Outlook fryser når mail hentes

TDC Hotline har henvist mig til dette forum for, om muligt, at få svar på følgende: Min Outlook 2007 fryser fast, når jeg henter mail fra TDC. Der dukker en meddelelse frem, som viser at der sendes og hentes fra min mailadresse, men programmet fryser, umiddelbart efter at mails er dukket op i min Outlook. Mail´s slettes heller ikke i Webmail. Jo, og så vil Outlook gentage send/hent processen, men når jo ikke dertil.

Jeg genstarter pc´en, åbner Outlook og alt er er orden igen - det virker. Endvidere er mail slettet i Webmail.

Det er bare lidt surt, at man skal genstarte PC´en for hver gang man vil hente/sende mails...........

Problemet startede efter komplet re-installering af pc´en - samme Windows 7 N og samme Office pakke.

Er der nogen, der har en løsning på dette?

m.v.h.

Carsten Jørgensen

6 Kommentarer

Hej Carsten22

Jeg har et gæt. Glad humørikon

Åben webmail: http://mail.tdc.dk/

Opret en ny mappe på webmail, og flyt alle mail der ligger i indbakken til den nye mappe.

Luk webmail.

Åben outlook. Tjet at der ikke ligger en mails i udbakken, som spærer for adgang til TDC's server. Hvis der ligger en skal den slettes, eller flyttes til kladder.

Åben ny mail og skriv i tilfeltet:   test@mail.dk

skriv et ord i emnefeltet og et par ord i selve mailen. - Send.

Hvis den mail går i gennem får du en bekrættigelse fra postmester.

Problemet må så være en af de mails du har flyttet til ny mappe på webmail.

Er det det, kan du flytte en mail tilbage til indbakken, klikke "hent" i outlook og så fremdeles indtil outlook fryser.

Hvis ovenstående ikke har hjulpet, håber jeg andre har et bud på en løsning.

Husk derfor at melde tilbage.  Glad humørikon

Har prøvet, men desværre virkede det ikke.

suk......

Er der andre ideer, så hører jeg gerne herom.

Umiddelbart ville jeg tro, at det er en fejl i standardindstillingerne i Outlook, da problemet ikke har været der tidligere ??

Carsten Jørgensen

Har du prøvet websupport?

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=18349

hmm - Er det forkert login du bruger?

Ved oprettelse af bredbånd har du valgt en email-adresse og et Password. Den email-adresse skal du bruge som Brugernavn i opsætningen til dit postprogram på din pc, sammen med omtalte password. Hvis du ikke kan huske det password, kan du gå ind på webmail og oprette et nyt pasword sådan:

Log ind på mit TDC med dit TDC-logon(samme som til forum) Klik på Webmail-linket ude til højre.
Klik indstillinger - klik password.
Der kan du oprette et nyt password, til dit postpogram.

Tak for din hjælp, men: Har talt med TDC Support - de kunne ikke anvise en løsning.

Jeg bruger de rigtiger koder og brugernavn.

At bede mig beskrive en malfunktion i en IT proces er lidt ligesom at bede en tonedøv beskrive de finere detaljer i et Mozart partitur: Tæt på mirakuløst hvis det virker. Lad mig dog prøve igen:

Når jeg trykker på send/modtag funktionsknappen i Outlook, dukker der en rude op, der viser min mailkontos navn efterfulgt af ordet receiving. næste linje mailnavn igen efterfulgt af sending. Det tager ikke mange brøkdele af et sekund. Alt er OK og programmet kører fint.

Andre gange vises de samme meldinger MEN: de gentages: 

1234@mail.dk receiving

1234@mail.dk sending

1234@mail.dk receiving

1234@mail.dk sending

efter hver af disse fire linjer er der såden et felt der viser fremgangen i processen.

første linje: processen fuldføres

andenlinje: processen stopper midt i processen, og så er programmet frosset.

Mails er sent hhv. modtaget, og jeg kan læse dem.

men jeg kan ikke arbejde med programmt, altså skrive og sende nye mail etc.

Når jeg så åbner min webmail, er de mails jeg just har fået i Outlook, også stadig i webmail.

