SMTP SERVER NEDE

Det virker til at alt udgående post ikke kan sendet over jeres udgående servere her natten til lørdag d. 22 marts.

Kan det passe?

Det er en pludselig opstået fejl og har ikke noget at gøre med opsætning osv.

På forhånd tak

6 Kommentarer

Dette gælder både Outlook 2007, Ios og webmail.

Sidstnævnte skriver man en mail (i browseren) til sig selv, og den bliver godkendt som sendt.

Men kommer ikke til tilbage i indbakken (men er synlig i sendt)

Det virker som en driftforstyrrelse og det ville være rart hvis nogen kunne bekræfte det evt?

Det viser sig at TDC måske har lukket alle TDC smtp adgange fra denne IP adresse jeg er på (et hotel i udlandet)

58.26.205.230

Jeg har søgt på adressen på Spamhouse som den ikke er listet nogle steder.

Hvordan får jeg min smtp mulighed for at sende igen? Og hvad skal jeg gøre.

Kan jo ikke vente 8-10 arbejdsdage på et svar?

På forhånd tak

Lige nu er fejlene holdt op med at komme op og det virker til at smtp serveren nu modtager mails.

MEN de ender desværre hos TDC tror jeg - de er ikke i udbakken med er registreret som sendt.

Men når man stadig prøver at sende en mail til sig selv eller en anden kommer den ikke frem - men er fuldt registreret som sendt på mail klienterne (Outlook, TDC mail, Ios osv. )

Er der nogen der kan fornemme hvad der er galt ?

Kan forstå på en medarbejder. At der har været et større nedbrud på mailservertrukturen i går fredag.

Er der andre der oplever at deres smtp udgående server "sluger mails" og lander dem i et "sort hull" uden de når modtageren?

Hvis der er nogle hos TDC der på nogen måde kan reagere og hjælpe med dette. Vil jeg sætte stor pris på det.

Det er lidt ærgerligt bare at registrere et nedbrud - ikke skrive om det i driftstatus. Også lade kunderne vente til mandag på en evt. løsning.

Håber meget på en form for hjælp på dette ret omfattende problem med de udgående mails.

På forhånd mange tak for hjælpen.

hej hansenfilm.

Det var da lidt af en enetale, du holder dig her Blinkende humørikon

Jeg har et skud, men ved bestemt ikke om du kan bruge dem.

Jeg går ud fra det er en tdc-mail , fordi du skriver sådan: Outlook 2007, Ios og webmail.

Når du åbner din outlook, henter programmet hvad der ligger i indbakken på webmail, og sletter dem på webmel efter hentning.

Jeg ved ikke rigtig hvad iOS er for noget, men hvis det er en smartphone, så gør den det samme. Når du åbner den henter den også, og sletter dem der ligger i indbakke.

Hvis dette er grunden til dine problemer skal du ind i begge enheder og sætte enhederne til at gemme en kopi på webmail efter hentning. Hvis du vælger 7 dage før de slettes har du en fordel med at din webmail ikke bliver fuld, og at dine enheder altid vil kunne hente mails.

Hej Maja

1000 tak for svaret Blinkende humørikon

Desværre er der ikke det. Har ikke problemer med indgående server.
( og gemmer allerede en kopi på alle platforme og klienter).

Der er tale om at efter et nedbrud på serverne fredag, er der sket noget med min smtp .

Min tanke er at der er sat en "regel" op pludselig da serverne kom tilbage ....om at at alt jeg sender...også til mig selv er spam eller inficeret. Dvs TDC sletter/eller "beholder" alle mails udgående uden at skrive noget til mig som notifikation.

Så desværre lugter det af at der skal en slags administrator til hjælpe med det. Tror det er noget med at jeg er udlandet og pludselig blevet hvirvlet ind i en regel eller lign. som nu er effektueret.
Men som sagt har jeg tjekket ip adressen spamhaus, som jeg kan se leverer oplysninger til TDC ....og der siger det at i hvertfald ip adressen skulle være ok.

Men lad os se hvad de siger på et tidspunkt. Det er bare noget irriterende at der kan opstå en situation hvor alle udgående mails til andre reelt bliver slettet, uden man får noget at vide.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)