Spørgsmål vedr. opsætning af mail i Officwe 365

Hej :-)

Mon der her findes en, der ved, hvordan jeg skal opsætte min TDC mail i Outlook i Office 365?

Vejledningen til Outlook 2013 duer ikke - og selvom jeg kender navn på både ind- og udgående server (

pop3.mail.dk/asmtp.mail.dk), så får jeg følgende fejlmeldinger:

1: Log på serveren til indgående post (POP3): Mailserveren afviste dit logon. Kontrollér brugernavnet og adgangskoden for kontoen i Kontoindstillinger.  Serveren svarede: -ERR invalid user name or password.

2: Send testmail: Meddelelser kunne ikke sendes. Kontrollér mailadressen under egenskaber for din konto.  Serveren svarede: 550 5.7.1 authentication needed, relaying denied, se forklaring her http://tele.dk/23430

Venlig hilsen

Henriette

2 Kommentarer

Hej.

Logger du både på serveren for indgående mail og serveren for udgående mail?

Man kan markere at der skal bruge samme logon-oplysninger til udgående mail som til indgående mail. Fejlen for testmail kan tyde på manglende logon til serveren for udgående mail.

Adgangskoden (både til indgående og udgående mail) er en særlig adgangskode til mail, det er ikke den adgangskode, der bruges til TDC-login. Kendes adgangskoden ikke kan man selv lave en ny under indstillinger i Webmail.

Opmærksomheden henledes på at der for tiden er en fejl i Outlook 2016 (som indgår i Office 365). Det betyder at de samme POP-mail kan blive hentet flere gange, og at man kan risikere at mails slettes fra serveren selv om man har markeret at der skal gemmes en kopi. Microsoft kender fejlen og arbejder på en opdatering, der løser problemet.

Tak for dit svar - som desværre ikke har løst mit problem. TDC selv kan  heller ikke løse det - jeg har fået af vide, at jeg er "ret moderne" - og det er selvfølgelig ikke dårligt Blinkende humørikon

Jeg er blevet lovet, at TDC "snart" vil lave den manglende vejledning og få den lagt på hjemmesiden - det afventer jeg nu!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)