Svar

Outlook 2010 - (0x800CCC1a) - Server understøtter ikke valgte krypteringstype...

• Deltager
  • 6 kommentarer
Hej

Indtil 5/8-2016 kunne jeg modtage/sende mail via Outlook 2010 på mine 2 Win10-maskiner hos TDC/YouSee.

Dagen efter - 6/8-2016 - kunne jeg modtage mails, men IKKE sende mails - samme fejl på BEGGE maskiner: Server understøtter ikke valgte krypteringstype...

Der er INTET ændret på Outlook 2010 konto-indstillinger på de 2 maskiner: pop3.mail.dk, asmtp.mail.dk, pop3: port 995,  brug SSL, smtp: port 465, SSL. Disse indstillinger virkede altså indtil 6/8-2016!

TDC/YouSee Web-mail virker fint - kan modtage/sende fra web-mail, men af uransagelige grunde kan begge win10-maskiner med Outlook 2010 konfigureret nøjagtig ens på konto-indstillinger pludselig ikke sende mails efter d. 6/8-2016 via TDC/YouSee!

Hvordan kan 2 uafhængige maskiner mon få samme fejl? Seneste automatiske opdatering fra Microsoft er tilsyneladende pr. 12-07-2016, så det er næppe det, der kan være problemet!

(Problemet KAN løses ved at fravælge kryptering overhovedet! MEN dette er ikke en holdbar løsning - Sikkerhed!!! Det ser derfor ud til, at SMTP, port 465, SSL (udgående server: asmtp.mail.dk) hos TDC/YouSee på en eller anden måde har fået et problem!)

Hvad kan og skal jeg gøre for at få begge maskiner i tilbage til "gode, gamle dage = fredag 5/8-2016 tilstand"???

På forhånd tak

Nyk 107

icon

Bedste svar af Nyk107 16 august 2016, 14:49

Hej igen

Har i dag (16-08-2016) prøvet bare for forsøgets skyld at konfigurere min 2010 Outlook tilbage til indg. port = 995 og udg. port = 465 (fordi udg. port = 587 IKKE virkede hos mig) med fuld SSL - OG NU VIRKER DET!

YouSee må have ændret "tilbage" til tilstanden FØR 3/8-2016!...

Havde været skønt med blot lidt info fra TDC/YouSee's side omkring div. ændringer!...

Tak til alle som har været indover problemet.

Mvh

Nyk107

Se original

10 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvis de 2 PCer afhængig af samme server hos Yousee vil de få samme problem. Det sker, at en port/server falder ud. Yousee skriver på dette site et sted, at så skal man køre uden SSL til problemet bliver løst. Nu bliver der måske fokus på problemet, og der kommer sikkert mulighed for, at det virker i næste uge. Det er er kun fra din PC og til Yousee mail server, der så vil blive kørt uden kryptering en kort periode. 

https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/manuel/serveroplysninger

Hej Slangefar

Mange tak for hurtigt svar. Har lige set på dit link omkring opsætning af Outlook 2010 og YouSee. Har IKKE p.t. prøvet at erstatte "mail" med "YouSee" i ind-og udgående servere. Kan ikke forestille mig, at DET skulle være nødvendigt (?) - i så tilfælde har TDC/YouSee et alvorligt kommunikationsproblem til alle os "gamle" TDC-brugere!!!

Vil - som du foreslår - afvente et udspil fra YouSee. Tror du også, at der vil komme et "offentligt" udspil omkring, hvornår og hvor kan man finde noget omkring dette (mit) problem? Og SKAL vi følge den "nye" Outlook 2010  YouSee-opsætning?

Er nogenlunde klar over, at sikkerheden "kun" mangler fra (mine) PC'ere og til YouSee-server - men et sikkerhedsproblem er det vel alligevel?

Med venlig hilsen

Nyk107

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg tror ikke, at der kommer en et indlæg i dette forum, hvis en server skal genstartes. Klager mange, vil der måske komme noget i driftsinformation på Yousee.dk

Yousee har desværre mange sider med forskellig information. Det vil sige, at man nok via google kan ramme nogle ikke aktive sider (altså uden links fra den nuværende hjemmeside). Hvornår Google laver en frisk opdatering af lagrede sider aner jeg ikke. Søger man på Yousee og mail vælter det frem med links :(

Oplevede på et tidspunkt en sagde, at der skulle bruges asmtp.mail.dk til udgående og pop3.yousee.dk til indgående :D Det bedste man kan gøre er, at følge med i dette forum, og se hvad folk får til at virke i praksis.

