Svar

serveren til sfsending af mails virker ikke

får fejlmeddelelse hver gang jeg vil sende mail som fortæller der er fejl på serveren
icon

Bedste svar af BrianHHansen 3 april 2018, 10:26

Prøv at kontroller opsætning efter følgende vejledning: https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/opsaetning-af-yousee-mail

Vær opmærksom på at port opsætning IKKE er standard opsætning som mailprogrammet foreslår !!

-Brian

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +4
Prøv at kontroller opsætning efter følgende vejledning: https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/opsaetning-af-yousee-mail

Vær opmærksom på at port opsætning IKKE er standard opsætning som mailprogrammet foreslår !!

-Brian
Omdømme 7
Badge +6
Man behøver ikke kun at benytte Port 587 til udgående som de skriver ang. SSL.

Benytter man asmtp.mail.dk til udgående, så er Port 465 også tilgængelig til SSL.
Den server og port har jeg brugt i årevis fordi at jeg er gammel TDC kunde og har den klassiske post.tele.dk mail adresse.

Om der så er sket ændringer for nyere kunder der er kommet til efter at alt blev til Yousee for privat kunderne er så dælme et godt spørgsmål, men jeg holder mig bare til det klassiske, fordi jeg er gammel TDC kunde og har lov til fortsat at benytte TDC's egen gamle mail server.
Omdømme 7
Badge +7
Ja, prøv at skifte mellem port 587 med TLS kryptering og port 465 med SSL kryptering.
Omdømme 7
Badge +7
Yousee skiftede på et tidspunkt om til kun at bruge port 587, men efter mange kunder pludselig ikke kunne sende mails, og Yousee derfor blev hængt ud i medierne, åbnede Yousee igen også for port 465. Sikkerhedsmæssigt er det bedre at bruge TLS, men kan din mail klient kun SSL så brug det.
Omdømme 5
Badge +7
Hej bnzcpy184

Jeg har markeret BrianHHansens svar som bedste svar, da det er en god idé, at gå ind at tjekke din opsætningen og sammenholde den med vores vejledning :) Håber det virkede ellers må du endelig vende tilbage.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)