Svar

TDC mail- vedhæftede filer kan ikke åbnes

Forleden havde jeg besøg af TDC tekniker da mit Internet var nede. Installationen repareret. Teknikeren ville prøve internettet af. Gik ind via INTERNET istedet for som jeg plejer Internet Explorer! Herefter forsvandt min startside. Det fik jeg selv ordnet, men på min mail kan jeg ikke åbne vedhæftede filer. I stedet kommer denne besked:

denne fil har ikke tilknyttet program, der kan udføre denne handling. Opret en tilknytning i Angiv tilknytninger i Kontrolpanel. Har lige talt med TDC efter 30 min. venten og fik den besked, at jeg skulle prøve om nogen i dette Forum kunne hjælpe mig, da det ikke var deres bord! Øv jeg er sur lige nu, da det er deres tekniker der har lavet rod!

icon

Bedste svar af tootsie 3 marts 2014, 12:46

Tusind tak BrianHHansen. Problemet er løst! Det var da du skrev google Chrome, at jeg opdagede, at det var forsvundet fra mine programmer og da jeg downloadede det, kan jeg igen åbne alt!

Se original

7 Kommentarer

Hej tootsie

Det er ikke TDC,s teknikere der er skyld i dine problemer. Det er din internet eksplorer der har valgt at gå i strejke, netop på det tidspunkt hvor der tilfældigt har været en anden der har tjette din internetforbindelse. 

Det er absolut heller ikke TDC's problem om du kan åbne de filer, som det du får tilsendt på mail.  Så du behøver ikke være sur på nogen ud over dig selv.

Dit sidste problem vil jeg gerne give et tip til at få rettet. 

Generelt skal man ALTID være varsom med at åbne vedhæftede filer. Hvis ikke man ved hvorfra de kommer, kan de indeholde virus.  

Du skal gemme den vedhæftede fil på dit skrivebord. Når den ligger der, skal du hølreklikke på den.  På gardinet du nu ser - står der "Åben som..."  Der klikker du, og ser om der er et program som dit styresystem anbefaler dig at bruge. 

Man kan altid se hvilken fil det er, ved at kikke på det der står til højre for punktummet.  Jeg prøver at vedhæfte en fil her, som hedder en pdf-fil og som skal åbnes med et program der  Adobe Reader. Jeg kunne godt forestille mig, at det er det program, du mangler på din pc. 

Du kan hente det her: http://get.adobe.com/dk/reader/

OBS"  Husk at fjerne markeringen ud for McAfee

Har prøvet alt, hvad du, TDC´s Superbruger anbefaler, men intet hjælper.

Det jeg ikke kan åbne er måske ikke en vedhæftet fil, men er inde i selve e-mail. ved ikke om det gør en forskel.

Jeg har Adobe Reader x og åbner selvfølgelig ikke filer fra nogen jeg ikke kender!

Hej tootsie

Jeg viste ikke vi skulle være de's og bruge titler. Overrasket humørikon

Det er dit problem, og når du ikke skriver hvad du har prøvet og hvad du i forvejen har kenskab til, og samtidig nu forandrer din beskrivelse af dit problem, kan jeg ikke gætte mig til hvad det nu er du sidder og kikker på. Jeg kan desværre ikke se din skærm. 

Jeg beklager, men jeg har ikke mulighed for at hjælpe yderligere. Glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Nu bliver det lidt svært, for hvordan læser du din mail? Læser du det via webmail (I en internet browser), er der visse filer som internt explorer, kan vise direkte, og andre man bliver man nødt til at gemme, for at kunne se. Det samme gør sig gældende for f.eks. Outlook. Det hele afhænger af om det program du bruger til at læse mail, kan åbne filen direkte. Nu til det lidt mere konrete. Det du prøver at se. er det sat på din mail som vedhæftet fil (Normalt indikeret med en papirsklip) , eller ligger det inde i din mail, som f.eks. et billede? Hvis det er vedhæftet, er det vigtigt at se på endelsen af filen (Det efter punktummet, f.eks. billede.JPG, eller tekst.DOC (Her JPG, og DOC)) Det bestemmer hvilket program der bruges til at åbne filen. På denne side http://www.fileinfo.com/ kan du i øverste venstre hjørne i den grønne firkant, der hedder "File Extension Search" indtaste det der står efter punktummet, og se hvilke programmer der kan/skal bruges til at åbne en given filtype. Håber det hjælper lidt, eller må du skrive igen, eller prøve at bede om at få sendt mailen igen. Det kan være mailen der er blevet skadet.

Tak fordi du vil prøve at hjælpe mig!

Min computer har Vista

Mail er: Windows Live Mail.

Det er ikke en vedhæftet fil, det er ligesom inde midt i mailen, Ikke et billede, men f.eks. en firkant med et par pile og når jeg klikker på den står der:

Denne fil har ikke tilknyttet program, der kan udføre denne handling. Opret en tilknytning i Angiv tilknytninger i kontrolpanel.

Det er bl.a. en mail fra Viasat, hvor jeg skal besvare et spørgeskema og DSB samt anden  person, som jeg kender, så der er ikke noget med virus. Min computer er scannet så sent som idag, så det skulle være i orden. Jeg prøvede også at åbne det link du skriver om www. fileinfo.com/ og det var samme resultat med ovennævnte besked om at  denne fil har ikke o.s.v.

Giver det mere mening?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg må indrømme at da du skriver at din PC har Vista, så strittede alle mine nakkehår. Vista er ikke Micrsofts bedste operativsystem. Min erfraring er, når en Vista computer er ved at være mellem 2 - 4 år gammel (Alt efter hvad man bruger sin PC til) så begynder computeren at få "Nøkker", altså opføre sig mærkeligt. Jeg har desværre oplevet det en del gange. Jeg kender ikke Windows Live mail, kører selv med Outlook, og web. Hvis Windows Live mail er WEB basseret (Altså at du åbner en browser som f.eks. Internet Explorer, eller Chrome for at læse din mail.) Så prøv på en anden PC. Ellers prøv at videresende mailen til en anden du kender, og se om den person kan åbne mailen på sin computer.

Tusind tak BrianHHansen. Problemet er løst! Det var da du skrev google Chrome, at jeg opdagede, at det var forsvundet fra mine programmer og da jeg downloadede det, kan jeg igen åbne alt!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)