Spørgsmål

Opsætning af mailkonto på Mac med OS 10.12 (sierra)


  • Deltager
  • 4 kommentarer
Hvornår mon YOUSEE får ajourført deres information vedr. opsætning af mail på Mac OS 10.12 (Sierra) ???
Den automatiske App virker ikke på OS 10.12 og skærmbilleder til manuel opsætning på 10.10 stemmer ikke med Sierra.
Før jeg opdaterede til OS 10.12 oplevede jeg med mellemrum, at Mail bad om adgangskode til YOUSEE's POP3 mailkonto. Jeg kunne så bare trykke annuller og mail fortsatte med at virke. Hvis jeg istedet udfyldte adgangskode, fik jeg at vide at adgangskode var forkert!! Dette forhindrede dog ikke mail i fortsat at virke. Dette fænomen oplevede jeg på 2 forskellige maskiner med hver sin YOUSEE konto.
Nu har jeg så opdateret den ene maskine med Sierra, og ovennævnte problem består. Det er dog blevet forværret en smule, idet jeg nu oplever (måske et par gg om dagen) og Mail advarer om Login fejl. Jeg kan så trykke på ikonet og får at vide at kontoen er inaktiv hvorefter jeg trykker på 'Gør aktiv' og systemet kører igen videre som om intet var hændt. Nogen gode ideer inden jeg kontakter Apple support.

13 Kommentarer

Der hører normalt een mailkonto til et bredbåndabonnement. Du skriver at du har to??

har du forsøgt at rette fejlen med dette online program
https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/mailsupport

Om det er 10.10 eller 10.12 burde ikke betyde noget.
Opsætningerne er den samme. (Så vidt jeg ved)

Når du logger på forum og Mit yousee bruger du et logind.

Ved opsætning af en mailkonto på dine enheder, skal der bruges et andet login. Det plejer at være din mailadresse som brugernavn og det password du valgte da du oprettede din mailkonto.
Hvis ikke du kan huske det password, skal du logge på webmail, hvor du i indstillinger finder Password og der oprette et nyt.
Hvis du opretter et nyt password skal du bruge det password i alle de enheder hvor du har en mailklient.
hej Maja

Jeg skriver jo netop at den app du henviser til ikke virker på Sierra og skærmbilleder til manuel opsætning af mailkonti er ændret i 10.12 ift 10.10

Og ja, jeg har to konti fordi jeg har 2 abonnementer. I forhold til Mail i Mac OSX Sierra kan jeg have ligeså mange konti som jeg har lyst til. Lad mig endelig tilføje at jeg har haft mailkonti i mange år hos jer og har brugt MAC OSX mail til at hente mail fra server i ligeså mange år. Først efter opgradering til Sierra er der opstået problemer, derfor ville jeg gerne have nogen skærmbilleder fra jer der svarer til Sierra for at kontrollere hele opsætningen af mine to YOUSEE mail konti
Omdømme 3
Badge +4
Hej gbore

Jeg skal gå videre med din feedback i forbindelse med opdateret billeder til Sierra og mailopsætning.

Måske kan andre brugere hjælpe i forhold til din opsætning, om ik andet har du her de værdier, som skal bruges til en YouSee Mailkonto:

Serveroplysninger

Meld endelig tilbage her i tråden :)

Vh.
Kasper ... er det kommet videre? der er gået 4 måneder.
Hej - jeg efterlyste en automatiseret konto opsætning, da jeg efter opdatering til Sierra oplevede mange problemer i OSX mail. Det skal her nævnes at jeg har kørt OSX Mail siden 2010 uden problemer. Min kone oplevede samme problemer efter opdatering.

Fejlene opstod sporadisk henover dagen. Pludselig kunne jeg få at vide at 'dine mailkonti' er in-aktive. Jeg har to YOUSEE konti som kører POP og to hos andre udbydere (gmail og clod) der kører IMAP og det var altid POP konti der fejlede. Jeg kunne også pludselig blive bedt om at indtaste Password. Her skulle jeg så bare svare IGNORE eller lade være at svare. Fejlen kunne ligge hos YOUSEE eller Apple, men i hvert fald blev jeg så træt af disse fejl, at jeg downloadede mailprogrammet Thunderbird. Det har nu kørt længe og helt uden fejl. Indstillinger til YOUSEE's POP konti blev hentet automatisk og 100% korrekte.

