Outlook 2003 Yousee SSL server Mail problemer, og 1.700 hjælpeløse supportere. | YouSee Community
Spørgsmål

Outlook 2003 Yousee SSL server Mail problemer, og 1.700 hjælpeløse supportere.

Jeg bruger windows 7 pro og en gammel mailklient, outlook 2003 via Yousee,
og den har været meget stabil i årevis- så hvorfor skifte?
Men der har nu været en del problemer med enten sende eller modtage mails , med en fejlmelding om at "serveren ikke virkede med SSL " - en fejl som som ingen Yousee support kunne hjælpe med - Beskeden fra Yousee support var: Hvis din webmail virker , er det ikke vores problem, og : Vi må ikke hjælpe med andre programmer .
De fleste tlf "supportere" virker flinke nok , men er desværre håbløst uvidende, når Yousee papegøje -svarene ikke virker . support programmerne fra Yousee løste heller ikke problemet, og jeg har brugt dagevis på at opspore løsningen som er her, som en køreplan :

Outlook 2003 evt (ver 07 13 16) Yousee Mail problemer med win 7 , server SSL fejl .
kan måske også ramme de nyere Outlook versioner.

Modem sluk og tænd - vent.... . prøv igen.
Modem reset - nulstil med yousee modem skjult knap med strøm på vent.... prøv igen.

test nu www.yousee.dk webmail, login med pw.
( husk dette pw skal også bruges til outlook klient login indstilling ) test send modtag.
hvis dette virker, er det spild af tid at snakke med yousee support.

Se evt http://www.yousee.dk/support

kør nu Outlook´s egen indbyggede fejlretning: vælg: Hjælp - find og ret fejl - kør automatisk.
retter outlook systemfiler - der skal evt bruges en Outlook installations CD.

Check nu Outlook mail konto opsætning: funktioner - email konti, rediger
brugeroplysninger: navn på kontoen , pop3.yousee.dk , asmpt.yousee.dk,
email adresse = brugernavn , adgangskode, sæt husk.

flere indstillinger:
generelt: bruger navn , forbindelse, fx Lan,

LØSNINGEN !!! på SSL server problemet fandt jeg i en anden mail service vejledning på nettet
På fanebladet "Server til udgående post"
sættes flueben i "Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse.
!! NB Brugernavn= mail adresse og password , samt husk password flueben *SKAL* indtastes her igen!!!
OG det er ikke nok at lade fluebenet stå i "brug samme indstillinger som ....."

På Fanebladet "Avanceret" i samme dialogboks sættes to flueben ved pop3 og smtp,
"Denne server kræver en krypteret forbindelse (SSL)".
SMTP serveren lytter på port 25, 587 , 465 . 25 er gammel ukrypteret standard uden SSL , men i klartekst, så den kan nemt aflyttes fx via wifi . Port 587 og 465 understøtter kun SSL krypteret trafik.
Brug kun andre porte hvis der ikke kan forbindes på 587 eller 465 med SSL .
vælg i outlook : funktioner, email konti, se på flere - indstillinger - server til udg - avanceret,
vælg servere Pop3 995 +ssl flueben , smtp 587+ssl flueben, el 465+ssl flueben

Gå tilbage til bruger , test kontoindstillinger, og send test mail : der skal være 5 grønne flueben .
Gå helt ud igen : vælg næste, udfør, og prøv så " send-modtag" fra outlook , nu skulle det gerne virke

evt andet :
kør yousee mailsupport software YouSeeMailSupport_2_6_36.exe der fejlretter mange mail konti indstillinger, men ikke denne SSL server fejl -
Jeg håber nu at andre kan slippe for alt dette besvær - det har koster mig ugers bøvl, ærgrelse og tidsspilde , og endeløse tlf samtaler med de stakkels supportere der ikke kunne hjælpe med noget som helst.
mvh Musiklab

2 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Når du sender mail via port 587 skal der bruges TLS og ikke SSL. SSL virker på port 465, og den har YouSee valgt ikke at bruge mere.
interessant at du siger det -
men det er ikke min oplevelse i praksis
På Yousee med min Outlook2003 virker både smtp port 465 og 587 med SSL , uden videre ,
derimod findes TLS ikke som option - så det er nok for nyt til min gamle Outlook. mvh

Besvar