Svar

Synkronisering af TDC mail på iPad

• TOB
  • Deltager
  • 3 kommentarer
Hej.

Jeg har fået opsat min tdc mail på min iPad, men hvordan tilføjer jeg nye mapper? Jeg har kun standardmapperne Indbakke, Udkast, Sendt og Papirkurv. Min datter har en googlemailkonto, og her findes en redigeringsknap til at tilføje nye mapper, men denne knap optræder ikke ved TDC kontoen....

Og hvordan synkroniserer jeg Indbakken på pc og iPad, så der ikke skal slettes beskeder begge steder? Jeg har markeret for 'Når den flyttes fra indbakken' under 'Slet fra server', men synes ikke det virker.

På forhånd tak for svar.

icon

Bedste svar af miela1 25 april 2012, 15:47

Hej,

det er jeg ikke sikker på at du kan, da TDC mail server er en POP3.

du må ikke henge mig op på det her det er lidt lang tid siden jeg har leget med mailserver

Fra en pop3 mailserver kan du kun hente mails, og de mapper som er lavet på serveren, du skulle dog kunne lave en lokal mappe hvor du kan flytte over i, men det ved jeg ikke med en Apple Ting.

Google bruger en imap server, den kan kominikere 2 veje, ligesom hvis det var en exthange server, så det betyder at når du opretter en mappe/kontakt/kalender post, bliver det synkroseret med serveren.

Slet fra server skulle virke, så det må være en indstilling, men der må du lige have lidt tolmodighed og se om der ikke kommer en og svare der ved noget om Apple og ipads.

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

det er jeg ikke sikker på at du kan, da TDC mail server er en POP3.

du må ikke henge mig op på det her det er lidt lang tid siden jeg har leget med mailserver

Fra en pop3 mailserver kan du kun hente mails, og de mapper som er lavet på serveren, du skulle dog kunne lave en lokal mappe hvor du kan flytte over i, men det ved jeg ikke med en Apple Ting.

Google bruger en imap server, den kan kominikere 2 veje, ligesom hvis det var en exthange server, så det betyder at når du opretter en mappe/kontakt/kalender post, bliver det synkroseret med serveren.

Slet fra server skulle virke, så det må være en indstilling, men der må du lige have lidt tolmodighed og se om der ikke kommer en og svare der ved noget om Apple og ipads.

Mange tak for svar. Det lyder meget sandsynligt, at serverne virker på forskellig måde. Løsningen kan være at oprette en ny mail på anden server, selv om man så skal rette sin mailadresse mange steder....
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, Igen.

Je, det kunne være en Løsning,

du kunne også oprette en gmail, og så få den til at hente dine mails fra din tdc konto.

så slipper du for at endre din email adresse nogen steder, de mails som bliver bare hentet over i din gmail.

det er meget nemt at sette op, men hvis du ikke kan finde ud af det selv, så skriv lige så kan jeg lave en vejledning.

Hej igen. Nu har jeg oprettet en gmail, men kan dog ikke lige se, hvordan jeg automatisk får mine beskeder fra pop3 serveren over på den. Kan du hjælpe igen? På forhånd tak, TOB
Omdømme 3

Hej,

Hvis du følger det her link skulle du komme ind i indstillinger, for Gmail.( export/inport indstillinger), virker det kan du bare gå til trin 3

https://mail.google.com/mail/?shva=1#settings/accounts

hvis det ikke virkker skal du logge på gmail (http://www.gmail.com)

1: klikke på indstillinger knappen(vist bå billede) og vælge indstillinger i menuen

gmail_indstillinger.png 

2: klik på fanen- 'konti og inport', du er nu hvor linket føre hend

3: nu klikker du på linket-  'Tilføj en POP3-e-mailkonto, som du ejer'

4: der kommer nu en popup, hvor den spørg om dine oplysninger, her taster du dine oplysninger til din TDC mail, som du ville hvis det var på din iPad.

5: google virker nu som et mail program, og vil hente dine mails, fra din TDC mailbox. 

Det virker! Tak for hjælpen, TOB
Ja, det virker med synkroniseringen, og meget fint med det,

også tak til TOB fra mig,

men hvordan opretter man flere mapper i iPad, suk!

Jensen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P