OSX Version 10.9.3 og mail

Jeg har opdateret til OSX version 10.9.3 på min mac.

Jeg kan ikke længere afsende mails (jeg modtager uden problemer) - kan der være en sammenhæng?

Jeg har søgt hjælp i vejledning i opsætning af mail - men jeg kan ikke finde vejledning til denne verion.

Nogen forslag?

7 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Tolborg

Hvilken fejl dukker op på skærmen?

Hilsen

Følgende besked vises: Kan ikke sende besked via serveren asmtp.mail.dk. 

Jeg har forsøgt at ændre til smtp.mail.dk, men uden at det hjælper mig

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen

Der må være noget mere.

Normalt får man en besked om, hvorfor der ikke kan sendes mail gennem serveren?

Kan du evt. tage et skærmbillede af fejlen?

Du tager et billede af hele skærmen ved at trykke på seværdighedstasten/æble (den lige ved siden af mellemrumstasten  + shift + 4

Hvis du selv vi vælge hvad du skal tage billede af, er det seværdighedstasten/æble (den lige ved siden af mellemrumstasten  + shift + 3 - så kommer der en lille kryds curser, du vælger området med.

Hilsen

Hjælper dette?

Afsenderadressen xxxxxxx@privat.dk blev afvist af serveren asmtp.mail.dk.

Svaret fra serveren var: authentication needed, relaying denied, se forklaring her http://tele.dk/23430

Vælg en anden server til udgående post på listen nedenfor, eller klik på Prøv senere, hvis du vil lade beskeden ligge i udbakken, indtil den kan sendes.

Sender fra: Dorthe Tolborg <xxxxxxx@privat.dk>

Omdømme 3

Hej 

Du skal ikke skrive din mail adresse offentlig - du risikerer misbrug, så jeg har lige slørret den for dig. Var vist min skyld, med den opfordring, det beklager jeg Trist humørikon

Men ja - det hjælper mig.

Har ud prøvet at tjekke det link som er i beskeden? Blinkende humørikon

Du skal sætte flueben i "adgangskode" og indsætte din mail adresse og adgangskode - se hvordan her: 

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=28151 

Følg den vejledning og så vil det virke - hvis du kan din adgangskode?

Hilsen

ups - tak for hjælpen.

Jeg har forsøgt at følge vejledningen. Den første udfordring jeg møder er, at der IKKE er mulighed for at sætte flueben ved Adgangskode.

Efter at jeg har valgt server til udgående post: asmtp.mail.dk

har jeg sat hak ved Brug kun denne server

Herefter har jeg vedr. TLS-certificakt valgt: Ingen

Der er ikke flere muligheder under kontooplysninger for at redigere i Server til udgående post

Omdømme 3

Hej igen

Jeg tror du skal finde en, som kan hjælpe dig Glad humørikon

Enten skal du have geninstalleret dit styresystem, eller også overser du et faneblad.

God fornøjelse med det

Hilsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)