Svar

Problemer med Homedisk (Cannot init applets: [Errno 5] Input/output error: '/i-data/md0/.zyxel')

Hej

Efter det store nedbrud idag hos TDC, valgte jeg at genstarte alle vores enheder herhjemme, både TV bokse og harddisk. Desværre så er vores Homedisk ikke kommet op igen, den kommer ud med denne fejl Cannot init applets: [Errno 5] Input/output error: '/i-data/md0/.zyxel'????

Jeg har forsøgt bare at slukke den, og jeg har også givet den en kold reset ved at holde reset kanppen inde i 10 sekunder, men den kan stadigvæk ikke komme videre og skirver denne fejl inde i logfilen :-(

Jeg kan godt logge på den via web, og computerne kan også se den, men der bliver ikke vist nogle mapper når vi hopper på den.

Er der nogle der har en god løsning til det problem?

God Påske

MVH

Lars

icon

Bedste svar af DaffyDuck 18 april 2014, 12:32

Så fik jeg sørme liv i min Homedisk igen.

Startede med at reset den, i den rækkefølge som Bente havde skrevet, det hjalp dog ikke på problemet, men efter at gå ind og checke disken for fejl, så viste det sig, at der var masser af fejl på disken, efter at have scannet disken 3 gange, så havde den rettet alle fejl.

Så slukkede jeg disken, og startede den op igen, og vupti, nu forsvand min fejl i log filen, og alt virker igen som det skal.

Så nu er påsken reddet.

GOD PÅSKE til alle jer herinde.

Med venlig hilsen

Lars / DaffyDuck

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej DaffyDuck

Du kan prøve en fuldstændig reset, måske det kan hjælpe.

Start med at slukke for computeren og følg denne opskrift.

Bag på Homedisken, mellem strøm og Lan er en Resetknap. Denne holdes inde (med en papirklips eller en nål), indtil der kommer 2 bip, der går op til 10 sekunder før 2. bip kommer, slip ikke knappen før 2 bip. Derefter kan gå 1 minut før Homedisk er resat.

Når lampen på forsiden er holdt op med at blinke, tryk da på knappen på forsiden med det blå lys ca. 3-6 sekunder, efter første bip slip da knappen.

Når Homedisk har været slukket ca 30-45 sekunder, tænd da igen og vent til de 2 grønne lamper lyser konstant.

Tænd nu din pc, og åben en Internet browser.
Prøv nu at taste 192.168.1.5 i browser adressefeltet., så skulle det gerne virke.

Håber det hjælper.

GOD PÅSKE

hilsen Bente

Hej Bente

Det var desværre den løsning jeg prøvede igår aftes. Og det har ikke hjulpet.

I logfilen skriver den stadig det samme, og når jeg kigger på online backup inde på harddisken, skriver den bare at den indlæser.

Jeg kan stadig heller ikke se mine filer på harddisken, og inde under media server står der bare at serveren er optaget og den afventer.

Så håber på en bedre løsning end den du kom med Bente.

God Påske til dig også

Med venlig hilsen

Lars / DaffyDuck

Jeg har hverken ku bruge internet eller tv siden i går morges.
Og kan heller ikke få kontakt til tdc idag, da den ikk vil sende mig igennem..

Hvad pokker gør man lige ?
Hej Lilala

Da TDC havde problemer med at man kunne hente IP adresser, så gjorde jeg følgende igår. For at få både internet og TV igen.

Slukke alle TV bokse, Homedisk og Router. Så startede jeg routeren op, og derefter Master TV boksen (jeg har flere TV bokse), da den var oppe tændte jeg de andre TV bokse, og til sidst tændte jeg for Homedisk'en. Alt herhjemme virker igen, undtagen Homedisken, men tror desværre den er stået af, den har nok ikke kunne tåle at slukkes. Der er ihvertfald ikke nogen endu, der har kunne komme med et godt bud til hvordan jeg løser problemet.

God Påske, håber du får det hele op at køre igen

Med venlig hilsen

Lars

Så fik jeg sørme liv i min Homedisk igen.

Startede med at reset den, i den rækkefølge som Bente havde skrevet, det hjalp dog ikke på problemet, men efter at gå ind og checke disken for fejl, så viste det sig, at der var masser af fejl på disken, efter at have scannet disken 3 gange, så havde den rettet alle fejl.

Så slukkede jeg disken, og startede den op igen, og vupti, nu forsvand min fejl i log filen, og alt virker igen som det skal.

Så nu er påsken reddet.

GOD PÅSKE til alle jer herinde.

Med venlig hilsen

Lars / DaffyDuck

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$