Jeg re-booter, og webmail tømmes, og Outlook fungerer fint igen,

altså indtil det lige pludseligt ikke gør det.

Kan det være min firewall (Den fra min Windows 7)?

Jeg bruger Firefox som browser, men har vist downloadet Explorer 11. Kan dette være et problem?

Tak til alle der har læst dette epistel.

med venlig hilsen

Carsten Jørgensen

Hej.

Det fremgår ikke hvad TDC Support har sagt, så måske er nedenstående forslag allerede afprøvet uden resultat.

Prøv i første omgang dette:

1. Check om der er løse kabelforbindelser eller om der er skader på kabler.

2. Luk computeren (med startknappen, klik derefter på Luk computeren).

3. Luk (sluk) routeren, som antages at være en Homebox fra TDC.

Vent derefter ca. 15 minutter.

4. Tænd routeren (Homebox) igen.

Vent til alle lamper lyser som de skal i henhold til vejledningen til boksen.

5. Start computeren.

6. Hent og kør TDC Mailsupportprogrammet, som findes her:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=18349

7. Prøv igen om Outlook nu virker. Send evt. nogle mails til dig selv.

Send ved at klikke på den store Send-knap.

Den befinder sig lige til venstre for Til, CC og Emne-felterne.

Det skulle få Send/Modtag til at køre automatisk.

Hvis fejlen stadig ikke er forsvundet, kan du kontakte TDC for at få dem til at checke telefonlinien for fejl, som f.eks. kortvarige afbrydelser, som kan forstyrre Outlook.

Hvis det heller ikke hjælper, bliver det mere indviklet. Så er der brug for nogle flere oplysninger:

1. Hvordan er computeren re-installeret, blev harddisken totalt slettet først, eller er der re-installeret oveni det, der lå på harddisken i forvejen? Det kan betyde at fejl, virus eller tilsvarende, som var der før re-installering, stadig er der hvis harddisken ikke blev slettet.

2. Er Outlook også re-installeret?

3. Er Windows og Office (herunder Outlook) aktiveret (hvis dette er påkrævet efter re-installering)?

4. Er Windows Update slået til, eller er der opdateret manuelt, og er opdatering indstillet således at alle Microsoft-programmer opdateres (herunder også Outlook), og er alle vigtige opdateringer foretaget?

5. Prøv at afinstallere Firefox, og gør Internet Explorer til standardbrowseren. Det er muligt at Outlook og Firefox kan have problemer sammen.

6. Hvilket sikkerhedssoftware er installeret (f.eks. Microsoft Security Essentials, TDC Sikkerhedspakke, Norton Internet Security o.s.v., eller slet ikke noget? Kør en komplet systemscanning.

7. Under hjælp i Outlook kan man vælge Office Diagnosticering. Er det prøvet, det kan finde fejl i installationen af Office, herunder Outlook?

8. I kontrolpanel, Løsningscenter, kan man køre fejlfinding. Den kan måske finde fejlen.

9. Hvis leverandøren af computeren har vedlagt eller installeret programmer til hardwarefejlfinding (man skal enten starte computeren med en særlig CD-ROM eller trykke på en særlig tast INDEN Windows starter (det står på skærmen i kort tid umiddelbart efter at den er tændt), så kør denne fejlfinding. Findes der hardwarefejl må den sandsynligvis på værksted.

Hej Carsten22:

Hvis det som MS Erik ikke virker som beskrivet jeg mener at det er en god forklarring på dit problem,

men hvis det ikke lykkes at løse problemet vil jeg mene at du skal reparer din windows på følgende måde=

1) klik på start + kontrolpanelet og du skal kikke efter programmer og funktioner klik på den,

2) der kommer en box frem med alle dine programmer og der skroller du ned til windows Essentials

3) venstre klik på den og der kommer en box merer frem hvor der står fjern et eller flerer programmer og

lige under det står der reparer windows klik på reparer windows og det kan tag nogle minuter denne

reparation reparer herunder din mails samt windows programmer prøv dette og jeg vil tro at det vil virke,

ellers er der noget andet der er helt galt ??? men giv venligst svar på om dette hjælp så andre bruger også

kan ha nytte af det venlgst HC 21: Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P