sendt mail placeres forkert

Jeg har en mailkonto med 3 mail adresser. Jeg har angivet een som standard, men trods dette placerer systemet alle sendte mail i den i alfabetisk orden forreste mailkonto, som ikke er min standard konto.

Hvorledes får jeg rettet dette, idet det er irriterende hele tiden at skulle flytte sendte mails?

Jeg bruger Windows Live Mail.

Mvh

_kirsten

4 Kommentarer

Hej

Til en TDC mailkonto kan der oprettes 5 mailadresser. Det vil sige at den mailadresse du vælger som standart, også er den mailadresse der sendes fra, når du skriver en ny mail.  Dette kan du rette ved at klikke på den lille sorte pil  ud for afsendermailadressen - i den mail du er ved at skrive. 

De to mailadresser du har oprettet ud over Standartmailadressen, er aliasser for din standartadresse, og derfor lander alle tdc mail i den samme indbakke. 

Windows live mail har en mulighed for at oprette regler for at hente mails på TDC's server.

Åben WLM -

klik på "Mapper" oppe i menulinjen - Regler for meddelelser. 

Prøv dig frem hvad der virker, det er nemlig lidt kringlet.

Virker det ikke, er du nød til at oprette et basic abonnement til de to aliasser og de koster 49 kr. dags dato pr. måned pr. mailbox. 

Eller

Opret er gratis mail hos google og en hos microsoft. 

Ved du at du kan få Dansk stavekontrol til Windows Live mail?

Se min tråd her.

Det er rigtigt, at der sendes fra standard-kontoen, men i sendt post placeres mailen i en underliggende konto!!!

Og den rækkefølge kan jeg ikke ændre i "regler i mapper".

Derimod er der måske en mulighed i Webmail, men det lykkedes mig ikke, for som jeg så det kunne man kun fjerne adresser.

Er der nogen, der har et godt forslag?

Mvh

_Kirsten

Altså Hvis du har oprettet tre kontoer i din WLM (En konto for hver mailadresse) Skal du ind i hver "konto"  og opsætte regler for hentning af mail. 

Eller hvis du vil have en bestemt konto til at stå øverst skal du højreklikke på en konto og "Flyt op" eller "flyt ned".

Eller også forstår jeg bare ikke hvad du mener. Trist humørikon

Jeg mente ikke at kunne bruge dit svar MajaH, så jeg opgav.

Men på mærkelig vis viser mailboksen nu rigtigt i forhold til, hvor der sendes fra, men stadig er det sådan, at systemet bruger en sekundær mail-adresse som "forreste" modtager og sender.

Jeg vil se at få tid til at afprøve dit forslag.

Mvh

_kirsten

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)