TDCmail på iPad og Surface

Her i dette forum ser jeg spørgsmål om samme emne, men ikke et brugbart svar. Det er en flere år gammel tråd, så nu stiller jeg et lignende spørgsmål i håb om bedre hjælp.   

Jeg kan ikke oprette min TDC-mailkonto på hverken iPad 2, iPad 3 eller Microsoft Surface Pro 4. Den siger, at problemet er login og/eller password, men det er det ikke.

Intet af det, der foreslås i nedenstående tråd er problemet hos mig. Jeg taster hverken forkert login, password, jeg har helt styr på forskellen på login til mail og TDC, ikke problem med store og små bogstaver, og hvad der ellers foreslås i tråden. 

DER VIRKER BARE IKKE!

https://forum.yousee.dk/t5/Mit-TDC/Opsætning-af-TDC-mail-på-iPhone-iPad/td-p/116350

Min mailadresse er ret gammel, og hedder@post.tele.dk, dvs. ikke@mail.dk. I TDC's vejledning står, at jeg skal bruge fx asmtp.mail.dk. Men skal det i virkeligheden være noget med post.tele.dk? Fra starten betalte jeg for min mailadresse. Den blev gratis senere. Jeg har haft den siden 1998. Jeg har tidligere kunne oprette den fx i Outlook Express, for mange år siden. De seneste 12 år har jeg kun brugt den som webmail, men nu skal den igen være min primære adresse og bruges på alle enheder. Men hvorfor pokker virker det ikke? Jeg følger vejledningerne. Hjælp!

7 Kommentarer

1

Du skriver din mailbox er gammel.

Din mailadresse er vel tilknyttet dit bredbånd?

2

Måske denne video kan hjælpe.

https://www.youtube.com/watch?v=HzsJ1wA_wdI

3

Kan du logge på webmail?

https://mail.tdc.dk/

4

Hvis du skriver der er problemer med login kan det jo godt være det. 

Det er IKKE det login du bruger til at logge på forum og MITTDC med.  

Du skal bruge din mailadresse som brugernavn og det kodeord du oprettede da du fik bredbånd. Kan du ikke huske det skal du logge på webmail og under indstillinger finder du Pasword og på det faneblad skal du oprette et nyt.  Gør du det skal alle enheder have det nye pasword. 

Hej Maja

Tak fordi du ville se på sagen. Jeg tager det fra en ende af:

1.

Min mailadresse blev oprettet, da jeg i sin tid fik internet første gang, men via modem. Jeg fik en folder og vejledning, koncepter hed Opasia. Sidenhen har jeg bibeholdt mailadressen, men fået bredbånd, som pt. kører hos en anden leverandør end TDC. Så i min verden er mailadressen ikke tilknyttet noget, og som nævnt er den i mellemtiden blevet gratis. 

2.

Desværre ikke. 

3. 

Gennem alle årene har jeg kun brugt webmail, og den kan jeg sagtens logge på. 

4. Det login, jeg bruger til webmail, virker også på Mit TDC og forummet. Jeg er typen, der bruger samme login til det meste. Jeg har ikke kendskab til andre logins eller passwords til TDC. Hvor finder jeg frem til, om jeg har et andet login? Og hvad var det oprindeligt et login til, når jeg ikke har TDC bredbånd? Din beskrivelse lyder bare som om vil ændre mit password til webmail. Er det det, du mener vil hjælpe? Jeg kender jo det nuværende password, og det siger mail-appen ikke er korrekt. 

Jeg håber på mere hjælp fra dig. Jeg er sikker på, at passwordet er problemet, men forstår ikke, hvorfor jeg skal ændre det, når jeg har prøvet med det nuværende password til webmail. 

Afsløring Nu har jeg skiftet password i webmail, som du foreslog. Rigtigt nok er login og pw til forum og Mit TDC ikke det samme som til webmail - det var de kun hos mig, fordi jeg i sin tid valgte det. Og nu dukker TDC-mail op som en ekstra konto i min mailboks, men den siger også, at login eller password er forkert, så den kan ikke sende eller modtage post, ligesom den heller ikke viser indhold i mailboksen.

Hjælp!

Jeg ville gerne hjælpe, men må desværre kaste håndklædet i ringen. 

Er der et komma i stedet for et punktum, går det også galt. ? 

Du skriver :

Sidenhen har jeg bibeholdt mailadressen, men fået bredbånd, som pt. kører hos en anden leverandør end TDC. Så i min verden er mailadressen ikke tilknyttet noget, og som nævnt er den i mellemtiden blevet gratis. 

At du har en gratis mailbox hos TDC, når du ikke har bredbånd hos dem, lyder ikke godt.  TDC har ikke noget der HEDDER en gratis mailbox.   I 2010 begyndte de at nedlægge alle mailboxse der ikke var tilknyttet deres bredbånd, og alle fik besked på at tilknytte deres mailadresse deres bredbånd.  Hvis ikke de ville have bredbånd eller tilknytte den, men beholde mailadressen skulle de betale  29 kr. om . mdr.  Det beløb er nu steget til det dobbelte.  Trist humørikon

Det hedder sig at kundeservice ikke må hjælpe med en mailkonto, men jeg har før ringet iind og fået dem til at tjekke pasword og brugernavn  (husk brugernavn er mailadresse), så jeg synes du skal prøve det, for at være sikker på at den måske ikke lige pludselig forsvinder. .  

Hvis du hører nyt , må du meget gerne  gibe en melding tilbage.   Pøj Pøj

Nu er det løst. Der er to ting, der kan gå galt. Det med password var ikke problemet i mit tilfælde. Mine passwords er ens til alt på TDC. Men man har et såkaldt serverpassword, som man aldrig bruger. For at sikre, at det ikke er det, der er problemet, vil jeg anbefale at ringe til TDC på telefon 70703111. Ham, der tager telefonen kan give dig et nyt password i en SMS.

Næste problem er, at man skal vælge mellem IMAP og Pop3 idet man opretter sin mailkonto i app'en, Man kan ikke efterfølgende se, om man har valgt det ene eller det andet. Opret kontoen forfra i app'en, hvis du er i tvivl. 

Derefter er det lige efter bogen. 

Server til indgående post er pop3.mail.dk

Server til udgående er asmtp.mail.dk

Login til begge er din mailadresse, og passwordet er det serverpassword, du lige har fået i en SMS fra TDC, hvis du ringede og bad dem give dug et nyt. Kernen i problemet er, ar TDC stadig bruger POP3, og ikke er skuftet til IMAP, ifølge ham, jeg talte med. 

MajaH skrev:
2

Måske denne video kan hjælpe.

https://www.youtube.com/watch?v=HzsJ1wA_wdI

4

Hvis du skriver der er problemer med login kan det jo godt være det. 

Det er IKKE det login du bruger til at logge på forum og MITTDC med.  

Du skal bruge din mailadresse som brugernavn og det kodeord du oprettede da du fik bredbånd. Kan du ikke huske det skal du logge på webmail og under indstillinger finder du Pasword og på det faneblad skal du oprette et nyt.  Gør du det skal alle enheder have det nye pasword. 

Jep - det var lige det jeg skrev, så det er dejligt at vi er enige.  Meget glad humørikon

i videoen jeg linker til forklares at det er pop3 man skal bruge:

tdc1.JPG

Godt du fik det til at virke. Glad humørikon

Jeg troede, man vaglte POP3, når man skriver det i servernavnet. Overså valgmuligheden på de to faneblade. Nu skal jeg også prøve det på min Surface. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)