Problemer med afsendelse af mail | YouSee Community
Spørgsmål

Problemer med afsendelse af mail

Siden i går aftes har jeg ikke kunne afsende mails fra min (eller gode gamle) mailadresse (fra TDC). Jeg modtager mails uden problemer, men den nægter fuldstændigt at sende selv den mindste besked.
Jeg bruger Windows Live Mail, og jeg har ikke ændret noget siden jeg sendte den seneste mail!
What to do???

11 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hvad bruger du af server, port, kryptering ?

Der var en anden med problemer med at sende mail. Du kan være fanget i de samme problemer.
Server for udgående; asmtp.mail.dk
Port og kryptering: hvor finder jeg det?
Fandt ud af det med portnummeret: 587
Omdømme 7
Badge +7
587 er korrekt med TLS kryptering. Prøv at rette udgående til asmtp.yousee.dk
asmtp.mail.dk burde virke, men den kan have problemer lige nu.
Det har jeg nu prøvet, men det gav samme resultat!

Jeg får følgende fejlmelding:
Meddelelsen kunne ikke sendes. Indstillingen for serveren til udgående e-mail [smtp] skal muligvis konfigureres. Kontakt din e-mail-udbyder for at få at vide, hvor du finder serverindstillingerne for (her stod modtagerens mailadresse, men den har jeg slettet her i opslaget. - det kan dog ikke være den, da den nægter at sende til enhver adresse!)

Emne (slettet, da det er ligegyldigt hvad jeg skriver i emnefeltet!)
Serverfejl: 451
Svar fra server: 451 4.1.8 (modtageren mailadresse) not found in dns, please se forklaring her http://tele.dk/25164
Server: 'asmtp.yousee.dk'
Windows Live Mail Fejl-id: 0x800CCC79
Protokol: SMTP
Port: 587
Sikker (SSL): Nej
Jeg har en @mail.tele.dk adresse, hvis det har nogen betydning!
Omdømme 7
Badge +7
Jeg tror alle, selv en mail.tele.dk adresse, er overført til asmtp.mail.dk og asmtp.yousee.dk

Den siger modtagerens mail adresse ikke er fundet. Så noget hul igennem er der vist til YouSees mailserver. Prøv at checke mail adressen en gang til. Hvis du bruger port 587 skal du aktivt slå TLS til. Prøv evt. med port 465 og slå sikker mail (SSL) til.

Flere melder om problemer og jeg frygter lidt det måske er en opdatering fra Microsoft som skaber problemerne. Jeg har lige være ude hos min mor og fået hendes Windows PC til at køre helt igen efter nogle opdatering fra Microsoft, som skabte noget ravage.

Fejlkoden 451 kan betyde mail serven har problemer, men kan også komme, hvis din udgående mail fanges i et spam filter.

Da flere har problemer, ville jeg vente og se om der kommer andre, og om der kommer en løsning. Skal du absolut sende en mail så brugYouSee webmail.
Jeg værdsætter din hjælp meget.... og vælger nu at satse på, at det er serveren, der er problemet.
Men det har stået på siden i går aftes, og er ligegyldigt hvilken mailadresse jeg prøver at sende til, så det der med at der står at det er modtageren, der er problemet, kan ikke holde!

Krydser nu fingrene og håber Yousee får styr på serveren! 🙂
Jeg tror alle, selv en mail.tele.dk adresse, er overført til asmtp.mail.dk og asmtp.yousee.dk

Den siger modtagerens mail adresse ikke er fundet. Så noget hul igennem er der vist til YouSees mailserver. Prøv at checke mail adressen en gang til. Hvis du bruger port 587 skal du aktivt slå TLS til. Prøv evt. med port 465 og slå sikker mail (SSL) til.

Flere melder om problemer og jeg frygter lidt det måske er en opdatering fra Microsoft som skaber problemerne. Jeg har lige være ude hos min mor og fået hendes Windows PC til at køre helt igen efter nogle opdatering fra Microsoft, som skabte noget ravage.

Fejlkoden 451 kan betyde mail serven har problemer, men kan også komme, hvis din udgående mail fanges i et spam filter.

Da flere har problemer, ville jeg vente og se om der kommer andre, og om der kommer en løsning. Skal du absolut sende en mail så brugYouSee webmail.

Tak den her løsning at skifte til port 465 og slå sikker mail (SSL) til hjalp med mit outlook her i dag 🙂
Omdømme 7
Badge +7
Hej Dorte-S

Hvad er status på udfordringerne med mailen? 🙂
Hej alle. Mange tak for de mange gode råd på dette forum. Jeg løste mit mail vil ikke sende problem ved at TILBAGE dater min Windows 7 pc. Derved forsvandt problemet. Konklusionen må være, at det er en opdatering fra Microsoft der blokkerer for Windows live mail program. Så hvilken opdatering der er ved jeg ikke! Men vi kan alle prøve at installerer en opdaterer ad gangen og på denne måde finde den ulykkelige opdatering der lave balladen.
Hilsen EC

Besvar