TDC mails forsvinder ved flytning

Hej

Jeg har konstateret at TDC mails forsvinder ved flytning fra en mappe til en anden. Helt præcist har jeg flyttet fra "sendt"-mappen til en anden mappe og fra "indbakken" til andre mapper.

For "sendt"-mappen har jeg kunne gentage fejlen så jeg ved 100 procent at jeg ikke bare har sendt den til en anden mappe end den jeg valgte.

Det er ca. en uge siden jeg opdagede det. De sidste par dage virker det som om problemet ikke optræder. Jeg går straks over og kontrollerer den mappe jeg flytter til.

For indbakke er problemet ikke så stort da jeg systematisk kopierer al post til min x.y@live.dk og min x.y@gmail.com

Nu har jeg oprettet en gruppe "kopi" som jeg nu altid sætter under bcc når jeg sender mails. Gruppen består af min x.y@live.dk og x.y@gmail.com

I øvrigt tak for at mailen nu er udvidet til 1GB i stedet for maks 250MB.

Nu kan mine venner sende små filmsekvenser som vedlæg til min tdc-mail i stedet for at jeg skal henvise dem til at bruge min Microsoft (live.dk) eller Google (gmail.com)

Jeg har installeret outlook og sat den til ikke at slette mails i TDC-indbakken ligesom jeg har installeret Thunderbird til min gmail.

Men det er rarere at have alle data til rådighed når man er på farten og evt. skal bruge fremmede computere.

I øvrigt forstår jeg ikke hvorfor TDC skulle nedlægge folks mail-adresser blot fordi de skifter til YouSee eller for den sags skyld (midlertidigt:-)) forlader TDC.

TDC-mailens reklameplads øverst må være noget af det mest læste.

Er det 1,5 TDC mails der findes?

Og  burde vel være landets dyreste ?

Jeg klikker næsten altid på dem, men næsten aldrig på de mange Google-reklamer i marginen.

Med venlig hilsen

Per Eggertsen

16 Kommentarer

Rettelse: der skulle have stået 1,5 mio TCD mailbokse, ikke 1,5 :-)

Mvh Per

23feb11  18:38

Hej

Så forsvandt der to mails som jeg flyttede fra sendt til min "private mails"-mappe lige for lidt siden

Mappen ser sådan ud:

Private breve  637/1.000  10.706 KB

dvs. at der ialt er 637 mails af de 1000 der er maks, og at de ialt fylder 10.706 KB, altså ca. 10 MB.

Man kunne få den mistanke at indeks "løber over" når den fylder mere end 10 MB selvom maks ialt er 1GB. Men jeg har andre mapper der er større og som ikke smider mails væk.

Mvh

Per Eggertsen

Mine mails forsvinder, når jeg flytter fra sendt til mappe. Men altid kun for mails til én bestemt mappe.

Mandag 16.maj 2011  17:01

Tak for dit indlæg. Så kan jeg da se at jeg ikke er den eneste.

HVORDAN POKKER  RÅBER MAN TDC OP ?????

Jeg har ikke kunnet finde nogen mailadresse hvor man kan fejlmelde f.eks. mail.

Altid kun et eller andet telefonnummer hvor man venter i timer på ikke at få svar.

Måske skulle man lægge det ind i trustpilot.dk, der er de flinke til at svare ?:-))

Du kan roligt regne med at det ikke kun er en mappe mails forsvinder fra.

Men det er ikke konsekvent.

Jeg har prøvet først at flytte mails fra sendt til indbakke osv. men der er intet der hjælper. Det ser ud som om det er selve mailen der er kodet på en måde så den ikke kan komme ind i indeks.

Jeg kører konsekvent med en gruppe jeg kalder kopi som jeg sender bcc af al post til.

Den gruppe sender til min gmail og min live.dk mail.

Når så mails forsvinder går jeg over i gmail og videresender dem til min tdc-mail hvorefter jeg kan flytte dem. Det er jo fuldstændig absurd og på et tidspunkt dropper jeg nok TDC-mailen og de øvrige ting vi har hos TDC.

Med venlig hilsen

Per Eggertsen

per.eggertsen@mail.dk  der erfaringsmæssigt får TDC-medarbejdere til at læse hvad man skriver og anmode om at man ikke påfører mailadresse:-)  :-)

Tak for dit indlæg. Jeg har på forhånd opgivet at henvende mig direkte til tdc, da det nærmest er umuligt at finde ud af, hvor man skal henvende sig. Tak for dine forslag til delvis løsning af problemet - men det er jo lidt besværligt, så måske skulle man droppe tdc!!!!!

Mine mails forsvinder også nu på 3. måned - den første forsvandt ihvertfald engang mellem nytår og 16. februar. Jeg prøvede at overføre mailene fra og til denne e-mailadresse til en ny mappe, men det løste ikke problemet, så nu lader jeg dem simpelthen blive i hhv. sendt og i indbakke.

Jeg er novice her på TDC Forum - så hvad mener du med tdc`s anbefalinger om e-mailaddresser? Anbefaler tdc, at man ikke opgiver dem i TDC Forum?

Mvh

Porthos

Jeg har før erfaret at de ikke synes man skulle opgive emailadresser. Men jeg kan ikke se hvorfor det skulle skade nogen.

Måske vil de ikke have at vi rotter os sammen og laver en facebook-gruppe til afkrævning af svar fra TDC ? :-)

Du kan og bør oprette en gmail-email. Der kan du sende flere vedlæg/attachments ad gangen.

live.dk er også et godt supplement.

Den ligner lidt TDC.mail i opbygning.

