TDC mail- vedhæftede filer tilføjes _=

• sgk
  • Deltager
  • 4 kommentarer
Fejl i TDC mail systemet. Vedhæftede filer der i filnavnet indeholder danske karakterer, æ,ø,å bliver tilføjet _= efter filtypen. F.eks. pdf_=

8 Kommentarer

Hej sgk

Jeg ved ikke om der er fejl i tdc mail systemet. Fejlen kan jo også opstå hos den der sender en fil. Eller det kunne også tænkes at virusfilteret i ens antivirusprogram laver vedhæftede endelser om, for at skåne modtageren mod virus i vedhæftede filer.  Hvor fejlen kommer fra ved jeg ikke.

Hvis du er 100% sikker på at den pdf-fil du har modtaget ikke indeholder virus, kan du gemme den på dit skrivebord, men før du klikker gem som...  fjerner du dette tegn_ 

Når du herefter dobbeltklikker på filen på skrivebordet, bør den åbne med programmet adobe reader.

Hej.

Jeg kan ikke genskabe problemet, så det følgende må blive et gæt.

Du oplyser ikke hvilket operativsystem der bruges. Følgende gæt gælder for Windows 7 og sandsynligvis også for Windows 8, men måske ikke for Windows XP eller noget endnu ældre, og er det en Mac-computer har jeg ingen mulighed for at gætte, da jeg ikke anvender en Mac. Det er også antaget at du bruger Internet Explorer 11.

Gættet er at enten din eller afsenderens computer ikke anvender det korrekte tegnsæt eller sprogkode. Jeg har prøvet at sende en fil med navnet ÆØÅæøå.pdf til mig selv, og ved modtagelsen havde den stadig dette navn i selve mailen, hvor vedhæftede filer er nævnt. Men gemmer man den vedhæftede fil uden at rette filnavnet manuelt, bliver det til et langt navn uden mening, men som dog stadig ender på .pdf.

Du kan starte med at sende en pdf-fil med æøå i navnet til dig selv, og se om problemet så stadig er der. Check også om problemet kommer ved alle pdf-filer, der modtages, eller kun fra en enkelt afsender. I så fald kan det være afsenderen, der har en forkert indstilling for tegnsæt eller sprog, eller bruger en meget gammel computer.

Undersøg indstillingen for tegnsæt i browseren, og sæt det til Automatisk valg, hvis dette ikke allerede er valgt. Se derefter om der er markering ved UNICODE (UTF-8).

Prøv også at gå i computerens kontrolpanel, Internationale/sproglige indstillinger og se om indstillingerne er korrekte, f.eks. om der et sted at angivet at sproget ikke er dansk selv om der er en dansk Windows installeret. Dette kræver i nogle tilfælde administratoradgang.

Hej Maja

Tak for din kommentar.

Problemet opstår når TDC's web mail bruges fra en tilfældig PC. Det ses ikke hvis mails hentes til min outlook på min PC.

IE 11

Windows 8.1

Er klar over måden at fjerne de indsatte tegn på; men det er jo ikke en holdbart løsning.

Mvh SGK

Hej

nej - det er det ikke. 

Har du undersøgt de forslag MS_ERIK er kommet med. Sprogkode, sende til sig selv med æ,ø,å, og "at gå i computerens kontrolpanel"?

Er det altid du får den _ tilført, eller er det fra bestemte mailadresser? 

Hej Erik og Maja

Tak for jeres hurtige svar. Super.

Browser IE 11

Microsoft 8.1

Tegnsæt i browser undersøgt.

Nu valgt Automatisk valg og tilføjet markering til UNICODE (UTF-8)

Så kører det.

Har lige lavet en test med æøå i filnavn både som docx og pdf.

Begge filer kan hentes nu.

Det pudsige er, at jeg har ikke ændret på min PC, så et eller andet i en opdatering har ændret mine indstillinger

Super - Gider du klikke på knappen "accepteret som løst" ud for Eriks's svar - det var ham det gav dig løsningen. Blinkende humørikon

Æ Ø Å bøvler stadig. Det ER TDC, som har prob. Hvis jeg videresender mail og vedh. pdf til en helt alm. web-mail hog Jubii, kan den vedh. pdf med æ ø og/eller å åbnes uden problemer...

Korrelt fejlen er fortsat i TDC webmail klient.Årsagen er, at den anvender .Net Framework 4.0, der har en fejl, der gør at vedhæftede filer indeholdende bl.a. Æ, Ø eller Å bliver encoded 2 gange.

Fejlen er beskrevet her: https://support.microsoft.com/en-us/kb/2402064

TDC er d.d. informaret om årsagen til fejlen.

De fejlagtige filer kan gemmes på disk og omdøbes, således at de bliver af fil fypen .pdf igen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)