Spørgsmål

spamfilter på den nye platform (Zimbra)

• b1t
  • Bruger
  • 8 kommentarer
på den nye platform får jeg mails i indbakken, som på den gamle platform automatisk kom i spammappen - har jeg andre muligheder end bare at bruge 'handlinger' til at flytte dem til mappen 'spam' - og betyder flytningen til spammappen, at de bliver registreret som spam og derfor fremover ikke længere kommer i indbakken?

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Det er jo et nyt filter, så det ved ikke hvad der er spam, det skal du lære det.
det er altså nok at flytte uønskede mails til spam mappen?
det undrer mig bare at jeg ikke kan oprette et spamfilter - den 3 trins anvisning der findes på 'funktioner i webmail' om at blokere for uønskede mails - passer ikke der står:
mail kontaktpersoner kalender indstillinger
hos mig står der i stedet for indstillinger 'præferencer' og den side jeg så kommer til ligner slet ikke 2. trin i anvisningen
hvad gør jeg nu?
Omdømme 7
Badge +7
Ja, det uønskede skal markeres som spam, så vil filtret lære hvad der er spam.
Hvad du ellers skal gøre ved jeg ikke, har en anden Mail udbyder.
Omdømme 7
Badge +7
Hej b1t

Som tilføjelse til Radiomandens svar, så arbejder vi også løbende på at optimere spamfilteret :)
Min mailkonto er overgået til den nye opsætning der er rigtig flot og god.

Stor ros til Yousee for dette, og derfor er mit problem desto mere træls.

Jeg oplever nøjagtig det samme som det første indlæg:
Jeg oplever i forbindelse med denne overgang nu at inboxen bliver totalt fyldt med spam mails, hvilket jeg ikke har oplevet tidligere.

Da jeg ikke kan undvære en mailkonto er jeg få dage fra at overgår til anden udbyder.

Vil være ærgeligt, fordi jeg har været med hos TDC siden internettes start ( mail adresse slutter med opasia.dk :)

Og nej, det er ikke nok at overføre spam mails til spam kontoen, for at "lære" den om disse.
Spam robotter skifter af samme årsag afsenderadresse hele tiden.

Men jeg orker ikke at frasortere 50-70 spam mails hver dag.

Så spørgsmål er: hvornår kommer der automatiske spamfiltre på (igen) ligesom andre udbydere har ?

mvh John H
Omdømme 7
Badge +7
Du har lige fået svar i den tråd du har oprettet om samme emne.
Hvilken tråd?` Har nøjagtig samme problem.

mvh. Lars
Omdømme 7
Badge +7
Den er ikke nem at finde efter så lang tid, men der er mange tråde om emnet.