Svar

Ønsker højere hastighed hastighed på bredbånd

• Deltager
  • 2 kommentarer
Jeg har udfordringer med familiens bredbånd idet hastigheden svækkes med vores trådløse løsning med 10,1 GB. Samtidig har jeg børn som spiller spil som trækker meget i huset.

Jeg har derfor ændret og bestilt TDC mobilt bredbånd 100 GB med 4 G som jeg modtager den 6. januar og håber det kan hjælpe.

Jeg har nu været inde på TDC´s egen hjemmeside og tjekket hvad de kan tilbyde og ser at der max kan tilbydes 10,1 på adressen kan det passe.

icon

Bedste svar af BrianHHansen 3 januar 2016, 14:19

Hej oj11.

Du skal være opmærksom på følgende med det trådløse, og det IKKE kun TDC's trådløse. Dette gælder alt WiFi.

1. WiFi er kun en radiosender. der er kun én person der kan sende, eller modtage pr. radio der er på dit Accesspoint (Homeboks har så vidt jeg ved kun en. Der findes større routere med flere radioer) Dette betyder at hvis der er 2 personer på et trådløst router/accesspoint får hver IKKE 50% af båndbredten. Men én enhed har 100% medens ALLE andre har 0% medens den ene med 100 sender en datapakke. Når han er færdig med at sende en datapakke, kan de andre komme til. MEN... Hvis den der tager 100% sender en jævn datatstrøm (Downloader, Spiller online f.eks. Skydespil osv., ser Netflix, HBO eller lign. der sender en jævn datastrøm) er for hurtig og kommer på igen inden de andre får tid. så vil det indvirke på de andres net. Hvis der er flere der spiller online eller lign. vil de "besætte" linjen.

2. WiFi (Trådløs net) er den DÅRLIGSTE, og mest USTABLILE forbindelse man kan få. Den kan forstyrres af mange ting. Køleskab der starter, trådløs telefon, Bluetooth osv. Og alt ander der også sender på samme frekvens, OGSÅ andre trådløse routere/Accesspoints!

3. ALT der kan køre med Trådet forbindels, BØR køre med trådet forbindelse.  ISÆR hvis det er SPil, Streaming (Netflix, Hbo, Viasat osv.), eller download. Trådløs forbindels bør kun bruges som absolut sidste løsning, eller hvis der ikke er andre muligheder. (f.eks. Telefoner, Tablets osv.)

4. Jo flere brugere, og jo mere "Støj", og Afstand til antenne (Homeboks) jo DÅRLIGERE forbindelse.

Det er altså ikke sikkert at du får hurtigere forbindelse af, ....at få en hurtigere forbindelse Glad humørikon Det bedste er at få ALLE der kan rent prsktisk, over på ledning hvis det er muligt (f.eks. Stationære spille maskiner, også bærbare hvis den står et fast sted.)

Venlig Hilsen

Brian

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej oj11.

Du skal være opmærksom på følgende med det trådløse, og det IKKE kun TDC's trådløse. Dette gælder alt WiFi.

1. WiFi er kun en radiosender. der er kun én person der kan sende, eller modtage pr. radio der er på dit Accesspoint (Homeboks har så vidt jeg ved kun en. Der findes større routere med flere radioer) Dette betyder at hvis der er 2 personer på et trådløst router/accesspoint får hver IKKE 50% af båndbredten. Men én enhed har 100% medens ALLE andre har 0% medens den ene med 100 sender en datapakke. Når han er færdig med at sende en datapakke, kan de andre komme til. MEN... Hvis den der tager 100% sender en jævn datatstrøm (Downloader, Spiller online f.eks. Skydespil osv., ser Netflix, HBO eller lign. der sender en jævn datastrøm) er for hurtig og kommer på igen inden de andre får tid. så vil det indvirke på de andres net. Hvis der er flere der spiller online eller lign. vil de "besætte" linjen.

2. WiFi (Trådløs net) er den DÅRLIGSTE, og mest USTABLILE forbindelse man kan få. Den kan forstyrres af mange ting. Køleskab der starter, trådløs telefon, Bluetooth osv. Og alt ander der også sender på samme frekvens, OGSÅ andre trådløse routere/Accesspoints!

3. ALT der kan køre med Trådet forbindels, BØR køre med trådet forbindelse.  ISÆR hvis det er SPil, Streaming (Netflix, Hbo, Viasat osv.), eller download. Trådløs forbindels bør kun bruges som absolut sidste løsning, eller hvis der ikke er andre muligheder. (f.eks. Telefoner, Tablets osv.)

4. Jo flere brugere, og jo mere "Støj", og Afstand til antenne (Homeboks) jo DÅRLIGERE forbindelse.

Det er altså ikke sikkert at du får hurtigere forbindelse af, ....at få en hurtigere forbindelse Glad humørikon Det bedste er at få ALLE der kan rent prsktisk, over på ledning hvis det er muligt (f.eks. Stationære spille maskiner, også bærbare hvis den står et fast sted.)

