Spørgsmål

Opsætning af mailkonto på Mac med OS 10.12 (sierra)

Hvornår mon YOUSEE får ajourført deres information vedr. opsætning af mail på Mac OS 10.12 (Sierra) ???
Den automatiske App virker ikke på OS 10.12 og skærmbilleder til manuel opsætning på 10.10 stemmer ikke med Sierra.
Før jeg opdaterede til OS 10.12 oplevede jeg med mellemrum, at Mail bad om adgangskode til YOUSEE's POP3 mailkonto. Jeg kunne så bare trykke annuller og mail fortsatte med at virke. Hvis jeg istedet udfyldte adgangskode, fik jeg at vide at adgangskode var forkert!! Dette forhindrede dog ikke mail i fortsat at virke. Dette fænomen oplevede jeg på 2 forskellige maskiner med hver sin YOUSEE konto.
Nu har jeg så opdateret den ene maskine med Sierra, og ovennævnte problem består. Det er dog blevet forværret en smule, idet jeg nu oplever (måske et par gg om dagen) og Mail advarer om Login fejl. Jeg kan så trykke på ikonet og får at vide at kontoen er inaktiv hvorefter jeg trykker på 'Gør aktiv' og systemet kører igen videre som om intet var hændt. Nogen gode ideer inden jeg kontakter Apple support.

3 Kommentarer

Der hører normalt een mailkonto til et bredbåndabonnement. Du skriver at du har to??

har du forsøgt at rette fejlen med dette online program
https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/mailsupport

Om det er 10.10 eller 10.12 burde ikke betyde noget.
Opsætningerne er den samme. (Så vidt jeg ved)

Når du logger på forum og Mit yousee bruger du et logind.

Ved opsætning af en mailkonto på dine enheder, skal der bruges et andet login. Det plejer at være din mailadresse som brugernavn og det password du valgte da du oprettede din mailkonto.
Hvis ikke du kan huske det password, skal du logge på webmail, hvor du i indstillinger finder Password og der oprette et nyt.
Hvis du opretter et nyt password skal du bruge det password i alle de enheder hvor du har en mailklient.
hej Maja

Jeg skriver jo netop at den app du henviser til ikke virker på Sierra og skærmbilleder til manuel opsætning af mailkonti er ændret i 10.12 ift 10.10

Og ja, jeg har to konti fordi jeg har 2 abonnementer. I forhold til Mail i Mac OSX Sierra kan jeg have ligeså mange konti som jeg har lyst til. Lad mig endelig tilføje at jeg har haft mailkonti i mange år hos jer og har brugt MAC OSX mail til at hente mail fra server i ligeså mange år. Først efter opgradering til Sierra er der opstået problemer, derfor ville jeg gerne have nogen skærmbilleder fra jer der svarer til Sierra for at kontrollere hele opsætningen af mine to YOUSEE mail konti
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej gbore

Jeg skal gå videre med din feedback i forbindelse med opdateret billeder til Sierra og mailopsætning.

Måske kan andre brugere hjælpe i forhold til din opsætning, om ik andet har du her de værdier, som skal bruges til en YouSee Mailkonto:

Serveroplysninger

Meld endelig tilbage her i tråden :)

Vh.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8