Ja, man kan ikke bruge SSL for meget, så længe det varer. Nu kommer der desværre snart computere som kan bryde SSL kryptering (Kvante computere hedder de), men så finder vi bare en bedre kryptering.

Hvorfor har I imellem onsdag d. 3. og fredag d. 5. august ændret port fra 465 til 587 ?

Jeg har haft en del mails hængende i min udbakke(Windows Live Mail) af den årsag
....og har brugt ALT for meget tid på først nu sent d. 7. august at finde fejlen.

Dårlig stil !

Prøv at ændre port for udgående mails  fra 465 til 587 ....

Omdømme 4

Badge +3
Dette er kunde-til-kunde-forum. Derfor deltager Yousee meget sjældent. Når de endelig deltager, fremgår meget tydeligt, at der er fra Yousee.

Jeg tror, at der blive rettet (alt for) meget for tiden. Overførslen af TDC privat kunder til Yousee har tilsyneladende ikke altid gået glat. Det er meget tydeligt kommet frem i dette forum, hvor man kan fornemme en del TDC kunder ikke kan lide de nye forhold hos Yousee, og opstår der et problem er det Yousees fejl. 

Hej Tubbe

Tak til dig, ligesom til Slangefar.

Som "gammel = 1942" er det mig ubegribeligt, at TDC/YouSee ikke bare prøver at udvise kendskab til deres egne produkter og lidt interesseret forståelse for, når man i egen OG TDC/YouSee's interesse prøver at indsnævre et vitterligt problem!

I Forbindelse med ovenstående fejl ("Serveren understøtter ikke...") havde jeg en konversation (70704040, teknisk hjælp) med YouSee, hvor jeg omhyggeligt gjorde rede for problemet. Anførte, at det sandsynligvis var TDC/YouSee, der havde et problem med deres udgående server og SSL - ikke mindst set i lyset af, at alt (hos mig) virkede indtil 5/8-2016. Svaret var: Da Web-mail virker, er det et Microsoft problem!!! Vi kan ikke hjælpe mere...

Nu er det IKKE usandsynligt, at det KUNNE være et Microsoft problem, men med forhistorien - ingen nylige opdateringer etc. - var DET ikke den primære indfaldsvinkel. Lidt entusiasme samt kendskab til nylige tiltag indenfor egen organisation kunne have bragt os vidt.

Desværre er det for så vidt angår Outlook 2010 tilsyneladende IKKE port 587, der er løsningen! Samme Serverfejl - også selvom "mail" i ind-udgående server er rettet til "yousee". Kører derfor indtil videre UDEN SSL.

Med venlig hilsen

Nyk107

Omdømme 4

Badge +3
Ja, det er en slem uvane at give andre skylden, som desværre ofte er til stede i support afdelinger. Det gælder om at lukke sager så hurtigt som muligt, fordi man bliver målt på det.

Når en "first line supporter" bliver dygtig flyttes vedkommende hurtigt til andet arbejde. Virksomhederne glemmer helt, at der er "first line supporterne", som vi som kunder møder, når vi står med et reelt problem 

Der bør ryddes op i de mange sider på Yousee.dk og vejledningerne skal bringes up to date med de dimser Yousee sender ud, og hvad folk nu bruger med Yousees dimser.

Jeg er rimeligt god til at finde ud af det selv, og de meget få gange, jeg har kontaktet kundeservice/support gennem tiden har jeg fået en fin behandling.

Jeg har samme problem med Outlook 2016, så mon ikke der er tale om en generel fejl, som skal løses jos YouSee?

Hej igen

Har i dag (16-08-2016) prøvet bare for forsøgets skyld at konfigurere min 2010 Outlook tilbage til indg. port = 995 og udg. port = 465 (fordi udg. port = 587 IKKE virkede hos mig) med fuld SSL - OG NU VIRKER DET!

YouSee må have ændret "tilbage" til tilstanden FØR 3/8-2016!...

Havde været skønt med blot lidt info fra TDC/YouSee's side omkring div. ændringer!...

Tak til alle som har været indover problemet.

Mvh

Nyk107

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)