Servicedesk spørger efter brugernavn/password

Hej Tdc

Er det normal, at jeres service desk efterspørger brugernavn og password via mail, når

I skal løse et problem.

1) At bede en bruger om password -- fy

2) At bede om det via en ukrypteret mail -- fy

Det lyder meget suspect....

Fik følgende mail fra jer:

------

Hej Søren.

Lyder mærkeligt, men vi vil gerne hjælpe dig videre med dette. Hvis jeg kan få dit brugernavn og kode vil jeg meget gerne ind og se på det.

Mvh XXXX (jeg har hans navn..:-))

TDC

-----

5 Kommentarer

Omdømme 3
Hej Klintsø

Det er ikke god skik, da vi ikke kan garantere, at mailen er krypteret. Jeg beklager den kedelige oplevelse, og det vil jeg naturligvis gå videre med, så vi sikrer os, at det ikke sker fremadrettet.

Hej TDC

Sjovt nok har jeg lige i dag 17/10 -16 kl ca 16.15 opleved at blive spurgt om mit brugernavn og password til min yousee konto
Spørgsmålet kom fra en kunde service medarbejder som skulle hjælpe mig med en film der blev afspiled med Engelsk tale selvom jeg havdet lejet den med Dansk tale.

Mvh

Ronny
Jeg ville aldrig sende mit brugernavn og password i en mail.

Jeg har et par gange haft behov for at få hjælp over telefonen. Hvis det er dig der har ringet op så er det jo en fra kundeservice du har fat i, og så kan jeg ikke se der er noget forkert i det.
De gange hvor jeg har sagt mit login når de har spurt, er jeg bagefter samtalen gået ind og lavet nyt password på "mit yousee"
Mange bruger det samme password mange steder, og så bliver den lidt mere tricky.

I stedet for at udlevere passwordet, kan man bede dem nulstille det. Så kan man ændre det tilbage igen bagefter. Den dør ville jeg vælge. Men det kræver jo så, at de med sikkerhed ved, hvem de har kontakt med...

Eller: Lav koden om inden udlevering...
Omdømme 3
Det er ikke så smart, men må være den eneste måde at genskabe og løse ens problemer og fejlmeddelelser

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)