Udgående mail fungerer ikke

• Deltager
  • 4 kommentarer
Hej du

Jeg har skiftet Internet udbyder fra Telenor til TDC via TDC Home trio.

Jeg bruger Outlook Express 6 og Windows Live Mail 2011.

Jeg har flere email adresser bl.a. hos One.Com og Telenor.

Jeg kan modtage post fra dem alle, men jeg kan ikke svare dem, med mindre jeg gør det via den mail jeg har oprettet hos TDC. Det er ret belastende, for så skal alt sendes i kopi til den opr. mail og derefter genindlæses og gemmes den vej rundt.

Udgående smtp server er anført som: asmtp.mail.dk,  x i server kræver godkendelse,

port 587 er anført som beskrevet i hjælpefunktionen på TDC mail-hjælp.

Jeg har prøvet rigtig mange ting også at anføre one.com's udgående server - det virker ikke

Hjælp ønskes meget - til sommer vælter det ind med foreningsmails som jeg meget gerne skal kunne besvare ret hurtigt. ( og lagre i mappe )

Der var ingen problemer da Telenor var vores Internet-udbyder - her kunne alt hentes og besvares.

Det må også kunne lade sig gøre hos jer.

Har iøvrigt forsøgt at oprette flere mail-adresser i TDC-regi - det kunne heller ikke lade sig gøre !

Kan man kun have 1 e-mail adresse hos TDC ?

Hvad er fejlene ?

Bedste hilsner

Svampe Jørgen

3 Kommentarer

Hej Jørgen

først  - jeg håber du er klar over det er et kunde till kundeforum du henvender dig til.

Hvis du bruger din internet forbindelse til erhverv, vil jeg stærkt anbefale st du anskaffer dig et erhversabb.

(Ikke fordi jeg ved ret meget om det, men har set at andre har anbefalet det til brugere med erhver.)

Det er godt nok mange spørgsmål. 

Jeg begriber ikke hvorfor du bruger to mailkliender på en pc. Den der Outlook Express 6 bliver overhovedet ikke opdateret mere, så den skal du ihvertfald skrotte. Den udgør en stor sikkerhedsrisiko for at du kan få snavs i din maskine.

Så skriver du Windows Live Mail 2011.

Den er god og den har jeg også.  Og jeg er også registreret med et domæne hos one.com.

Jeg har fem konti (ikke erhverv ;-)) oprettet i Windows Live Mail 2011.

en gmail-adresse fra google, hvor jeg har hentet deres opsætning på deres supportside.

en hotmail-adrese fra microsoft,          -/-       -/-     

en hjemmeside-adresse fra one.com,  (med egen mailbox)       -/-       -/-              

+ en mere med egen mailbox    

og så har jeg min webspeed-mailadresse fra yousee, hvor jeg har hentet deres opsætning på deres supportside.

Alt kan også lade sig gøre hos TDc, men det skal gøres som jeg her har anført.

Som du kan se skal du bruge opsætningen til dine konti, der hvor du har oprettet dine mailkonti.

one.com er f.eks her hvor der stå opsætning af emailkonti:  http://www.one.com/da/support/guider-faq#emailapps

Angående mailadresser hos TDC:  Du kan oprette fem mailadresser tilhørende den samme mailbox/konti.

Det vil sige der er en ordinær og de andre er aliasser for den ordinære.

Alle fem mailadresser lander i den samme indbakke, fordi det er samme abonnement.

En ekstre særskilt konto/mailbox koster 29 kr. pr stk måned.

Da nu du har domæne hos one.com. hvorfor opretter du så ikke de mailboxse hos dem, som du skal bruge. Der kan du jo oprette alle dem du vil.

Jeg kan ikke rigtig finde ud af om du har fået din tdc-mailadrese-koto sat op i windows live mail 2011. Hvis du ikke har det. Kan du bruge tdc's suppurt program, eller forsøge dig med denne opsætning, men KUN til din mail fra TDC.

---------------------------------------------------------------------------------------

Ved oprettelse af bredbånd har du valgt en email-adresse og et Password.
Den email-adresse skal du bruge som Brugernavn i opsætningen til dit postprogram på din pc, sammen med omtalte password.

Hvis du ikke kan huske dit pasword, kan du gå ind på MIT-TDC > webmail > indstillinger > password.
Her kan du taste et nyt password til din opsætning i dit postprogram.
Åben egenskaberne for din konto.
Fanebladet Servere:
Server til udgående = asmtp.mail.dk
Server til indgående = pop3.mail.dk
Marker feltet: JA til godkendelse.

Fanebladet avanceret:
Port til udgående post = 465
Marker feltet = Denne server kræver en sikker forbindelse (SSL)
Port til indgående post = 995
Marker feltet = Denne server kræver en sikker forbindelse (SSL)

Husk at lukke postprogrammet og åbne det igen for at ændringerne kan virke.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Så kommer der lige et surt opstød til TDC.

Jeg er simpelhen så træt af, at  hjælpesiderne ikke bliver opdateret til de nye indstillinger.

Det kan da ikke passe at brugere af de hjælpesider skal blive ved med at blive forvirede over uoverensstemmelserne mellem den opsætning der virker og den opsætning  som kunderne kan se på de tåbelige hjælpesider.

Hvis ikke TDC kan udskifte den gamle opsætning til den nye, fordi alle kunder ikke har fået skiftet serverindstillinger, må man bruge tid på at oprette hjælpesider hvor både den gamle og den nye opsætning er anført.

Det er simpelhen for dårligt, at det ikke bliver rettet.   

Hej Maja

Så mange tak for din hjælp, alt vedr. mine one.com adresser virker nu.

Jeg måtte opgive pop3 server og overgive mig til imap systemet - men det er OK

Jeg kan stadig ikke skrive fra mine Telenor og gamle Telia adresser, men det gør heller ikke noget.

De skal alligevel nedlægges, når jeg ser at alle bruger mine nye adresser i mit eget domæne.

Til orient. de 2 mailsystemer ligger på hver sin PC - en bærbar - ret ny og en gammel XP stationær.

Ved godt at OE v.6 er en gammel ting, men jeg fik det til at virke.

Ja jeg har min TDC adresse defineret på den bærbare i Win Live mail 2011

og det fungerer også fint. Også på den gamle !

Især tak for det med portnumrene - der hjælper TDC ikke særlig godt - gamle hjælpebilleder !

Bedste hilsner

Jørgen Svampe

Hej Jørgen

Hvis du er tilfreds med svaret, må du meget gerne klikke accepteret som løst tråd ud for indlæget med løsningen.  Blinkende humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)