Skifte password til webmail, så flere kan logge på Mit YouSee, men kun jeg kan logge på mailen?

• Deltager
  • 2 kommentarer
Jeg har i Webmail prøvet at skifte password, så det ikke er det samme som mit login på Mit YouSee (tidl. TDC). 

Problemet er, at vi er flere i familien der skal kunne logge os på og tjekke forbrug, regninger mv. Men, den tilknyttede webmail er min personlige, og derfor vil jeg selvfølgelig gerne have, at det kun er mig der kan logge mig på og tjekke mails.

Selvom jeg går i Indstillinger i Web-mailen og skifter passwordet, så har man stadig direkte adgang til mailen, når man logger sig på MitYouSee...også når jeg ændrer password i mailen, så det ikke er det samme som passwordet til login.

Hvad pokker gør jeg for, at man ikke kan logge sig på min mail, blot fordi man kan komme på MitYouSee?

7 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg bruger ikke webmail hos Yousee, så jeg kan ikke hjælpe dig.

Yousee vil fornuftigt samle alle koder på "Mit Yousee". Jeg synes dog dit ønske er rimeligt. Løsningen kunne være at skjule mail pasword, men at give mulighed for at sætte et nyt password. Så vil du blive advaret, hvis en i din husholdning bryder ind i din personlige mail. 

Jeg har heldigvis ikke et problem med at de "bryder ind" i min mail. Men det irriterer mig nu alligevel, at tingene ikke er adskilt. 

Kan det mon have noget at gøre med, at mailen også er den, der er knyttet op på loginoplysningerne til abonnementet? (Det SKAL det jo være, da det er den mail jeg tjekker og derfor også den jeg gerne vil have nyheder, regninger mv på).

Som sagt, kan man sagtens gå ind på web-mailen og skifte password...Det hjælper bare ikke noget, da man har adgang til alle oplysninger, inkl. web-mailen, når man logger sig ind på brugerprofilen...suk...jeg håbede det var en funktion der ville ændre sig, når man skiftede fra TDC til YouSee...

Hej 

Yousee login åbner adgang for mit yousee, musik, forum live tv. Altså de tjenester du har her.

Pasvord til alle dem forandrer du på "Mit yousee" 

Hvis du har en mailklient indstaleret på din pc skal du bruge et server-login, og pasvordet til det kan du forandre ved at logge ind på webmail > indstillinger > password.

Jeg synes du skal overveje at oprette en gratis mailadresse uden for Yousee til dine kontakter.   Lad mig foreslå Ghostmail, som eges af sikkerhedsfirmaet CSIS Security Group A/S, som leverer F-Secure til youse sikkerhedpakke.

Det siges at Ghostmail er meget sikker at bruge. 

https://www.ghostmail.com/da

Tak for svar. Men, jeg har haft denne mailadresse i en del år og vil gerne beholde den :D

Samtidig kunne jeg godt tænke mig, at familien hver især kunne oprette YouSee-mails, da man jo har mulighed for at oprette flere mailadresser. Men, det kan man jo ikke, hvis ikke de kan have hver sit password, men alle er "åbne" hvis blot man logger sig på sit YouSee login. :@

Til en webmailkonto kan der oprettes 5 mailadresser, men mails der sendes til standartadressen og til de fire aliaser, sendes til den samme webmailkonto.

Hvis i vil have hver jeres pasword til egen mailkonto, er mit bud en Ghostmailkonto til hver.

Hvis i alle vil have den mulighed, ved Yousee, kan det være at i hver kan oprette en mailkonto mod månedsbetaling. Jeg ved man kunne hos det gamle TDC for ca. 50 kr. pr. måned men jeg ved ikke om man kan ved Yousee.
Ring til yousee, for at høre om den mulighed er overført fra TDC.,
Du må meget gerne melde tilbage, hvad du finder ud af.
ps. Jeg har eget domæne hos www.one.com til 14.kr. pr. måned, hvor jeg kan oprette ubegrænsede mailkonto'er med eget pasword.   (Domænenavnet koster 180 kr. for 5 år)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Helt ærligt, hvorfor bruger man en Mail service fra en internet udbyder når der er så mange andre alternativer, se på alle de problemer som stort set alle har med deres You See Mail, det kunne indgås ved at bruge en alternativ udbyder, så kan man altid bruge sin Mail. Har ikke anvendt en internet udbyder Mail i rigtig mange år.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)