Fejlen må derfor ligge hos Apple og da jeg også oplevede andre fejl i Apple's mail som f.eks at attachment ikke blev vist i mailoversigten selv om de var korrekt tilgængelige når man åbnede mailen, så betyder det ene med det andet at jeg betragter mit problem som løst ved at have skiftet fra OSX mail til Thunderbird. Kan varmt anbefales
Hej, jeg oplever også problemer med MacOS Sierra.. Jeg forsøger at hente Mailsupport programmet ned for at få mail op på min mors nye iMac sat op, men får følgende:
" Error loading configuration xml file - cannot continue"", næste besked: " Unable to load config xml missing file? Error #2032"
Er det filen fra YouSee der fejler? Og hvad skal jeg gøre ved det?
Jeg også forsøgt at gøre det manuelt, men den bliver ved med at sige at der er forkert adgangskode/brugernavn til POP serveren. Den udgående SMTP ser der ud at være hul igennem, men jeg ved det ikke idet jeg ikke kan få sat mailen op.
Ser frem til svar.
mvh
Hej Det lyder som om Yousee's automatiske opsætning stadig ikke er rettet til ift OSX Seirra
Du kunne jo prøve at downloade Thunderbird til OSX
Prøv så at opsætte mailkontoen her. Det er mega brugervenligt. Nå kontoen er oppe og du kan sende og modtage en mail kan du gå ind i kontoens indstillinger og overføre dem til Apple Mail. Eller du kan fortsætte med Thunderbird. Det er også nemt at konvertere mails fra et tidligere mailprogram til Thunderbird
Yousee skriver desværre at de ikke vil hjælpe med opsætning
Jeg er ikke på min Mac idag men hvis du vil have mere hjælp senere så skriv
Yousee er frygteligt bagud med deres mailsystemer. Dels bruger de POP-servere og dels følger de slet ikke med på Mac-fronten (Suk). Jeg nævnte allerede for dem i september 2016, at deres guide var helt ude af trit med Sierra, og det er den stadig. Pinligt.

Et af problemerne, som endnu ikke er gået op for Yousee, er, at hver gang Yousee laver generelle ændringer i vores opsætninger, stort set uanset hvad ændringen omfatter, så forstår alle Mac-maskiner det, som om man er ved at opsætte sin mailkonto forfra. Men absurd nok, så står alle ens indstillinger (brugernavn, adganskode, servere, porte) allerede korrekt, så det er ikke til at spotte fejlen. Hverken Apple eller Yousee fatter, hvad der er los. De hjælper det bedste, de kan, og giver så op og henviser på kryds til hinanden. Men fejlen er en konflikt mellem Sierra og Yousee, og kodenørderne begge steder må stikke hovederne sammen og kode en løsning.

Indtil da er løsningen her:
Systemet skal snydes til at tro, at man har oprettet sig fra ny. Det kan enten gøres ved virkelig at slette hele mailopsætningen og starte forfra eller på denne her enkle måde:

På din Mac (med Sierra):
-Åbn Mail
-Vælg "Indstillinger"
-Vælg din youseekonto (evt. hedder den stadig TDC)
-Vælg "Serverindstillinger
-Nederst under “Godkendelse” (som sikkert allerede står til "adgangskode") skift til “Ingen”
-Prøv evt. at sende mail. Det vil mislykkes. (Dette trin kan muligvis udelades)
-Skift derefter tilbage til: “Adgangskode”.
Nu skulle det virke. Det er som sagt en bug, der gør at man skal slå adgangskoden til og fra. Og jeg har observeret, at det sker, hver gang Yousee er inde og lave generelle ændringer i ens opsætning.
Omdømme 3
Badge +4
Hej svanholm

Hvad er det for ting i vores vejledning der ikke stemmer overens med Sierra? Er det billederne eller hvordan? Det skal naturligvis rettes til.
Hm, billederne passer muligvis nu, hvis I har justeret vejledningen siden september 2016, hvor det ikke passede, og hvor jeg gjorde vrøvl. Jeg har ikke prøvet at oprette en mailkonto helt forfra denne gang og har ikke tænkt mig at prøve, efter jeg fik det til at virke efter en hel dags fejlsøgning.

Men derudover skriver I fx ikke, hvilke porte, der skal/kan benyttes.

I anbefaler telefonisk port 587, men hos mig er det 465, og jeg tilhører ikke en bredbåndsforening.

I skriver heller ikke, at servernavnene udmærket kan hedde pop3.mail.dk og asmtp.mail.dk, som de også hed, da I hed TDC. Faktisk virker det foreløbig slet ikke med "yousee" hos mig.

