Serverfejl 421 i Outlook | YouSee Community
Spørgsmål

Serverfejl 421 i Outlook

Er i færd med at oprette ny profil i Outlook. Har skiftet adgangskode på Yousees anbefaling. Indgåede post virker, men ikke udgående, når man laver en testmail, man får fejlkode 421, og hvis den gentager sig, skal man kontakte sin internet udbyder. I mit tilfælde er det også YouSee. Men telefonisk henviser kundeservice til Microsoft eller Huawei. Jeg aner ikke mine levende råd. Kan nogen give et råd?
Det samme gør sig gældende på min mobil. Indgående virker, men ikke udgående.

14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +3
Hej bmoore

Måske er følgende allerede afprøvet, så kan du se bort fra det.

Du skriver i starten at der er skiftet adgangskode. Måske kan der være sket en fejl hos YouSee så kun adgangskoden til POP3/IMAP (indgående mail) er skiftet, men ikke adgangskoden til ASMTP (udgående mail). Det vil normalt altid være samme adgangskode.

Når en mailkonto opsættes i f.eks. Outlook kan man normalt markere at der skal bruges de samme legitimationsoplysninger til indgående mail og til udgående mail. Prøv at fjerne denne markering og i stedet for indtaste samme brugernavn både for indgående mail og udgående mail, og så indtaste den nye adgangskode for indgående mail, men den gamle adgangkode fra før adgangskoden blev ændret for udgående mail. Hvis dette virker er det hos YouSee at fejlen ligger, og så må YouSee rette den.

Måske kan fejlen rettes ved blot at skifte adgangskode igen i "Mit YouSee" under mailindstillinger.
Man kan på Google søge på "serverfejl 421, cannot connect to SMTP", men det er måske allerede prøvet.

Fungerer både modtagelse og afsendelse i webmail i en browser (brug Chrome, ikke Edge)?
Har der været kørt en fuldstændig check efter virus og anden malware?
Har Outlook (og Microsoft Office i sin helhed) været geninstalleret?
Omdømme 7
Badge +7
Husker du at: bruge server asmtp.yousee.dk, port 587 og TLS kryptering?
Omdømme 7
Badge +7
Husker du at logge på den udgående serveR?
Omdømme 6
Badge +2
Opsætning sker nemmest med værktøjet Mailsupport fra YouSee:
https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/mailsupport-tool
Omdømme 6
Badge +2
Ups, mailsupport virker kun på Mac og Windows PC. Jeg fangede ikke der var tale om en mobiltelefon.
Omdømme 3
Badge +1
Jeg har prøvet rigtig mange gange, og måske har jeg gjort noget forkert. Når jeg trykker på Ny, får jeg at vide, at min mail allerede er oprettet, og så kommer jeg ikke videre. Fejlen i Outlook er OX8004010F, og Microsoft anbefaler, at jeg opretter en ny profil. Måske skulle man tage computeren til en reparatør, men det er surt.
Hej bmoore

Jeg kan se, at Microsoft selv har lavet en vejledning til, hvordan dette løses, som du finder inde på deres supportside.

https://support.microsoft.com/da-dk/help/2659085/error-0x8004010f-when-you-try-to-send-or-receive-email-in-outlook-2010

Hvis det fortsat ikke virker, vil jeg anbefale dig at prøve at kontakte deres support - hvis de kan hjælpe, slipper du i hvert fald for, at skulle have din computer til reparatør. 🙂

Du kan kontakte Microsoft Support hér:

https://support.microsoft.com/da-dk/contactus/

Lad os endelig vide om og hvordan, du får det løst, så vi allesammen kan lære af det. :)

Anna,
YouSee Forum Team
Kære Anna. Har lige siddet næsten 1 time i telf. med Microsoft, der overtog min skærm, og prøvede alle mulige løsningsmodeller. De kendte ikke fejlkoden 421. Når man prøver at oprette en ny profil, og der sendes en testmeddelelse, siger min computer OK til indadgående mails, men ikke udadgående, "serverfejl 421, cannot connect to SMTP". Så jeg ved ikke, hvor man skal henvende sig, hvis Yousee stadig siger, de ikke yder support til Outlook. Microsoft har prøvet, uden held. Tak til alle, der indtil videre har prøvet at hjælpe. Jeg vil gerne holde tråden åben. Vh
Tak for gode råd. Jeg har søgt på Google, og fundet nogle råd, bl.a. at slette Avast. Da abonnementet alligevel udløber, har jeg gjort det, men kan stadig ikke få mails ind i Outlook. Bruger nu Windows Defender. Webmail på Chrome fungerer fint, lige så på min telefon. Jeg har ikke prøvet afsnit 2 i dit svar, jeg tror ikke, jeg kan huske den gamle adgangskode. Ej heller geninstalleret Microsoft Office, det er jeg slet ikke dygtig nok til at gøre. Jeg har lige mistet modet i et stykke tid. Nu skal jeg snart betale for Office igen, så måske kan Microsoft gøre det for mig. Venlig hilsen
Nu er problemet omsider løst ved måske lidt af et held. Jeg havde oprettet en ny profil, Outlook datafil. Ved at skrive port 465 i udgående post kunne jeg få det til at virke og sende en testmail. Det virker på min telefon også,. Så endnu en gang tak for hjælp til jer alle. Venlig hilsen.
Jeg tror, det hjalp med Port 587 på min mobil. Den var tidligere 25. Kryptering er dog "ingen".Jeg har lige prøvet at sende mails fra min mobil, og det virker perfekt. Nu skal jeg så lige teste, om jeg kan oprette den nye profil i Outlook, der gik ned efter Microsofts mega lange opdatering forleden. Ellers kan det være jeg vender tilbage, hvis jeg må. 1000 tak.
Jeg bliver nødt til at spørge vedr. opsætning af ny profil i Outlook. Er der nogen, der kan sende en detaljeret vejledning, jeg har fundet en i Microsoft Community, men den virker ikke lige. Jeg får stadig fejl 421 ved udgående post, når der sendes en testmail. Nogle gange får jeg også beskeden, at de ikke kan finde mit navn på adresselisten. Indgående post siger testmailen er OK.
Mailsupport virker ikke på mit Outlook på min Windows PC. Og hvis jeg prøver at oprette ny profil via mine kontooplysninger i Outlook, og slavisk følger "Manuel Opsætning af Outlook 2016", får jeg stadig fejl 421 i udgående post.
Omdømme 7
Badge +7
Hej bmoore

Prøvede du mailsupport programmet på din computer? 🙂

Det er denne guide som du følger ?
https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/opsaet-yousee-mail/outlook-2016/art
Jeg har prøvet rigtig mange gange, og måske har jeg gjort noget forkert. Når jeg trykker på Ny, får jeg at vide, at min mail allerede er oprettet, og så kommer jeg ikke videre. Fejlen i Outlook er OX8004010F, og Microsoft anbefaler, at jeg opretter en ny profil. Måske skulle man tage computeren til en reparatør, men det er surt.

Besvar