (asmtp.yousee.dk)

Port 465 er SSL, så hvis ikke du har sat det til, så fejler den...
I har byttet rundt på min sekundære og primære mailadresse, så når jeg logger ind på webmail, så kan jeg kun vælge min datters mailadresse (sekundære). Mails kommer fint i Outlook, men det bør ændres hos jer...
Jeg har meget svært ved at se, hvad der er blevet bedre... Til gengæld virker det nu som om at det tidligere super velfungerende spam filter er blevet væk. Hvad gør i ved det?
Badge
Det er blevet så meget ringere og besværligt at læse mails i rækkefølge. Der skal scrolles konstant.
Få nu det lavet, som for få dage siden
Omdømme 5
Badge +7
Montør Larsen skrev:

Det er blevet så meget ringere og besværligt at læse mails i rækkefølge. Der skal scrolles konstant.
Få nu det lavet, som for få dage siden

Hej

Jeg er i tvivl om det er det nuværende layout eller den fejl der har været, som der menes her, men:

Der har været en layoutfejl på webmail, som er rettet igen. Hvis du stadig oplever problemet med layoutet, så prøv at trykke CTRL + F5 i webbrowser. Hvis det er på mobil eller tablet, så skal du slette browserdata. Så burde det se normalt ud igen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)