Spam | YouSee Community
Svar

Spam

Jeg modtager mange SPAM via e- mail . Jeg kan afmelde nogle og jeg kan Filtrere andre. Nogle kommer igen og andre nye dukker op. Har I et forslag til en blokering, der virker?
icon

Bedste svar af Radiomanden 28 juni 2019, 17:17

Hvis ikke filtret ved hvad der er Spam, så går det ikke ind i Spam, det skal "lære" først. Det kan det kun ved at markere Mails som Spam.
Se original

14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Jeg er desperat for jeg skal slette spam på Iphones, Ipad og bærbar PC hver dag. Nogle gode ideer?? Forlade yousee? Købe spamfilter?

Brug en anden Mail udbyder, der er masser af dem.
Jeg bruger webmail hos yousee/TDC. For ca. et år siden væltede det ind med spam og indtil for et par måneder siden var der ikke noget.
Nu VÆLTER det ind igen. Jeg har fulgt beskrivelserne med at lægge domæne/mailadresser over i indstillinger med spammails og lægger efterfølgende mails over i spamfilter, men det vælter stadig ind. Jeg kunne se at den seneste måned havde jeg fået ca. 600 spammails (ca. 30 om dagen). Yousee spamfilter tager ca. 10-15 mails - resten skal jeg lave samme manøvre med. Efter en uge var "indstillinger for spammails" fyldt da de kun kan tage 100 domæner. Jeg har endda set at nogle domæner kommer igen og igen selvom de er lagt over i indstillinger.
Jeg har kontaktet kundeservice 3-4 gange, MEN de kan ikke sige noget om, hvornår Yousee/TDC interne spamfilter bliver prioritereret.

Jeg er desperat for jeg skal slette spam på Iphones, Ipad og bærbar PC hver dag. Nogle gode ideer?? Forlade yousee? Købe spamfilter?
Omdømme 7
Badge +7
Hej Yousee
Nu har vi kunder været "plaget" af det nye webmailprogram i mere end 1 år. Der er stadig ikke styr på programmets spamfilter. Selvom man blokere alle spammails efter Yousee`s anvisninger modtager man stadig mange spammails, selvom de burde standses i spamfilteret?
Jeg føler mig lidt til grin når jeg skal betale for noget, men selv - dagligt - skal fjerne og forsøge at spærre for div. spammails.
Det virker desværre til, at Yousee er ligeglade med deres kunder !
Men en dag opdager ledelsen nok, at noget er galt - nemlig - når kunderne forsvinder.....

Hej Jmn210750

Jeg er ked af at læse, at du har problemer med spam i den nye mailplatform 😞

Kontakt gerne vores tekniske support enten via telefon eller kontaktformularene, som du også kan finde på www.yousee.dk/kontakt . Så kan vi lave en fejlmelding på problemet og få hjulpet dig med det. For det er helt klart ikke optimalt, at du døjer med meget spam, men det skulle der altså være råd for 🙂
Omdømme 7
Badge +7
For at sige det simpelt. Der er ingen tvang til en You See mail for Bredbånd kunder, en mailadresse kan haves hvorsomhelst. Som også Slangefar skriver han har.
Hej "Radiomanden og Professor"

Nu er det jo i Yousee`s forum, vi skriver om de gode eller dårlige oplevelser vi har.
Derfor må jeg også antage, at alle dem som skriver et indlæg i dette forum er kunder hos Yousee.
Hvordan du så tolker kunder i forhold til mailadresser bestemmer du helt selv, men har man en mailadresse hos Yousee, er du også kunde i "butikken"......
Omdømme 7
Badge +7
Jeg har valgt at bruge 3 mail adresser.

