Spørgsmål

Spam mails

• Deltager
  • 2 kommentarer
Nu kan jeg se, at der var et større indlæg i oktober 2016 omkring spam mails. De florerer så åbenbart også her i 2017, for jeg får omkring 40 tilbud om sex om dagen. Det skulle jeg måske være imponeret over i en alder af 64, men det er jeg altså ikke, og min mail adresse er ikke blevet udleveret til diverse sex sider.
Et er, at man kun kan blokere 100 mailadresser på webmail, et andet er, at der altså også må være noget galt med YouSees spamfilter.
Fordi, når jeg forsøger at blokere de mailadresser, der er plads til, kommer den frem og siger noget ala: "Du kan ikke blokere disse mail adresser, da de allerede er blokeret i dit spamfilter".

Så er det jeg tænker: "Hvordan pokker kan de mailadresser, der allerede er blokeret, havne i min spam mappe". Pointen i et spamfilter er vel, at når man blokerer en mail adresse, så kan man IKKE modtage mails fra den adresse mere. Men sådan foregår det så åbenbart ikke ved YouSee.

6 Kommentarer

Samme problem her. Har 100 blokerede i spamfilteret og på de sidste fem dage har jeg alligevel fået 86! lignende mails. Er her ikke nogle hos YouSee der ser vores opslag her og reagerer på det?
Generelt er mailfunktionen meget utidig og trænger til at blive moderniseret.
Hip hurra har jeg lyst til at sige :-) så er jeg ikke alene. Jeg har utroligvis kun fået 10 i dag, dvs 11 men den sidste tilbyder mig åbenbart at blive administrerende direktør hos FBI :-D
Men som dig håber jeg, at YouSee reagerer på vores opslag. Det, der rent ud sagt kan pisse mig af, er, at jeg modtager mails fra domæner, som ER blokeret, så spamfilteret er jo ikke en disse værd.
I indlægget fra 2016 om samme problem kan jeg se, at de opfordrer os til at tjekke apps på sociale medier, som kan være dem, der er skyld i problemet.
Nu er jeg kun på et eneste social medie, og det er Facebook. Jeg har kun to apps, og det er FCMidtjylland og SongPop, og jeg tvivler meget på, at de ligger til grund for problemerne.

Så jeg håber også, at YouSee kigger med, for der er ingen tvivl om, at det er hos dem, problemet ligger. Utroligt nok for ca. 3 uger siden fik jeg ikke en eneste spammail om sex, så noget må være sket i den periode, og det er altså ikke hos mig, der er ændret noget.
Jeg har dog besluttet mig for IKKE at slette dem for at se, om funktionen "Slettes automatisk efter 7 dage" virker ;-)
Omdømme 7
Badge +1
evas-koreskole skrev:

Samme problem her. Har 100 blokerede i spamfilteret og på de sidste fem dage har jeg alligevel fået 86! lignende mails. Er her ikke nogle hos YouSee der ser vores opslag her og reagerer på det?
Generelt er mailfunktionen meget utidig og trænger til at blive moderniseret.

De adresser kan du blive ved med at tilføje her fra til al evighed, for de spammere ændrer deres mail adresser time for time, netop for at omgå den håbløst forældede taktik med blokering af afsender adresserne. Den metode var allerede forældet for over 10 år siden.

Der skal langt mere effektive metoder til og de fås nu engang ikke via webmail, kun via POP3 mail, fordi det er et højere teknisk filter der skal installeres på ens egen computer, hvor der er multiple filtrerings metoder mugligt, der dækker en bred vifte af mugligheder for at komme den spam bedst muglig til livs.
En grund til hvorfor jeg har Mailwasher installeret på computeren. Med den er jeg eks. kommet spammen 99.9% til livs.
Men det er så også et program jeg har kørt med i over 10 år, så der blevet tilføjet en del metoder for filtrering i tidens løb.

En oversigt af Mailwasher's spam værktøjer:
Kan se at der er mange der har problemer med alle de spam, mit spørgsmål er, bliver der gjort noget ved det fra You see 's side, eller skal man tage en anden udbyder?
Har ikke haft så store problemer side You see har overtaget.
Omdømme 7
Badge +1
winnie110 skrev:

Kan se at der er mange der har problemer med alle de spam, mit spørgsmål er, bliver der gjort noget ved det fra You see 's side, eller skal man tage en anden udbyder?
Har ikke haft så store problemer side You see har overtaget.

Nytter ikke noget at skifte til en anden udbyder. Jeg begyndte at anvende Mailwasher hos CyberCity i sin tid, så den har også fulgt mig videre til Telenor, så TDC og nu Yousee.
Ved alle har spammen haft generelt det samme niveaus.

Det folk skal se og få lært, som jeg selv hårdt lærte hos CyberCity pga. min egen dumdristige omgang med min mail adresse, det er at få en alternativ webmail konto hos sådan noget som Yahoo, Gmail osv. som så udelukkende bliver anvendt til diverse former for registreringer på de diverse sites derude som kræver registrering for anvendelse.

Jeg ved godt at der er steder som ikke accepterer registrering med brug af mail adresser hos disse webmail services, men de sites, fora osv. må man så bare selv glemme alt om at registrere sig hos.
Eks. har jeg overhovedet ikke registreret mig på Facebook, fordi det ikke rager dem hvad min private mail adresse er hos Yousee.
For Facebook's sikkerhed er lig nul når det drejer sig om mail adresser. De kan sagtens høstes der uden de store problemer og blive solgt videre til stor spammere.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)