Sortering af mails

Jeg har tidligere skrevet til jer fordi mine
mails ikke bliver sorteret ud i mine
undermapper ifølge mine sorterings-kriterier.
Jeg læser mine mails via mail.tdc.dk - altså
ikke via Outlook eller lignende program.
Jeg blev godt nok ringet op af en, der gerne
ville se på problemet, men han ville have
oplyst min user-ident samt password, men noget
af det første der står under "sikkerhed" er
oplys ALDRIG dit password, så det gjorde jeg
så ikke - derefter kunne han så ikke hjælpe
mig.
Jeg ved ikke hvor mange, der sætter
sorterings-kriterier op, men der burde jo være
andre, der har det samme problem, eftersom det
er på TDC's server mail'ene ligger - også
sorterings-mapperne. Indbakke.JPGSortering.JPG

8 Kommentarer

Hej clelling

Jeg har prøvet at oprette tre sorteringsregler og det virker hos mig. 

Når sorteringsreglen indbefatter tekst i et TIL- felt, ryger mailen i sendt mappen. 

Når sorteringsreglen indbefatter tekst i et CC- feltet eller FRA-feltet, ryger mailen i PP mappen. 

Når der i Emnefeltet står teksten "p" - ryger mailen i p-mappen.

Prøv at bruge hele ord i dine sorteringsregler.

F.eks. I fælterne CC- og FRA. Skriv hele mailadresser.

Kun i emnelinien kan du vælge ord som QXL,eBay eller GEM

men så kræver det at den der sender til dig bruger det spesifikkeord i emnefeltet. 

Hvorfor mailen ryger i sendt-mappen, selvom der er en sorteringsregel der siger at den skal et andet sted hen, ved jeg ikke, men det lyder logist at den kun ryger i sendt mappen.

Jo det må være fordi sorteringsreglerne er beregnet TIL dine mail-aliasser og FRA dine kontakter, tror jeg.

ang. oplysning af brugernavn og pasword til fremmede. Du har helt ret, man skal psse på, men jeg har nu ikke hørt om at tdc personale misbruger dine oplysninger, og hvis de skal hjælpe, er de jo nød til at vide disse ting. Når du ringer til dem næste gang, så oplys dit tdc logon, og når du er blevet hjulpet opretter du blot et nyt pasword til dit tdc logon. Det kan du gøre på din selvbetjening.  

tekst fra min tdc-malbox for rettelser:

Regel:

Hvis emne-feltet i en mail indeholder teksten p

Hvis fra_feltet i en mail indeholder teksten xxxx@sangarkivet.dk

Hvis til eller cc_feltet i en mail indeholder teksten xxxx@sangarkivet.dk

Jeg skal gerne prøve, men mine sorterings-regler virkede faktisk for ca. 2 måneder siden???

Så ved jeg desværre ikke hvorfor de ikke virker nu. :-(
Jeg har nu prøvet at lave nogle andre regler, men som det kan ses af følgende screenshot hjælper det absolut ikke en dyt:Sortering.JPGIndbakke.JPG

Jeg ved desværre ikke hvorfor det ikke virker hos dig. Jeg har ingen problemer i den prøve jeg lavede. 

Alle 6 mails, hvor du har skrevet GEMM i emnefeltet burde ryge i din mappe med navnet "GEMM" 

Den mail du får fra Min_Danbolig@ danbolig. dk  (indlagt mellemrum)  bør ryge i din mappe der hedder  Min_Danbolig@ danbolig. dk , men er der ikke noget med at en mailadresse kun indeholder små bogstaver?

Derfor hvis du får en mail fra mailadressen  min_danbolig@ danbolig. dk  burde lande i din mappe der hedder  Boligsøgninger

Som skrevet virker det hos mig, og vil høre om Andre brugere ved hvad der er galt?

ps.

Og hvis et emnefelt i en mail indeholder de præcise ord "nye annoncer" ryger de ikke i mappen, fordi du har skrevet i sorteringsreglen disse ord "nya annoncer".

Den sidste er nu fordi det er en svensk afsender, hvor det hedder nya !!

Kunne man forestille sig, at programmørerne har ændret et af de progremmer, der tager sig af sorteringen? Det hænder jo af og til at en rettelse har utilsigtede virkningerHumørikon frustreret

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)