Svar

TDC sikkerhedspakke kan ikke installerers

Jeg har en PC, der kører Windows XP Home, og jeg har på et tidspunkt lagt Microsoft Security Essentials på den, og det virker ikke.

Jeg vil gerne skifte til TDC Sikkerhedspakke, men den kan ikke installeres, da jeg ikke kan få fjernet Microsoft Security Essentials. Den står ikke i listen over programmer, der kan fjernes.

Hvis jeg prøver at starte Microsoft Security Essentials (den er der faktisk) får jeg fejlkoden 0x80070424, og den kan jeg heller ikke finde en løsning på, der virker.

Nu står jeg så uden virusbeskyttelse. Jeg vil ikke købe et af de programmer, der påstår, at de kan afhjælpe diverse problemer, for det er som regel spildte penge.

Hvad kan jeg gøre? Er der andre muligheder end at installere det hele forfra?

icon

Bedste svar af binamax 18 februar 2014, 21:12

Jeg har i dag lavet en genoprettelse af Windows XP, og derefter indlæst diverse programmer, inklusiv TDC's sikkerhedspakke.

Alt forløb uden problemer.

Man kan godt sige, at problemet er løst, selv om løsningen var ret drastisk.

Venlig hilsen

Arne

Se original

9 Kommentarer

Hej binamax

Jeg syns heller ikke du skal køber de programmer.

Det er meget mere nødvendigt at invistere i en ny pc. Prøv at læse her hvad MS_ERIK skriverom XP: 

/t5/Debat/Windows-XP-kan-have-problemer-med-opdatering/m-p/132229#M6644 

fejlkoden 0x80070424 har noget med opdateringer at gøre, og da Microsoft Security Essentials er fra Microsoft - kan de to ting godt have en forbindelse.

Du skriver at du ikke kan få den afinstaleret. Er det fornylig du har indstalleret den?

Hvordan har du fået den indstalleret? Via Microsoft side eller via et popup-skilt på facebook eller et reklamebanner på TV2?

https://www.csis.dk/da/csis/blog/4142/

Hej Maja.

Jeg har installeret den fra Microsofts side. Det er flere år siden, og den har kørt godt indtil for en måneds tid siden.

Venlig hilsen'

Arne

hej igen

Pyha - det var trods alt godt at høre.

Jeg har desværre ikke flere tip, men fordi det handler om sikker vil jeg forsøge at få en anden bruger til at kikke på din tråd. Du kskal dog ikke sætte forventningerne for højt, da det er en xp-maskine du har.  

Hej.

Prøv at køre installation af Microsoft Security Essentials igen. Hent den igen fra Microsofts hjemmeside, og gør det fra den computer, hvor den skal installeres for at få den rigtige version.

Det er ikke sikkert at det hjælper, men nogen gange vil kørsel af en installation af et program, der allerede er installeret, resultere i at man kan foretage en reparation af en beskadiget installation. Bliver installationen repareret kan den også afinstalleres igen på normal måde.

Firmaet bag TDC Sikkerhedspakken er F-Secure, og de har en gratis online-scanner, som kan bruges hvis reparation af Microsoft Security Essentials ikke lykkes. Årsagen til fejlen kan desværre skyldes at maskinen er blevet inficeret med malware, som ikke er opdaget af Microsoft Security Essentials. Online-scanneren findes på denne adresse: http://www.f-secure.com/da/web/home_dk/online-scanner

Jeg har dog ingen personlig erfaring med denne scanner.

Sørg for at være logget på maskinen som administrator når alt ovenstående foretages.

Jeg har prøvet begge dele før, og nu igen. Det kan ikke lade sig gøre at installere Microsoft Security Essentials. Der er intet at gøre. Nu laver jeg en komplet nyinstallation af Windows XP.

Tak for al hjælp.

STOP

Håber du ved hvad du gør. Jeg ved andre har haft problemer med opdateringer fra microsoft fordi ie8 i xp ikkes understøtter microsoft update.

Inden du starter så hent den fulde installationsfil til indernet eksplorer, ellers kan du resikere problemer. 

Den funde exe-fil fylder noget med 70 MB  - Vender du tilbage og fortælle hvordan det går?

Jeg har i dag lavet en genoprettelse af Windows XP, og derefter indlæst diverse programmer, inklusiv TDC's sikkerhedspakke.

Alt forløb uden problemer.

Man kan godt sige, at problemet er løst, selv om løsningen var ret drastisk.

Venlig hilsen

Arne

Hvor er det godt Arne.

Ja det var drastisk, men jeg vælger også indimellem at gøre sådan. Blinkende humørikon

Jeg vil spørge af ren nysgerrighed, om du nåede at hente den fulde instalationsfil for internet eksplorer 8.

Eller om du kunne bruge den der var i den originale installations xp.exe ?

Den originale IE var 6.0.

Der kom en masse opdateringer, da den "nye" XP kom i gang, og på et tidspunkt er IE opgraderet til IE 8.

Jeg bruger ellers Firefox.

Venlig hilsen

Arne

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8