Spørgsmål

Spammails

• Bruger
  • 16 kommentarer
De sidste to dage (6. og 7. oktober 2016) er min webmail blevet oversvømmet af spammails. Har andre oplevet det samme? Er der evt. ændret i spamfilteret efter sammenlægningen af TDC og YouSee? Jeg er/var TDC-kunde og har tidligere kun fået meget lidt spam.

12 Kommentarer

Hej jeg har det samme problem 2 dage 100 spam mail ?? Hallo yousee vågn op det er oversvømmelse af spam mail siden tdc og yousee er lagt sammen jeg håber nogen kan hjælpe
Ac
Jeg har oplevet præcist det samme. Ubehagelige sex-mails!!!!! Og mit spamfilter er fyldt, så kan ikke blokere dem. Hvad skal man gøre?
Om i evt. har klikket på noget i Facebook, ved jeg heller ikke, men hvis i er på facebook, så gå ind i jeres app-center og slet alle app i ikke kender.
Facebook > indstillinger > apps > vis alle

Jeg har dog også læst et sted at der hvert år kommer en bølge af spammail, og at der ikke er ret meget at gøre, ud over at markere dem som spam på yousee-webmail, men at det dog kun hjælper lidt på problemet. Jeg har også læst at gmail har et mere effektivt spamfilter.

Jeg ved ikke om dette kan hjælpe jer.
http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Kontakt/Klag-over-spam

Har andre en bedre forslag?
Her har vi også modtaget op mod 30 underlige mails om dagen...det meste om sex og med aldeles underlige overskrifter. Ikke oplevet som kunde hos TDC. ...og jeg er altså ret gammel, og har IKKE trykket på noget nogen steder :(:(
Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde et svar fra Yousee nogen steder?? Læser Yousee ikke med her?? Det er ret irriterende - og jeg vil gerne have hjælp til at løse problemet. Mit personlige spamfilter er fyldt på mindre end 5 dage.....Kan man mon udvide, så man kan tilføje mere end 100 adresser? Eller kunne Yousee måske tage hånd om problemet? Det ville virkelig klæde jer...
@pil103
Igen - Hvis du ER på facebook bør du tjekke dit abb center for indstalerede app, og slette dem du ikke kender.
Jeg har læst mange indlæg om netop dit problem i en supportgruppe på facebook.

Dette er et brugerforum, hvor yousee-teamet primært tager sig af driften af forum. Derfor kan du ikke forvente svar fra dem.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hej alle,

Som Maja helt korrekt siger, så er dette et brugerforum, hvor spørgsmål og svar primært er lavet af jer brugere, men jeg smider lige i dette tilfælde en hurtig kommentar :)

Jeg har hørt fra en kollega omkring denne problemstilling. Vi ser vi nu en stor stigning i antallet af spam-mails i omløb - og det er hamrende træls!

Herfra gør vi alt hvad vi kan for at undgå spammails, men for at hjælpe vores spamfilter med at fange dem hurtigere, så er det bedste simpelthen at rapportere dem som spam inde i webmailen på yousee.dk :)

Beklager ulejligheden - og ha' en god weekend, når I kommer så langt.

Vh
Man kan fremadrettet gøre foranstaltninger, der delvis kan stoppe spam og andet uønsket. Det gøres ved at have et eller flere ekstra mailalias, som man så altid benytter i forbindelse med netsteder, der kan udgøre en risiko. Det gælder Facebook og andre sociale netværk, og også ved køb i netbutikker. Brug eventuelt flere forskellige. Meningen er at hvis der skulle komme spam kan det stoppes omgående ved at lukke den benyttede mailadresse. Derfor bør man anvende et udvalg af flere adresser, for at begrænse ulemperne ved at lukke en mailadresse. Har man en mailadresse, der anvendes over for offentlige myndigheder, banker m.m., bør man ALDRIG anvende denne mailadresse ved netsteder, der kan udgøre en risiko. Til Facebook bør man bruge en mailadresse, som ikke anvendes nogen andre steder, og ingen andre mailadresser bør være kendt i Facebook.

Åbn aldrig netsteder, der kan udgøre en risiko, samtidig med at der er logget på en anden netside. Det er almindeligt at det er en mailadresse, der anvendes som brugernavn ved login.

Kan man ikke oprette det tilstrækkelige antal alias i YouSee Mail kan man supplere med Microsoft Outlook.com mail (gratis), hvor man kan have 10 alias samtidig, men man kan kun ændre 10 gange om året.

Man skal måske overveje at anvende mailadresser, som ikke kan gættes og ikke består af almindelige ord, så en gældende mailadresse ikke så let kommer med hvis der sendes spammail til helt tilfældigt valgte mailadresser.

Man kan desværre ikke ændre på sine mailadresser hos YouSee for tiden fordi YouSees mailsystem er under omlægning.

En alternativ løsning kan være at slå YouSees spamfilter fra og hente alle mails med en mailklient som Microsoft Office Outlook, samt så anvende de spamfiltermuligheder, der ligger i Outlook eller i den installerede sikkerhedssoftware (hvis den har email-sikkerhed indbygget). Herved kan man også opnå, at ønskede mails ikke bliver filtreret fra af YouSees spamfilter.
Jeg har frem til den 9-10-2016 dagligt modtaget en mail fra YouSee, der fortalte, om, der lå nogen mails i min spammappe. Det er pludseligt stoppet. Jeg har checket min opsætning af "Det centrale spamfilter" og der har YouSee registreret det korrekt. Har også prøvet at ændre indstillingerne, således at mails i spammappen gemmes i 14 dage, men den vender hele tiden tilbage til 7 dage. Det er ret irriterende, da jeg automatisk ser alle mine mail via Live Mail eller Ipad og nu er jeg nødt til dagligt at logge på YouSee mail for at checke for spammails. Sommetider havner der jo mails, der intet har med spam at gøre i spammappen. Senest en vigtig mail fra Dong Energy. Er der andre, der har samme problem?
Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints 70975 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg får stadig en status-mail hver dag...
Nu HAR du vel tjekket, at du ikke har sat "Statusmail i Indbakke:" til aldrig?
Statusmail i indbakke er sat til daglig. Jeg har intet ændret, men pludselig modtager jeg bare ikke den daglige mail . Har også forspurgt på Facebook, men det var ikke noget de rigtig gad undersøge medmindre jeg udfylder en af deres formularer og så er der jo en mega lang svartid.
Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints 70975 har modtaget fra andre medlemmer.

Når du er på webmal, hedder adressen så mail.yousee.dk eller mail8.yousee.dk?
Den hedder mail.yousee.dk

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P