TDC Router - Blokering

Hej

Jeg har flere gange forsøgt at forbinde eksterne enheder ( mobil, tablet ) til min stationær computer via Wi-fi, men har aldrig fået det til at virke.

Nu har jeg installeret "SideSync" for at få min Galaxy S5 op på Computerens monitoren, og igen er der total blokeret.

Der står  at programmet "Sidesync" til windows kan anvendes både med kabel og wifi tilkobling til routeren, det eneste der kræves er at den ekstern enhed skal tilkobles via samme wifi som computeren er kablet til.

Jeg har forsøgt følgende:

Disable Windows Firewall, Windows Defender og mit antivirus program.

At tildele eksterne enheder en fast IP.

Kontrolleret i routeren opsætning, at de pågældende eksterne enheder har forbindelse.

Så mit spørgsmål er, om der er noget i min router som kan blokere for de eksterne enheder der et connectet via Wi-Fi og til min stationær computer som er kablet til routeren ?

Der er et par af opsætningerne i Routeren der er disablet : "Ekstra Kanal ( ens for alle SSID) " -  MAC Filtering Mode" - "WPS" - har ikke kunne finde frem til hvilke funktioner disse punkter har.

Eller om der er andet jeg kan forsøge for at få "hul" igennem !

7 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej Stonefox.

Først prøv om du har forbindelse til Wifi fra telefonen. (Sluk Mobildata, Tænd Wifi, og se om du kan surfe via browser, synkronisere, eller læse mail, se facebook, el.lign bare for at se om Wifi virker) Hvis WiFi virker, genstart Router, PC, og Telefon, og prøv igen. Har du prøvet med kabel til telefonen, og set om det virker? Det kunne jo være softwaren. Glad humørikon

Ellers prøv evt. MyPhoneExplorer (her: http://www.fjsoft.at/en/) og se om den kan få forbindelse. Hvis den kan kunne det ligge ved softwaren.

Ordforklaringer:

Extrakanal: Ved jeg ikke, men kunne tænke mig at det betød at WiFi sender kan "Brede" sig over flere kaneler, og derved have større båndbredte?

Mac Filtering Mode: Hvis den er tilsluttet kan du indtaste MAC adresser (alle Netkort har en unik MAC adresse, der ikke har noget med Apple at gøre, men det er deres Hardware adresse). De MAC adresser du indtaster kan enten tillades, og alle andre kommer ikke på. Eller alle kan komme på undtagen de indastede adresser- Alt efter hvordan du sætter det op.

WPS: Står for Wifi Protected Setup: en nem måde at connecte enheder til Wifi. Nærmere her: http://en.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi_Protected_Setup

Telefonen kan fint anvende Wi-Fi fra routeren, og jeg kan godt anvende USB kabel. 
I går prøvede jeg at pinge telefonen IP adresse, og der var hul igennem, men har lige forsøgt igen, og nu kommer der en "TimeOut" ??

Jeg har forsøgt at pinge til  et *.txt i håbet om at jeg kunne se i tekstfilen hvad der stopper forbindelsen, men det står ligeledes " Anmodning fik timeout! "

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Husk først at det ikke er granteret at din telefon får samme IP adresse hver gang den går på Wifi. De fleste telefoner lukker også for Wifi forbindelsen kort efter de slukker deres skærm. Med mindre der er forbindelsem og der sker noget over forbindelsen. For at spare strøm. Især hvis telefonene har en "spar strøm" indstilling. Hvis det så ikke er noget af det ovenstående, så se om du kan pinge PC'en fra din Telefon (Hent f.eks. Fing- Network tools, fra Overlook, bare søg efter fing Her kan du læse nærmere: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.overlook.android.fing&hl=da) Du kører en Scanning af dit netværk, og her kan du også se om den kan se din PC og andre enheder på nettet. Derefter kan du vælge din PC, og kør en ping. Hvis du kan Pinge fra din telefon. er det meget sandsynligt softwaren der er galt med.

Jeg har sat min router op til at telefonen skal have samme IP adresse hver gang.
Har installeret "Fing" er kan se at min PC er på netværket, men "Pinger" jeg den kommer denne besked på telefonen "100% packet loss"

Så eftersom at de 2 enheder ikke kan finde hinanden ved at pinge, må det vel udelukkes at være software, men et eller andet der spærer.
Er der en log et eller andet sted i Windows 7 som kan vise, at f.eks min mobil's IP har forsøgt at komme igennem, men  er blevet afvist/spærret ?

Omdømme 3

Badge +3
Først.. Det er nok det program du prøver at kontakte der skal føre log. Men ellers kan du prøv at installere et utility som Wireshark. Den kan vise dig alle de pakker der ankommer til din computer, og bliver sendt fra din computer. (Denne her: https://www.wireshark.org/).

Men umidelbart tænker jeg Firewall, eller DNS/WINS problem. (Pinger du på navn eller IPadresse?)

P.S. Wireshark tager ALT trafik på dit netkort. Så sørg for evt. kun at have din telefon, computer, og Router tændt Blinkende humørikon Ellers bliver der hurtigt fyldt op. Man kan dog sortere på IP adresse, eller MAC adresse, så man kun ser fra specifikke hosts, men alligevel Blinkende humørikon

Edit: For at fjerne alt end det du er interesseret i, kan du bruge følgende filter, selvfølgelig tilpasset så IP adresse er den fra din Computer Glad humørikon eller hvis du vil se om der overhovedet kommer noget fra din telefon, så dens IP Glad humørikon

ip.dst == 192.168.1.8 or ip.src==192.168.1.8

Hej

Jeg har installeret WireShark og kørt et test på IP adresserne.

Resultetet har været igennem Notepad++, så kun de linier der har med Computeren IP og mobilen IP er tilbage.

Desværre siger resultatet mig ikke meget, men kan jeg sende dem til dig Brian ?

Omdømme 3

Badge +3
Har sendt en PM med min e-mail

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)