1. Godstart
Bruges til steder som kan mistænkes at spamme. Eller sælge adressen.

2. G-Mail
Det lidt mere seriøse. Modtager ikke spam.

3. Proton Mail
Det meget seriøse og fortrolige. Modtager ikke spam.

Alle 3 er webmail og koster ikke noget.
Omdømme 7
Badge +6
Tja jeg kan ikke brokke mig over mailen, som jeg har haft det siden jeg fik fik internet hos TDC, har derfor også en gammel post.tele.dk adresse og benytter TDC's egen mail server via POP3.
Jeg har i årevis, ja faktisk før jeg overhovedet blev kunde hos TDC, anvendt en kombi af Mailwasher og Thunderbird og modtager stort set ikke nogen spam.

Mailwasher checker automatisk efter mails lige efter at computeren er startet op uden at hente een eneste mail ned fra serveren og så kan man i den vælge hvem der er ens fjende eller ven og så blackliste og slette det man ikke gider at modtage direkte på serveren inden man henter det ned jeg godt gider at modtage med Thunderbird.

Sådan en som Mailwasher kan eks. også sættes op til at undersøge afsenderne hos SpamCop og Spamhaus, som er to kæmpe spam databaser, hvor folk anmelder spammere til, hvilket man også kan gøre direkte igennem Mailwasher hvis man ønsker at sætte den op til dette.
Kræver lidt leg med programmet for at lære det at kende, men det er egentlig ret hurtigt lært hvis man har lidt teknisk snilde og er lærenem.

Bare mit input som idé til at blive mere spam fri.
Omdømme 7
Badge +7
Der blev ikke skrevet noget om kunder, kun om Mail, den behøver jo ikke være hos You See, den kan haves hvorsomhelst, der er jo mange udbydere af Webmail, Yahoo, Google og mange andre.
Hej "Radiomanden og Professor"
Du har helt ret - ingen er tvunget til at være kunde hos Yousee. Nu har rigtig mange af os kunder, haft e-mailadresse mv. hos Yousee i mange år, og den dag vi vælger dette firma fra, forsvinder vores e-mailadresse også.
Det betyder, at alle de personer, firmaet og offentlige instanser som har vores "Yousee-mailadresse", skal have besked om en anden e-mailadresse - og det er et større arbejde.
Det er nok det som gør, at mange af os bliver lidt endnu hos Yousee, men tro mig, en dag bliver det for meget og så starter kundeflugten...
Se bare på Danske Bank - først troede banken, at kunderne var villige til at betale gebyr for at have en konto, senere lavede banken investeringer som man vidste, ville give negativt afkast og ikke mindst hvidvaskningsskandalen. Det gav et voldsomt dyk i kundegrundlaget.
Det er derfor uforståeligt, at Yousee efter 1 år, endnu ikke har mere styr på det nye webmailprograms spamfilter, når det tidligere program ikke havde disse spamproblemer.
Omdømme 7
Badge +7
Der er jo ingen tvang til at have en You See mail, jeg har aldrig brugt en, og kommer heller ikke til det. Så om den skal være der eller hos en anden udbyder af mail er helt individuelt.
Hej Yousee
Nu har vi kunder været "plaget" af det nye webmailprogram i mere end 1 år. Der er stadig ikke styr på programmets spamfilter. Selvom man blokere alle spammails efter Yousee`s anvisninger modtager man stadig mange spammails, selvom de burde standses i spamfilteret?
Jeg føler mig lidt til grin når jeg skal betale for noget, men selv - dagligt - skal fjerne og forsøge at spærre for div. spammails.
Det virker desværre til, at Yousee er ligeglade med deres kunder !
Men en dag opdager ledelsen nok, at noget er galt - nemlig - når kunderne forsvinder.....
Tak Slutter nu
Hilsner
Omdømme 7
Badge +7
Hvis ikke filtret ved hvad der er Spam, så går det ikke ind i Spam, det skal "lære" først. Det kan det kun ved at markere Mails som Spam.

Vi anbefaler at følge punkt 2-4 i denne guide:
Sådan indstiller du spamfilter
Omdømme 7
Badge +7

Besvar