Sådan kan alle i familien få hver deres login

Efter sammenlægningen af TDC og youSee mistede vi umiddelbart muligheden for at have flere, selvstændige logins :@. Jeg har forgæves søgt efter en løsning på problemet både på youSees hjemmeside og gennem flere snakke med youSee support. Nu har jeg imidlertid fundet løsningen alligevel - ærgerligt, at de i øvrigt hjælpsomme medarbejderne ikke kender til den. Hermed videregives den til alle :-).

Helt kort er problemet, at hvis alle i familien bruger samme login, så har alle adgang til både kontooplysninger, regninger, ændring af TV-kanaler, læse e-mails osv. Det er selvfølgelig ikke hensigtsmæssigt. Den løsning jeg nu har fundet frem til giver adgang til at bruge de applikationer, der er omfattet af ens abonnement (f.eks. youSee musik og youSee Tv & Film), både på mobile enheder (via apps) og på computer. Løsningen kræver dog, at man også har mobiltelefonerne knyttet til sit youSee abonnement.

Sådan gør du:
- Gå til youSee.dk og klik på login
- Vælg Opret login (også selvom du har et i forvejen. Du skal dog ikke være logget på)
- Vælg fanen/knappen Mobil
- Indtast det youSee mobil nr. du vil oprette login til og tryk Send adgangskode
- Der komme nu en sms til den pågældende mobil med en engangs-adgangskode, der skal bruges inden for 10 minutter
- Indtast adgangskoden
- Udfyld brugeroplysningerne, vælg en adgangskode, accepter vilkårene og tryk Opret
- Nu kommer en kvittering frem med oversigt over, hvad brugeren har adgang til
- Brugeren kan nu logge på.

God fornøjelse :D

1 Kommentar

Der er mange der har efterlyst et familielogon, så tak for tippet.
(Jeg har delt dit opslag på facebook.) :D

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P