Opsætning flere mail adresser

• Deltager
  • 0 kommentarer
Vi har i familien 2 mailadresser. De er i tidernes morgen sat op sådan at der er to forskellige mailadresser med sammen kontotype, samme server og samme TDC brugernavn. Vi har hver sin Mac og derudover 1 IPhone. På computerne har vi opsat regler, sådan at vi ikke får hinandens mails, men det virker ikke for Iphone'en, som til stor irritation henter mail på begge mailadresser. 

Kan tingene sættes smartere op, så vi helt kan slippe "regler" og sådan så ikke alle mails kommer ind på Iphone'en?

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Nej, det kan det ikke.

jeg vil forslå at du til iphonen opretter en mail et andet sted, som ved ex Google,

2 deler en computer. De har forskellige mail-adresser hos TDC. Den første, der åbner outlook express får alle mails.

Hvordan deles mails op efter mail-adressen??

Hej Olsen31

Velkommen til TDC Kunde til Kunde forum.

Du skal opstille sorteringsregler i outlook expres. Der findes et hav af tråde her på forum. Søg på ordet "sortering"  eller se disse tråde:

http://kimludvigsen.dk/tips-internet-oefiltre-trin.php

/t5/Bredb%C3%A5nd/ops%C3%A6tning-af-flere-emails-i-outlook-2007/td-p/20779

/t5/Bredb%C3%A5nd/Flyttet-sammen/m-p/34483#M5723

Ovenstående er et forslag, hvis du har god tid og har svært ved at blive hidsig.Meget glad humørikon

I kunne jo også vælge at oprette en gratis mailadresse på google, microsoft=hotmail, eller en anden, som tilbyder en gratis mailbox.

ps:

Du kunne jo også hygge dig med denne sortering. Jeg garenterer ikke for at den virker.

1 husstand - 1 computer - outlook express.

Forudsat der er oprettet to alliasser på webmail.
mailto:web0@xxxx.dk
mailto:web1@xxxx.dk

Opret to mapper i outlook express.

Åben Outlook Express. Funktioner - Meddelelsesregler - Ny:

vindue med 4 kasser

Regel 1:

1. kasse: ving af ud for Hvor linien Til indeholder personer
3. kasse: klik på "indeholder personer" Skriv mailadresse mailto:web0@xxxx.dk

- tilføj nye varianter
          eller mailto:web0@xxxx.dk;
(Hvis afsender har sat mailto:web0@xxxx.dk til at hedde Mette.)
          eller Mette
          eller Mette; 
2. kasse: Flyt den til angivne mappe
3. kasse: klik på "angivne" mappe. marker web0-mappen. Klik ok.
4. kasse: Regelnavn: nr.1 - web0

Regel 2

1. kasse: ving af ud for Hvor linien Til indeholder personer
3. kasse: klik på "indeholder personer" Skriv mailadresse mailto:web1@xxxx.dk

(- tilføj nye varianter)
          eller mailto:web1@xxxx.dk;
(Hvis afsender har sat mailto:web1@xxxx.dk til at hedde Hans.)
          eller Hans
          eller Hans;
2. kasse: Flyt den til angivne mappe
3. kasse: klik på "angivne" mappe. - marker web1-mappen. Klik ok.
4. kasse: Regelnavn: nr.2 - web1

Systemet virker ikke hvis Til-feltet indeholder begge mailadresser

Hvis Hans ikke må kikke i Mettes mappe, kan det måske klares med at oprette nye identiteter, således at en identitet hedder "mette" og en hedder "Hans" hvorefter vedkommende skal vælge hvilken identitet der skal læse postpogrammet den pågældende dag. Jeg har ikke IT-viden nok til at finde ud af om det kan lade sig gøre, så det overlader jeg til nørderne. Filer - identiteter - skift identitet. ????? Hvis det ikke virker, kunne Hans sige til Mette: Hvis du kikker i min mappe, får du ingen julegaver. For at oprette identiteter, skal der oprettes kode og den kan oprettes uden den anden har kenskab til den.

Dit indlæg er tomt bytana - Prøv venligst at skrive dit indlæg igen. Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)