TDC Sikkerhedspakke sætter FORKERTE programmer i karantæne

Jeg har brug for hjælp. Mit TDC Sikkerhedspakke sætter et program i karantæne, og når jeg prøver at gendanne det, så bliver det sat i karantæne igen. HJÆLP

5 Kommentarer

Svar til Xedelhard:

Det oplyses ikke hvad det er for et program, eller om det er noget, der er hentet på Internet, noget der er købt eller noget, der har anden oprindelse. Så svaret bliver generelt.

Den umiddelbare årsag er at det pågældende program er inficeret med noget skadeligt, som TDC Sikkerhedspakken derfor forhindrer i at gøre skade. Det kan godt ske at et almindeligt kendt program får ændret indholdet, så et tilsyneladende ufarligt program bliver skadeligt.

Kommer der ikke en eller anden besked om årsagen til karantænen? 

Det er et spil der hedder Shufflepuck Cantina, som jeg har downloadet via spilsiden Steam. Det er et ufarligt program, men TDC Sikkerhedspakken identificerer det som en mulig trojan
Ved søgning i Google kan det se ud til at andre sikkerhedsprogrammer end det F-Secure, som TDC anvender, også opfatter programmet som inficeret med en trojan. Det kan være rigtigt hvis noget har kunnet pille ved programfilerne på spilsiden Steam, men det er nok mere sandsynligt at det er en falsk alarm. Det sker nogen gange.

I sikkerhedspakken er der forskellige muligheder for at tillade programmer eller at udelukke programmer fra scanning, eller godkende at programmet alligevel må installeres. Det kræver administratoradgang til computeren. Gør man det, skal man naturligvis være fuldstændig sikker på at alarmen er falsk. Der kan også vises flere oplysninger om programmer i karantæne. Hvis alle muligheder er prøvet uden resultat, har jeg desværre ikke flere forslag. Dog kan hele sikkerhedspakken inaktiveres, men det anbefales absolut ikke, da den så ikke beskytter mod noget som helst.

Nu kender jeg ikke spillet, og heller ikke spilsiden Steam, men måske kan der på den side findes oplysninger, især hvis flere brugere oplever at programmet identificeres som en trojan.

Jeg har prøvet alt inde på TDC Sikkerhedspakke, men jeg kan slet ikke få den til at tillade programmet, så den eneste udvej for mig er at deaktivere Sikkerhedspakken

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Xedelhard.

Du siger godt nok,at du har prøvet alt.
Har du også prøvet dette,hvis det er Deep Guard der blokerer ?

Tillad programmet at køre:

http://community.f-secure.com/t5/Sikkerhed-for-pc/Hvordan-kan-jeg-tillade-et/ta-p/59123

Venlig hilsen
Trumle.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)