Svar

Problem med at læse vedhæftede filer

• Deltager
  • 4 kommentarer
Jeg kan ikke læse vedhæftede filer til mine mails.  Jeg får bare en meddelelse om, at filen ikke kan hentes. Når jeg gemmer dem, kan jeg åbne dem - men det er jo irriterende.

Med venlig hilsen

Thorkil Sohn, Husby

icon

Bedste svar af TSOHN 1 januar 2014, 20:13

Hej.

Problemet lå i browserens sikkerhedsniveau. Men i øvrigt følger jeg fremover det råd, der er ovenfor om IKKE at åbne filer direkte og lader sikkerheden være, som den er.

Med venlig hilsen

Thorkil Sohn, Husby

Se original

10 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints whome har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Hvilket mailprogram bruger du, og fortæl lige hvordan du kan åbne dem, hvis du ikke kan hente dem  ?  

Hej og tak for din interesse.

Jeg bruger TDC mail, Når jeg klikker på en vedhæftet fil, er der valgmulighed mellem at åbn eog gemme.

Og vælger jeg at åbne en vedhæftet fil direkte fra mailen, får jeg besked om, at den ikke kan hentes og der sker ikke mere, heller ikke ved brug af knappen "forsøg igen".

Hvis jeg derimod gemmer den, bliver den gemt uden bemærkninger og kan HEREFTER åbnes uden problemer fra mappen, hvori den nu er gemt.

Den kan altså gemmes direkte fra mailen; men IKKE åbnes direkte fra mailen.

Med venlig hilsen

Thorkil Sohn, Husby

Omdømme 1

Ahh, nu forstod jeg det                  Blinkende humørikon

Det var dog selve mailprogrammet jeg var ude efter, om det er  Outlook, webmail, hotmail, eller noget helt andet ?

For det er i det pågældende program der sandsynligvis skal ændres en indstilling, ligesom det er vist her i dette eksempel:

http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/faq.php?id=28635

Hej igen og tak igen.

Jeg bruger webmail - jvf.nedenstående fra TDC vejledning:

Med webmail har du direkte adgang til din mailboks på vores mailserver via en browser. Det vil sige, at du ikke behøver at installere og bruge et mailprogram på din egen pc. Du kan altid sende og modtage mails, blot du har adgang til internettet.

Med venlig hilsen

Thorkil Sohn, Husby

Omdømme 1

Beklager forsinkelsen           Humørikon frustreret

Åbn webmail - Indstillinger, så skulle du gerne få noget der ligner det her:

http://www.evernote.com/shard/s341/sh/d8ff46ee-4d60-40fa-b862-1edc9d8ac21a/cf8ea21a228252c462824e78d3c504db

Når du har åbnet den, så tjek om der flueben ved - Vis vedhæftet fil automatisk, som vist her:

http://www.evernote.com/shard/s341/sh/27cb4e68-b27f-4bdd-9e71-b130bf853686/6699cef04930f892ad8bc5f3bde11f10

Hvor jeg ikke har sat flueben  Blinkende humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Ikke fordi jeg er uening i hvad der ellers er skrevet.... Men der er nu også en anden god grund til ikke at åbne filer direkte. Og det er sikkerheden....

Når en fil downloades burde den blive scannet af den sikekrhedspakke der er installeret på computeren. Det kan man ikke være sikker på når man åbner direkte på nettet.

Som supplement til hvad der ellers er skrevet - så er det faktisk også muligt at begrænsningen ligger i dine browserindstillinger. Og her afhænger "kuren" jo så af hvilekn browser du bruger. Men som sagt - der er masser af gode grunde til ikke at ændre på det.

Vh

Peter

Omdømme 1

Ikke fordi jeg er uening i hvad der ellers er skrevet..

Det glæder mig overordentligt meget, for det ville jeg aldrig selv have fundet ud af..........

Hej allesammen.

Godt Nytår.

Og tak for Jeres bidrag.

Jeg har fået den hjælp, jeg har brug for.

Med venlig hilsen

Thorkil Sohn, Husby

Hej Thorkil

Det var godt. - Altid dejligt at se flere dygtige brugere, henvende sig til den bruger der har et problem, - men har du noget imod at fortælle, hvad der var der gjorde, at du fik det til at virke?

Andre der læser din tråd, kan måske få løst samme problem, og vi der svarer, kan se hvad der konkredt var i vejen.

Du og andre der læser med, ønskes også et godt nytår.

Ps: Husk at markere din tråd for løst.  Du kan læse her hvad jeg mener. Blinkende humørikon

/t5/Om-TDC-Forum/Velkommen-til-TDC-Forum/m-p/123190#M34

Hej.

Problemet lå i browserens sikkerhedsniveau. Men i øvrigt følger jeg fremover det råd, der er ovenfor om IKKE at åbne filer direkte og lader sikkerheden være, som den er.

Med venlig hilsen

Thorkil Sohn, Husby

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)