Sikkerhedskopi - Homedisk

Når jeg skal tage sikkerheds kopi af computeren kan jeg ikke få afgang til at gemme sikkerhedskopien på Homedisk. I menuen (Windows 7) "Konfigurer sikkerhedskopiering" er det ikke muligt at vælge Homedisk eller Homediskens drev betegnelse som destination for sikkerhedskopien.

Jeg er derfor nødt til at gå en omvej, der består i først af gemme sikkerhedskopien på en ordinær ekstern harddisk og derefter lave en kopi af sikkerhedskopien til Homedisken.
Hvorfor er der ikke adgang til at sikkerheds kopiere direkte til Homedisk?

5 Kommentarer

Hej.

Hvilken udgave af Windows 7 har du (Home Premium, Professional, Ultimate)?

Det er ikke alle udgaver af Windows 7, hvor man kan sikkerhedskopiere til netværksdrev.

Backup til netværksdrev virker på Windows 7 Professional og Ultimate men ikke på Windows 7 Home Premium.

Tak for svaret!

Og ja jeg har selvfølgelig Home Premium, så jeg har ikke adgang til at gemme sikkerhedskopier på netværksdrev. ØV

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg bruger Win7 Home Premium, men kan da godt lave backUP til netværksdrev (bruger dog ikke TDC-Homedisk).

Mvh

Kim

Hej Kim

Det lyder da interessant. Har du kunnet gøre det uden at ændre på nogen indstillinger? Sagt på en anden måde: Kan du se dit netværksdrev umiddelbart, når du skal vælge destination for sikkerhedskopien?

mvh

Agner

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Tja, kan jo dårligt huske det, men tro nok at jeg under netværk valgte "Tilknyt Netværksdrev" og fandt min netværkshardisk - den har fået sit eget drev bogstav.

Hvis du i Windows hjælp søger på "Tilknyt netværksdrev" er der gode hjælp at hente.

Til BackUP bruger jeg program der gør det automatisk, altså der lægges en kopi på netværksdrevet.

Mvh

Kim 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)