Men egentlig synes jeg, I bør fokusere på det store problem, jeg beskrev, nemlig at hver eneste gang, I laver en generel ændring i vores abonnementer, så påvirker det vores opsætning, så systemet åbenbart kræver, at man twerker det som nævnt i mit forrige indlæg. Denne gang kom det kl. 13.56 mandag den 22. maj, nøjagtig samtidig med, at I udsendte en mail om, at I havde ændret i vores abonnementer, så vi kan "bruge mobil i 35 lande". Hvad årsagen til dette er, fatter jeg ikke, men jeg har oplevet det før. Pludselig virker udserveren ikke, og det sker i umiddelbar forlængelse af en abonnementsændring, som I laver.
for ca 2 måneder skrev jeg sådan:
Fejlene opstod sporadisk henover dagen. Pludselig kunne jeg få at vide at 'dine mailkonti' er in-aktive. Jeg har to YOUSEE konti som kører POP og to hos andre udbydere (gmail og Iclod) der kører IMAP og det var altid POP konti der fejlede. Jeg kunne også pludselig blive bedt om at indtaste Password. Her skulle jeg så bare svare IGNORE eller lade være at svare. Fejlen kunne ligge hos YOUSEE eller Apple, men i hvert fald blev jeg så træt af disse fejl, at jeg downloadede mailprogrammet Thunderbird. Det har nu kørt længe og helt uden fejl. Indstillinger til YOUSEE's POP konti blev hentet automatisk og 100% korrekt.

Jeg kan så tilføje, at jeg stadig er meget glad for Thunderbird, og kan varmt anbefale denne løsning.
Min kone er forblevet på Apple's Mail i MacOS Sierra, og hun oplevede de samme fejl som jeg beskrev, men virker som om at en af de seneste Sierra opdateringer har løst problemet.
Jeg mener som mange andre, at POP er forældet, men det forekommer helt uoverskueligt at skifte en mailadresse man har brugt de sidste 15-20 år. Måske skulle man arbejde på en løsning så man kunne flytte sin mailadresse til en anden udbyder, på samme måde som man kan tage sit telefonnummer med. Jeg tror ikke mail er et satsningsområde for TDC, og næste gang Apple barsler med næste generation styresystem, vil problemerne igen komme væltende, fordi Apple sætter standarden
Ja, POP er forældet, men noget tyder på, at Yousee er endnu mere forældet, for det er ikke noget problem at oprette hele dynen i Gmail. Her har jeg lavet en backup, som opsamler fra min yousee-mailkonto. Gmail håndterer POP og SMPT uden problemer. Det kunne selvfølgelig også pege på, at det er Apple, der har svært ved at integrere POP, men det er i så fald oplagt, at Yousee etablerer et samarbejde med Apple.
Omdømme 3
Badge +4
svanholm skrev:

Hm, billederne passer muligvis nu, hvis I har justeret vejledningen siden september 2016, hvor det ikke passede, og hvor jeg gjorde vrøvl. Jeg har ikke prøvet at oprette en mailkonto helt forfra denne gang og har ikke tænkt mig at prøve, efter jeg fik det til at virke efter en hel dags fejlsøgning.

Men derudover skriver I fx ikke, hvilke porte, der skal/kan benyttes.

I anbefaler telefonisk port 587, men hos mig er det 465, og jeg tilhører ikke en bredbåndsforening.

I skriver heller ikke, at servernavnene udmærket kan hedde pop3.mail.dk og asmtp.mail.dk, som de også hed, da I hed TDC. Faktisk virker det foreløbig slet ikke med "yousee" hos mig.

Men egentlig synes jeg, I bør fokusere på det store problem, jeg beskrev, nemlig at hver eneste gang, I laver en generel ændring i vores abonnementer, så påvirker det vores opsætning, så systemet åbenbart kræver, at man twerker det som nævnt i mit forrige indlæg. Denne gang kom det kl. 13.56 mandag den 22. maj, nøjagtig samtidig med, at I udsendte en mail om, at I havde ændret i vores abonnementer, så vi kan "bruge mobil i 35 lande". Hvad årsagen til dette er, fatter jeg ikke, men jeg har oplevet det før. Pludselig virker udserveren ikke, og det sker i umiddelbar forlængelse af en abonnementsændring, som I laver.



Hej igen

Super i forhold til billederne. Det mente jeg nok og tak for din feedback.

I forhold til de tekniske værdier, der burde det da både virke jf. selve guiden og de serveroplysninger vi anbefaler.

Interessant observation i forhold til ændringer i abonnementer og mv. det virker mystisk at der skulle være en sammenhæng i den retning, men det er da noteret.

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)