Svar

Oprette mail på iPhone uden at hentede mails slettes på webmail

Hej

Jeg anvender udelukkende webmail og undgår derved at mails forsvinder i et mailprogram, når en computer bryder sammen mv.

Nu vil jeg gerne lægge min TDC-mail ind på en iPhone og en iPad.

Jeg tøver imdlertid lidt, da jeg er bange for, at den tømmer min webmail og mine mails så ikke tillige er på webmailen.

Jeg kan se at man ved oprettelse på en computer skal være opmærksom på dette ved indstillingen af mailprogrammet, men sker det automatisk ved teblets og mobiltelefoner?

Nogen der har erfaringer med dette?

icon

Bedste svar af Bilvis 4 april 2015, 18:09

Hej MajaH

En meget stor tak for din hjælp.

Jeg har gjort præsis som du anbefalede og det fungerer.

Det er meget vigtigt, at man, som du anbefalede, går ind i telefonens opsætning vedrørende sletning. En iPhone og iPad er automatisk opsat til at slette mails, der slettes på fx. telefonen, på webmailen efter en uge. Men det kan stilles efter dit link til aldrig og så er problemet løst.

God påske.

Bilvis

Se original

2 Kommentarer

Hej Bilvis

FØR du går i gang. 

Log på webmail. Flyt alle de mail du har i indbakken hen i en nyoprettet mappe, undtagen to. 

Dette er som sikkerhed for at dine mails bliver på webmail.

Lad evt en eller to være i indbakken på webmail.

Dine enheder henter nemlig KUN de mail der ligger i indbakken på webmail.

Her er TDC's opsætning til din iPhone og iPad

https://www.youtube.com/watch?v=HzsJ1wA_wdI

Før du gør ovenståendee opsætning færdig, skal du måske lave denne indstilling, for at iphone/ipad ikke sletter dine to mail på webmail..

https://support.apple.com/da-dk/HT201855

Hvis du har indstillet TDC kontoen korrekt, vil du modtage de to mail fra webmils indbakke både på din Ipad og din Iphone, og de vil også ligge på webmail.

Hvis det virker, kan du evt. flytte dine mails tilbage i indbakken. 

Hej MajaH

En meget stor tak for din hjælp.

Jeg har gjort præsis som du anbefalede og det fungerer.

Det er meget vigtigt, at man, som du anbefalede, går ind i telefonens opsætning vedrørende sletning. En iPhone og iPad er automatisk opsat til at slette mails, der slettes på fx. telefonen, på webmailen efter en uge. Men det kan stilles efter dit link til aldrig og så er problemet løst.

God påske.

Bilvis

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)