Oprydning i registreringsdatabasen - software?

Hej

Jeg søger et "reelt" stykke software, der kan gennemløbe og rette min registreringsdatabase - min laptop m. Vista er blevet ret sløv - primært i programafvikling m.m.

Nogen der kan anbefale et værktøj der kan det?

Mvh Keld

3 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints whome har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Det er spild af tid at bruge den slags programmer, for de kan gøre mere skade end gavn, og det er ikke registreringsdatabasen der er skyld i problemerne.

Der kan være mange andre årsager, så jeg vil foreslå at du følger nedenstående.

"Kør værktøjet Diskoprydning følger med Windows. Det er fokuseret på at frigøre plads på din harddisk, men det vil også slette gamle midlertidige filer og andre ubrugelige ting. Bare tryk på Windows-tasten, skriv cleanmgr, og tryk Enter for at starte det.

Derefter tryk fanebladet - Flere indstillinger - Systemgendannelse. Her kan du frigøre plads ved at fjerne alle gendannelsespunkter, dog undtaget det seneste punkt, som bevares. Det er helt op til dig selv, om du vil udføre det sidste punkt her. Husk, at hvis du selv har lavet nogle gendannelsespunkter, så forsvinder de også, og du kan ikke mere vende tilbage til dem."

Tryk på Start Knappen (win7), skriv – defrag - Vælg så -Defragmenter Harddisken.

Defragmenter så det drev Windows ligger på.

Se om der er fremskridt, og fortæl også hvilket styresystem du har på computeren - win7, eller ?

Tak for info - laptoppen anvender Windows Vista - og jeg har sat diskoprydningen i gang - det påstår der kan ryddes ca 15 GB.. Jeg har dog ikke problemer med diskpladsen på maskinen..

Jeg havde opfattelsen at registreringsdatabasen var "roden til alt ondt.." - hvis den bliver slammet til med halve og hele registreringer på mærkelige programmer...

Hvis jeg nu ville have en totalt "jomfruelig" registreringsdatabase, er det så noget med at finde ældste gendannelsespunkt, og køre den på?

Hvis ja - kan jeg så gå ud fra at mine data bibeholdes og det kun er systemindstillingerne der ændres?

Mvh Keld

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints whome har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg havde opfattelsen at registreringsdatabasen var "roden til alt ondt.." - hvis den bliver slammet til med halve og hele registreringer på mærkelige programmer...

Hvis jeg nu ville have en totalt "jomfruelig" registreringsdatabase, er det så noget med at finde ældste gendannelsespunkt, og køre den på?

Hvis ja - kan jeg så gå ud fra at mine data bibeholdes og det kun er systemindstillingerne der ændres?

Ja, det tror de fleste, godt hjulpet på vej af diverse internet "reklamer" for netop deres vidunderlige regcleaner program.

Men fakta er, at selvom der er meget overflødigt i registreringsdatabasen, har det ingen indflydelse på hastigheden, men du kan selv prøve med Ccleaner, som er et troværdigt program, og det ødelægger ingenting.

En jomfruelig database kan kun lade sig gøre indtil du begynder at installere og fjerne forskellige programmer og filer. Så det er vist for sent nu            Blinkende humørikon

Hent  den gratis Ccleaner:

http://www.filehippo.com/download_ccleaner/download/6a3881bd70ba1bfc392e23d3a3877ad6/

til at rydde op i registrerings databasen.

Klik på "Registry" fanen på venstre side af programmet.

Klik på "Scan efter problemer" knappen nederst i programmet.

Giv programmet et par øjeblikke til at køre, mens det søger problemer med registreringsdatabasen.

Klik på - Udbedre valgte problemer - knappen.

Opret (altid) en sikkerhedskopi af registreringsdatabasen fil.

Gem en sikkerheds kopi af din reparerede registreringsdatabase sted tæt ved.

Chancerne er, at du ikke får brug for det, men det gør ikke ondt at lave en, bare i tilfælde.

Hvis det ikke hjalp, så tryk på - Rens knappen, og lad den køre en rens.

Fortæl så hvordan det går ?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P