TDC-mail er vanvittig god og nem og så er det også rimelig seriøst at man har et .dk i stedet for et eller andet tutli-hot-pot-jahuuu :-)

Mvh

Per Eggertsen

mail: per.eggertsen@mail.dk  

www.pereggertsen.dk

PS jeg har email på en TDC-mand som tidligere har hjulpet mig. Den sætter jeg på en af dagene.

Utroligt at de ikke bare har en mail til fejlrapporteringer. Det virker som om det gælder om at have en mur som kunderne ikke skal kunne trænge igennem :-)

Hvis du bliver trætte af dem, kan jeg anbefale evercall.dk både til IP-telefoni i stedet for fastnet, mobil uden abonnementsafgift og mobil-modem helt ned til 5,- pr md til rejsebrug.

Ellers er 3´s mobilmodem super hvis man dyrker Sverige, hvor der er samme takst hos 3. Jeg har et mobilmodem-abonnement til 49,- mdl EazyInternet, 80 GB pr md, 1,- for hvert overskydende.

Hej Begge to

For det første er dette et kunde til kunde forum. Det betyder at detprimert er kunder der hjælper hinanden. Det sker Tdc ansadte kikker tilfældigt i nogle tråde, men det er ikke deres primære opgave.

At skive sin mailadresse er ikke for at TDC er bange for at vi skal rotte os sammen. Jeg ved at konstruktiv kretik er velkommet at skrive på disse sider, og i øvrigt har TDC en facebook side. Den er her. http://www.facebook.com/home.php#!/pages/TDC/122386617773431  

Grunden til at tdc ikke syntes du skal skrive din mailadresse er her:  Diverse websider gennemtravles af robotter der høster mailadresser som sælges til den kriminelle underverden. For at robotterne skal interesere sig lidt mindre for hvad der står i TDC-forum og for at beskytte jeres anonomitet, vil jeg foreslå  at skrive en privat meddelelse til moderatoren for forummet. Han vil meget gerne gå ind i denne tråd og rette mailen til krydser. På Patriks profilside står der ude til højre "send en privat meddelelse."
/t5/user/viewprofilepage/user-id/5

Desværre vil han så nok også  se, at du har skrevet din websideadresse, hvilket desværre ikke er tillad i TDC-forum. citat: Du accepterer, at TDC kan anvende gode råd og ideer, der kommer på TDC Forum, uden betaling af vederlag. TDC Forum må ikke benyttes til markedsføring af egne eller andres hjemmesider, produkter eller tjenesteydelser med kommercielt eller andet indhold." citat slut  kilde: Brugerindhold

Så en lille kommentar til jeres problem: for at udelukke muligheden for at jeres mailboks er fuld, kunne I gå ind på  jeres webmail og se hvor meget plads I har brugt: http://mail.tdc.dk/  Klik på mapper i venstre kollonne. Så får I en oversigt over, hvor meget I har i de forskællige mapper.

ps:

denne tråd - neders på siden står der "Skriv til TDC". Det var måske en mulighed for Jer, hvis Der ikke er andre kunder der har et godt råd, hvorfor jeres mail forsvinder.

Hvis I får løst problemet, håber jeg i vil delagtigøre os andre om en mulig løsning.

Tak for oplysninger og råd.

Desværre er min mailbox ikke fyldt op - har brugt under hhv. 10 % og 2% hvad angår GB og antal mail - og antal mapper er heller ikke nået max. på 50.

Hvis du senere bliver klogere på problemet ville jeg være taknemlig for hjælp.

Vil nu prøve at finde frem til kloge hoveder hos tdc.

Tak for dit svar, men desværre er problemet ikke at kapaciteten er brugt op.

Jeg har fulgt dit råd og sendt en privat mail til Patrik om problemet - måske har han en god forklaring og eller løsning på problemet.

Mvh

Porthos

Hej

Godt initiativ Per - håber det giver resultat.

Mvh

Porthos

Hej Porthos

Jeg vil godt lige rette en misforståelse.

I mit indlæg skriver jeg sådan:

"For at robotterne skal interesere sig lidt mindre for hvad der står i TDC-forum og for at beskytte jeres anonomitet, vil jeg foreslå  at skrive en privat meddelelse til moderatoren for forummet. Han vil meget gerne gå ind i denne tråd og rette mailen til krydser. På Patriks profilside står der ude til højre "send en privat meddelelse./t5/user/viewprofilepage/user-id/5 "

Jeg ved at Patrick ikke kan gå ind og løse alle problemer. Han er "kun" moderator og tager sig primert at hændelser på og om forum, derfor skal du ikke forvente, at du kan få løst dit problem ved at sende en PM til ham. Det kan du evt. læse om i  denne tråd.

Hej Maja! 

Tak for din rettelse - jeg var næsten klar over, men prøvede alligevel.

Mvh

Porthos

Hi hi - Går 'en - Så går 'en. Meget glad humørikon

(Det kunne jeg sgu også finde på.Humørikon med tunge)

Har I en forklaring på emnet. Ligger de forsvundne mails hos TDC og kan genskabes

Hej Hans-Jørgen

Jeg har først set dit indlæg nu. Trist humørikon

Som du vil kunne se, er denne tråd oprettet den ‎23-02-2011

Når en tråd er så gammel og du skriver et indlæg, hedder det "at bumbe en tråd", og det er ikke tilladt her i dette kunde-forum. En fejl der er to år gammel, er ikke nødvendigvis den samme, to år efter.

Jeg vil bede dig om at oprette en ny tråd og beskrive hvordan du oplever problemet.

På forhånd tak. Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P