Spørgsmål

Udgår OneDrive??

I forbindelse med en bestilling hos YouSee kundeservice fik jeg oplyst at cloud-lagertjenesten OneDrive udgår i 2017. Kan det være rigtigt? Andre som har hørt noget om det?

10 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints 70975 har modtaget fra andre medlemmer.

Hvad for et Yousee produkt har du, der giver gratis OneDrive?
Indtil for nylig havde jeg en Homebox med en 10/1 forbindelse inkl. office pakken og sikkerhedspakken ydermere OneDrive med 1000 GB lagerplads.For en uge siden fik jeg en ny forbindelse 100/20 igennem mit Tv stik (coax) inkl.sikkerhedspakken.
Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints 70975 har modtaget fra andre medlemmer.

Hmmm... Jeg har ikke hørt om Yousee vil fjerne Onedrive, så jeg kan ikke hjælpe.
Men det er jo et Microsoft produkt (ikke yousee), og jeg kan da ikke tro at Microsoft vil fjerne det - tværtimod.

Du har fået Onedrive sammen med sikkerhedspakken, som kompensation for at leverandøren af HomeDisk lukkede ned. Hvis Yousee's systemer ser dig som "ny" kunde, så er det ikke sikkert, at den OneDrive licens fortsætter
Mange tak for svar.Ja det er rigtigt at jeg fik OneDrive som kompensation for at HomeDisk lukkede ned.Jeg har lige læst en ældre tråd her i dette forum vedrørende Microsoft Office og OneDrive.Hvis jeg har forstået det rigtigt er det kun licensen for det første år der gives kompensation for og efterfølgende fornyelse for egen regning.At kundeservice oplyser at OneDrive udgår 2017 skyldes nok min "kompensation" udløber og derefter skal fornyes for egen regning. Alt det har jeg nok misforstået i starten. Nå.... Jeg må se hvad der sker.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hejsa,

Jeg knytter lige en kommentar, da spørgsmål helt sikkert vil dukke op igen :)

Der er, kort fortalt, 2 scenarier:

Hvis du betaler for en Secure-pakke eller en Homedisk (som blev erstattet af Office 365-pakken), så vil du kunne fortsætte med at bruge produktet - og når licensen er ved at udløbe, så vil du kunne hente en ny licensnøgle inde på Mit YouSee som du kan indtaste i programmet når den be'r om det. Det vil I også få mere information fra os om, når vi nærmer os udløbsdatoen :)

Har du haft Clouddisk som en del af dit mobil- eller bredbåndsabonnement, så blev denne erstattet med en ét-årig licens til Office 365-pakken som udløber 1 år efter den blev taget i brug. Ønsker du at fortsætte, så skal du selv fornye den.

Jeg håber, at det gav lidt afklaring.
Microsoft har netop udsendt en opfordring til at oprette automatisk fornyelse. Jeg har secure og tidligere homedisk, så jeg skrev en mail til yousee, om det ikke blev fornyet automatisk.

Svaret var, at den slags produkter fandtes slet ikke hos yousee!!!

Det kunne jeg ikke forstå, så jeg talte med en medarbejder, der hårdt presset måtte indrømme, (jeg citerede fra december-mailen fra TDC om erstatning for secure og homedisk), at det måske var rigtigt, men at der jo stod løbende, og det måtte jeg da kunne forstå, at det betød, at det ophørte.

Så efter lidt mere goddagmandøkseskaft fandt jeg heldigvis ovenstående fra community manager Nikolaj.

Var det ikke en ide, hurtigst muligt, at få sendt den redegørelse til de relevante abonnementer?
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
alhj skrev:

Microsoft har netop udsendt en opfordring til at oprette automatisk fornyelse. Jeg har secure og tidligere homedisk, så jeg skrev en mail til yousee, om det ikke blev fornyet automatisk.

Svaret var, at den slags produkter fandtes slet ikke hos yousee!!!

Det kunne jeg ikke forstå, så jeg talte med en medarbejder, der hårdt presset måtte indrømme, (jeg citerede fra december-mailen fra TDC om erstatning for secure og homedisk), at det måske var rigtigt, men at der jo stod løbende, og det måtte jeg da kunne forstå, at det betød, at det ophørte.

Så efter lidt mere goddagmandøkseskaft fandt jeg heldigvis ovenstående fra community manager Nikolaj.

Var det ikke en ide, hurtigst muligt, at få sendt den redegørelse til de relevante abonnementer?

Hej alhj

Det er helt klart et input jeg gerne vil sende videre :)

Kasper
Oplysning om Microsoft Office 365 Personal findes på YouSees hjemmeside, men stedet er ikke nemt at finde. Man skal gå ned i bunden og klikke på Vilkår, og derefter vælge tillægsvilkår for YouSee Secure. Så skal man downloade eller blot åbne et pdf-dokument, hvor det står.

Klik her for at downloade/åbne dokumentet:
https://kundeservice.yousee.dk/-/media/yousee/hjaelp-og-support/files/abonnement/vilkaar/ys_tillaegsydelser/tillaegsvilkaar_for_yousee_secure_tillaegspakke.ashx?la=en
Nu er jeg også ramt af, at min O365 Personal m. løbende licens (Erstatning for HomeDisk) udløber d. 10. december 2016 , og jeg kan ikke finde mine abonnementsoplysninger i Selvbetjening, da de er forsvundet da TDC Privat blev til YouSee. Jeg har ikke modtaget nogen ny licensnøgle.
Problemet er blevet fejlmeldt, men det er utroligt der ikke kan ske noget proaktivt på dette problem, da der er mange som nu bliver ramt af en produktnøgle som udløber.

Mvh

Lars
For mig er miraklet sket.

I forgårs (15. nov.) kunne jeg pludselig igen se mine abonnementsoplysninger om mit bredbånd, herunder koden til office, som jeg har brugt, og mit office gælder nu til dec. 2017!!!!

Oplysningerne har ellers været væk i lang tid, og når jeg prøvede at åbne "indstillinger" var svaret noget med "en midlertidig fejl - prøv om lidt igen"

Men jeg har godt nok talt eller skrevet med mange yousee medarbejdere, der hårdnakket benægtede, at der fandtes sådan en aftale, eller som en af de seneste jeg talte med sagde: det er rigtig nok, at der er sådan et abonnement, men det var ved at udgå, for Microsoft ville ikke forny aftalen med TDC/yousee.

Ja man skal høre meget.

mvh
Jakob L.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8