Venlig Hilsen

Brian

Tusind tak for dit svar Brian. Har i øvrigt set de andre kommentarer som også er meget fyldestgørende.

Jeg vil høre om vil tage dig tid til at give mig et godt råd idet jeg ikke helt ved hvordan jeg skal nettet til at fungere optimalt til trods for at jeg har talt med mange :-).

Vi har 10 MG ind i huset via sædvanligt bredbånd (arbejdsrelateret). Det er fint til fruen og jeg i huset, men med 3 teenage børn i huset, som trækker tunge gamer spil, samt down loader film mm, men ikke mindst når de holder lan party med 3-4 besøgende er det en stor udfordring.

Ofte er der problemmer med driftstabiliteten og det er svært at spille et spil.

Jeg har fået flere løsningsforslag som at trække ledning fra router til acces point og sluttede deres bærbar/stationære til vores gamer rum. Eller købe ekstra router og trække netværkskabel. Andre mener det nedsætter hastigheden.

Anden løsning er at få flyttet indgang fra TDC således router står andet sted i huset.

Min tanke med 100 MG og flytbar router (chip) var at så var der en rimmelig kapacitet og når drengene skulle game kunne de få router ud i gamer rum og tilslutte med kabel til router.

Hvad tænker du Brian.

vh

Ole

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej Ole

Jeg vil prøve at forstælle hvordan jeg ville sætte det op.

Routeren kan sagtens bliver hvor den er. Routeren er sådan set kun "døren" ud til det store internet. Onlinespil bruger faktisk ikke meget data. Men de kræver en jævn strøm af data, og så jeg skrev før er det meget besværligt hvis der køres trådløst. Så jeg ville anskaffe mig en bedre Netværksswitch (De kan fås fra omkring 250 og opefter i pris. f.eks. Zyxel GS-108B http://www.edbpriser.dk/switch/zyxel-gs-108b-id-6779959.aspx ;) Den bliver placeret centralt ved drengene, og derefter trukket et netkabel til en af de gule stik bag på Homeboxen til en af portene på switchen. Derefter trækkes der et netkabel til hver af drengenes PC fra en ledig port på switchen. Den switch jeg her har linket til har 8 porte. dvs. der kan tilsluttes 7 enheder (Der bliver nødt til at være en port der går til Homebox, så derfor kun 7, selvom der er 8 porte). Når de spiller LAN Plejer man egentlig at spille mod hinanden, så den trafik der er mellem de PC'ere der sidder på Switchen kommer ALDRIG længere end til Switchen. (Switchen ved hvilken port de forskellige PC'ere er tilsluttet, og kan derved sende trafikken internt) Switchen kan selvfølgelig alt efter hvor "fast" den bliver installere flyttes. F.eks. til Gamerrum, eller have 2 switche. (Der er 4 gule porte på Homeboks, så i princippet 4 Switche, faktisk er de gule porte en indbygget switch i homeboksen. Man kan også sagtens sætte endnu en switch efter en switch. Men jo flere der er jo større er forsinkelsen på nettet. (Latency) Man kan også sagten få større switche, med flere porte. Det er bare at søge på f.eks. Goggle, eller edbpriser.

Man skal dog huske at bede drengene, og evt. gæster om at SLUKKE deres trådløse netværkskort, eller logge af det trådløse når de har ledning i. Ellers vil der stadig være trafik på WiFi. Glad humørikon

Håber det kunne hjælpe dig lidt.

Venlig Hilsn

Brian

Meget stor hjælp tak. Dvs du vil beholde det nuværende bredbånd på 10 MG og ikke tage nyt mobilt bredbånd på 100 MG. Med mobilt bredbånd er en flytbar router men måske mere ustabil fordi den er luftbåren. Jeg er helt med på internt i huset skal vi bruge kabel
Omdømme 3

Badge +3
Mobilt bredbånd anser jeg som en løsning, der kun bør bruges, hvis der ikke er en fast forbindels til rådighed. Især hvis der f.eks. bor teenagere i huset. (Bare Netflix f.eks. tager godt 1,5 Gb pr. afsnit af en serie på ca. 45 min.) Så selvom man f.eks. har 300 Gb til rådighed, ville de MEGET hurtig blive brugt op. Nogle udbydere lukker helt når data er brugt, og andre skruer bare meget kraftig ned for hastigheden, og så er man lige vidt. Det kan være en mulighed at spørge TDC om hastigheden kan øges på jeres 10 Mbit linje.

Mobil bredbånd virker faktisk også i princippet som WiFi, bare i større målestok. (Igen - jo flere der er om en antenne, jo langsommere hastighed. Jo mere data fra enkelte, jo mindre til alle andre..) Der kan også være problemer med udefrakomende støj.  Igen - som ved WiFi, da det igen kun er en radiosender/modtager.

Venlig Hilsen

Brian

WI-FI (der kaldes trådløst netværk) KAN være hurtigere end ETHERNET (der kaldes kablet netværk).

Du skal dog være opmærksom på afstand fra access point og vægge/gulve mv.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)