Svar

Opsætning af "mail" i Windows 8

Jeg forsøger og opsætte "mail" i Windows 8 til og modtage mails fra TDC. Men jeg ser ud til og mangle "domain" navn?

Mailadresse = *****@*******.dk

Serveradresse = pop3.mail.dk

Domæne = ??????

Brugernavn = ***********(12 cifre)

PAssword = ******

ER der nogle der kan hjælpe?

icon

Bedste svar af Don_Pedro 6 oktober 2012, 22:02

Hej iMac.

Tak skal du have, har været inde og finde noget som jeg sikkert kan bruge.

God weekend

Se original

32 Kommentarer

Hej Don_Pedro

Kan det være dette du mangler?  

asmtp.mail.dk

Hej Maja.

Men det var desvære ikke det. Har prøvet og bytte om på asmtp og pop3, heller ikke dette er løsningen.

Windows 8 er jo også så ny endnu, så jeg er ikke helt sikker på alt er oppe og køre.

MVH

Peter

Hej Peter

Jeg glæder mig bestemt ikke, når jeg bliver tvunget ud i windows 8.

Er det lavet totalt om i 8'deren eller bruges der stadig en mailklient? og evt. hvilket?

Her kan du finde opsætningen på forskællige programmer:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_bb_mail_op

Hejsa Maja.

Ang. Windows 8. Ja så er det helt nyt i forhold til Windows 7. Vil dog sige det virker meget mere simpelt og faktisk lige til og gå til. Selvfølgelig vil der være lidt nyt i begyndelsen.

Det var derfor jeg downloadede en trail/test version, lavede en ny partion på harddisken og installerede så Windows 8 herpå. Kan så vælge om jeg vil boote Windows 7 eller 8. Men Virker noget hurtigere end Windows 7. Og så vil det blive samme platform på telefoner, taplets og pc. Hvis du bruger Microsoft login(hotmail etc.) så vil ens enheder automatisk sync.

Men Windows som vi kender det vil dø. Ahh dog ikke helt for der stadig en app. der bringer det "gamle" skrivebord frem, dog uden "start" knappen.

Men alt i alt tror jeg det bliver godt.

MVH Peter

he he

Glæder mig saftsuseme stadigvæk  ikke. Nu er 7'eren ved at være "kørt ind" også kommer der nyt igenTrist humørikon

nå men vi må hellere komme tilbage på sporet.

Nogen der kan hjælpe Peter med problemet i første indlæg?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Don_Pedro,

efter et hurtig søgning på Google, virker det som om Windows 8 ikke understøtter POP3?

Men der ligger nogle forslag på "work-arounds", hvis du googler "windows 8 POP3 mail"

Mvh

Hej iMac.

Tak skal du have, har været inde og finde noget som jeg sikkert kan bruge.

God weekend

Supplerende oplysninger:

Der skrives ikke hvad det er der sikkert kan bruges. Håber ikke nogen har noget imod supplerende oplysninger selv om tråden er markeret som løst. Det er ment som hjælp til andre brugere.

Jeg har en Windows 8 prøveversion (Release Preview som kører i en VMware virtual maskine) og har hentet Windows Essentials, hvori indgår Windows Live Mail 2012, og installeret denne i Windows 8. Herefter er der fuld adgang til pop3 på samme måde som i Windows Live Mail i Windows 7. Man skal bruge Internet Explorer 10 i Windows 8 til dette for at få den rigtige version til Windows 8. Man kan godt installere en dansk udgave i en engelsk Windows 8. Husk at markere at der skal gemmes en kopi af mail på serveren, ellers tømmes indbakken på TDC's mailserver.

Da det formodentlig drejer sig om en af de gratis foreløbige udgaver af Windows 8, som udløber senere og som muligvis ikke kan opdateres med den endelige Windows 8, skal man sørge for at kunne gemme alle modtagne data som skal bevares et eksternt sted, da det ellers kan gå tabt når den foreløbige Windows 8 udløber (formentlig den 15. januar 2013).

M.v.h.

MS-ERIK

Hejsa MS-Erik.

Ja det var også det som jeg kom frem til efter og havde leget med det..

Og min version af Windows 8 er den samme som din, så kun en trial version.

Og tak for dit indlæg.

God søndag.

glem ALT om den mail-app der ligger på startskærmen,tryk hellere på windowstasten så kommer dit skrivebord frem eller du tager den app der hedder skrivebord,derefter du bare på det mailprogram som du er vant til at bruge, så kører alt som det plejer. Du kan også gå ind under "alle apps" og tilføje eller fjerne apps påstartskærmen.(har selv slettet mailappsen og lagt mit eget live mail ud som apps istedet

Det er korrekt at du kan gå tilbage til det gamle skrivebord hvis du har installeret windows 8 med de gamle indstillinger og filer, men hvis du vælger en ren indstallation af windows 8 er du på den. Windows 8 understøtter ikke POP3 og jeg har ikke været i stand til at installere den gamle live mail på 8'eren.

Er der nogen der har en løsning....?

Skal opsætte ny computer Windows 8. Hvordan opretter jeg en mail-konto?

Man kan godt omgå at microsoft ikke understøtter pop3. der findes en udmærket brugsanvisning på denne side: http://blog.laptopmag.com/how-to-read-pop-mail-in-windows-8.

jeg bruger den selv og den fungerer udmærket

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa,

Det er en fin workaround, jhfrede har postet Glad humørikon

For lige at få TDC's svar med på vejen, så krydsposter jeg lige mit svar i en anden tråd om samme emne: 

Vi er bekendte med problematikken omkring den indbyggede mailklient i Windows 8 - det er slet og ret at den ikke understøtter POP3, og at vores mailservere netop er POP3-servere.

Vores anbefaling er derfor, at vores kunder benytter et tredjeparts-mailprogram, der understøtter POP3, og vi er i færd med at opdatere vores vejledning på hjemmesiden for at vise dette, blandt andet på baggrund af denne tråd :D

/Ulf

TDC har gode teknikere, der kan hjælpe med at komme til gl mail-adresse på 2 måder.

Dels: Windows Live Mail (med App vist på skærmen)

Dels: TDC-hjemmeside, gå til login-mail-siden.

Sygt at Windows8 tvungne nye mail-popsætning kræver domæne og server i USA.

Brug Windows Live Mail. Kontakt TDC-teknikere og App ligger klar på skærmen.

Brug alternativt TDC-hjemmeside, gå til side med Mail-login, og brug Brugernavn og Adgangskode som før.

Sygt at Windows8 vil have nele verden i deres Domain og deres post-Servere.

MVH

BoMHansen

Hej

Jeg har en TDC mail og en ny PC med windows 8. Har en office 2010 plus, som nu er installeret på maskinen, men kan ikke få min outlook til at sende/modtage. Opsætningen meldes ok, men der kommer ingen mail igennem eller ud.

Forstår på det denne dialog, at jeg ikke kan bruge min tdc mail i outlook i kombinationen med windows 8? Kan nogen oversætte hele denne dialog til noget "ikke teknikere" kan forstå?

Hvad kan jeg gøre? 

Hvor er den vejeldning, som TDC lovede i 2010?

outlook kan ikke køre i Windows8.

Brug TDC-hjemmeside, søg "Mail" brug dit gamle Brugernavn og Adgangskode.

Man skal bruge Domæne og Server i USA for at modtage Apps. Kontakt evt de

mail-udbydere i  USA for at få server-navn til din nye Windows8-mail (er ikke Outlook-format).

Kontakte hvem? Jeg forstår ikke rigtigt. Min outlook er da et microsoft produkt og burde fungere sammen med windows.

Hej Voll

Tro mig - jeg forstår godt at du er iriteret over at dit mailprogram ikke virker, men det hjælper atså ikke at du poster 8 næsten enslydende indlæg fordelt over flere tråde. På den måde er det meget svært for de brugere der måske skal kunne hjælpe dig. og hvis nogen kan hjælpe dig, kan hjælperne resikere at svare på alle 8 indlæg og det er vel lidt spild af andres kunders tid.

Jeg vil derfor anbefale dig at oprette en tråd hvor du kan få hjælp til dit problem. Husk at skrive havd du har prøvet af detd det står i de tråde du har skrevet i.

Håber det så vil lykkes for dig at få hjælp.

Hvis jeg har oprettet 8 indlæg, så skyldes den lidt forvirende struktur i Forum. Jeg har søgt og fundet indlæg om emnet mange steder og svaret mange steder. Hvis det forstyrre professoren, så beklager jeg da. Jeg vil fremover holde mig langt væk fra dette Forum, som for øvrigt er fyldt med forældede oplysninger.

Efter 5 minutters samtale med Microsoft var min TDC mail aktiv i outlook 2010 på windows 8. 

Hej igen

Jeg er glad for du har fået det til at virke.Glad humørikon

Der er altid en risiko for at få forældede oplysninger når man spørger i andres tråde. Denne tråd er f.eks. 4 måneder gammel.

I den tråd, man selv opretter, har man selv mulighed for at markere som løst, hvis en anden bruger kommer med et acceptapelt svar. Dette er et bruger forum, hvor vi prøver at hjælpe hinanden med vores problemer. Mit råd var derfor kun ment som en hjælp til at du kunne få løst problemet.

For at hjælpe andre kunder med samme problem, kunne du jo skrive hvad løsningen er. Det ville der sikkert være andre kunder der ville være meget glade for.

Et godt svar på et problem, kan være forældet i morgen, hvis TDC finder på at opdatere en side i nat.

vh Professoren Humørikon griner højt 

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Martin12_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Alle

Vi har fået lavet en vejledning der vise, hvordan du bruger din TDC mail på Windows 8 ved hjælp af Mailsupport. 

I kan finde vejledningen her: http://go.tdc.dk/inknr

Meld gerne tilbage, hvis I oplever udfordringer.

Hilsen Martin

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P