On-line mail, Spam mail's og / eller forsøg på hacking | YouSee Community
Svar

On-line mail, Spam mail's og / eller forsøg på hacking


On-line mail
efter i er begyndt at opgraderer YouSee Mail er jeg begyndt at få Spam mail's og / eller forsøg på hacking
om man ikke komme igennem til fejl service og tilbage opkald skal forvente 4-5 dage på
og der er tilsynladene ikke nogle steder med en mail adr. hvor man kan kontakte jer på
icon

Bedste svar af danaleach 26 november 2018, 17:20

The central spam filter (if there even is one after the change) is definitely not working. Nothing is ever getting moved automatically into the spam folder. This is totally unacceptable for a mail platform.
Se original

17 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hej johnskjoldborg

Velkommen på YouSee Forum 🙂

Det lyder selvfølgelig ikke så godt, at du er begyndt at modtage spam-mails.

Der er tale om et andet spam-filter i den nye mailplatform og der kan løbende ske tilpasninger.

Er det meget der er tale om eller hvordan? Kan du ikke markere det som spam?

Du kan altid finde YouSee's kontaktoplysninger via www.yousee.dk/kontakt, hvor du også finder kontaktformularer, hvis du ønsker at sende en mail i stedet for at ringe.
spam mellem 10 og 50 om dagen
samt mails hvor de ønsker adr. mm p.... et eller andet
lige ledes trussel mails om hackning af mail / pc
Omdømme 7
Badge +6
Tørt vil jeg mene at al den spam nærmere skyldes at du har brugt din mail adresse til at registrere dig flere steder på nettet med, hvor beskyttelsen af din registrering ganske enkelt stinker, fordi din mail adresse står til offentlig skue.
På disse steder er der folk som direkte indsamler alle de her mail adresser og så sælger dem videre til både spammere og scammere og den straf for det oplever du så nu i form at at du modtager tonsvis af uønskede mails og har i realiteten slet ikke noget som helst med YouSee's opgradering af deres mail at gøre, for jeg oplever overhovedet ingen forskel på før eller efter på min egen mail konto, at der skulle være sket en eksplosion med modtagelsen af spam eller scam mails.

Derfor gør man klogt i at have en alternativ mailkonto hos eks. Gmail, Yahoo, Hotmail eller en af de andre af den slags, som der udlukkende anvendes til alle muglige former for online registreringer.
Jeg har eks. en Gmail konto som jeg udelukkende anvender til den slags online registreringer, så kan de angribe den mail konto lige så tosset som de vil med alt deres spam og scam, hvilket jeg også kan se at de gør i min spam folder hos Gmail, hvor jeg sommetider er oppe på nogle hundrede stykker om måneden.
nu har det ikke været noget problem FØR opdatering yousee mailbox det er noget der er kommet i den forbindelse, prøve at kontakte kundeservice da det begyndte nr 75 i tlf kø og der ville gå ca. 1,5 time på det tids pkt. ok så, lavede så et tilbage kald på fejl on-line tja der ville så 4 dage det kunne ske hvis de da hade tid så det blev afmeldt, pga. det er ikke noget man kan bruge til noget
og nej den mail bliver ikke brugt til alt muligt mærkeligt der imod har jeg haft den ca. 25år uden problemer før nu
og det er kun min online del der er problemer med
Badge
The central spam filter (if there even is one after the change) is definitely not working. Nothing is ever getting moved automatically into the spam folder. This is totally unacceptable for a mail platform.
Jeg modtager også masser af spam. Hvilket jeg nærmest aldrig gjorde på den gamle platform. Noget af det jeg modtager, handler om Viagra, eller også starter teksten med noget i retning af "Hi, I'm a real girl" og afsenderens domæne er ".su", hvilket er et gammelt domæne for Soviet Union, som kun benyttes af enkelte gamle sovjet-institutioner og... spammere. Når den slags kan slippe igennem, så fungerer spamfilteret i hvert ikke godt eller også er det slået fra.
Karsten
Det samme her. Og det er lidt svært at markere som spam, når jeg bruger et mailprogram og ikke mailboksen. Jeg kan se i min spammappe i webmail, at der ikke er fanget nogen som helst spammail siden d. 23. nov. 18. Til gengæld er der kommet en stribe ind i indbakken siden da. Det nye spamfilter er mildest talt ude af drift, ser det ud til.
Ja, jeg benytter også en mail-klient, men jeg loggede ind på webmailen og markerede en masse som spam. Jeg kan bare ikke gennemskue om det har nogen betydning; altså om spamfilteret "modtager min vurdering af dens elendige arbejde"

Karsten
Omdømme 1
Modtager 10-15 spam mails hver dag gennem de sidste 3-4 uger - det skete meget sjældent tidligere, så et eller andet gør YouSee galt.................................
Det gamle mail system havde spam-filter aktiveret, og 99% af alle spam mail røg i den mail folder der hed Spam ganske automatisk !! Det nye system, vi er blevet opgraderet til har ikke dette filter aktivt og jeg har ikke kunnet finde noget sted i indstillinger, hvor jeg kan aktivere det !
Omdømme 5
Badge +6
Hej

Vi er opmærksomme på, at der desværre er nogle udfordringer med spamfilteret i øjeblikket. Det skal helst fungere efter hensigten, og derfor gør vi alt for at få det på plads så hurtigt som muligt.

Stefan, YouSee Forum Team
Hej

Vi er opmærksomme på, at der desværre er nogle udfordringer med spamfilteret i øjeblikket. Det skal helst fungere efter hensigten, og derfor gør vi alt for at få det på plads så hurtigt som muligt.

Stefan, YouSee Forum Team


Lyder godt. Tak for info.
Karsten
Hvad I end har gjort for at få det på plads, så har det ikke hjulpet et klap. Jeg modtager stadig omkring 100 spam-mails i døgnet :(
Hvad er udsigterne for en løsning?
I har så mange guides - hvad med en guide for hvordan man migrerer fra yousee-mail til gmail? ;)
Så vidt jeg kan se, handler det ikke om at jeres spamfilter er for løst, for de ting der slipper gennem er helt klassisk spam som nigeria-breve, russiske piger, "jeg har kapret dit kamara og optaget dig mens du hygger dig med porno", reklamer for viagra og så videre. Det ser med andre ord mest ud som om, der slet ikke FINDES et spam filter. Glemte I at købe licensen til den nye platform?
Hov, så skete der vist noget! Jeg har ikke modtaget en eneste spam-mail siden i går klokken 17! bare dejligt 🙂
Omdømme 1
Ja det ser ud til at der endelig er kommet filter på igen, men til gængæld så er mails meget lang tid om at komme igennem, hvis di overhoved kommer. Jeg ved at jeg har mistet et par stykker. (og nej de er ikke røget i spamfilteret - de er væk)
Tænke engang at du brænder så meget energi af på at klandre den stakkels mand at ahn ikke har den viden som du har. Du er sgu lidt ussel i dit svar til ham. jeg står selv i samme situation som ham og ved jeg ikke er dum med passwords og lign. men stolede måske ligesom ham på at yousee var et sikkert sted hvor vi trods alt ikke skulle dobbelt sikre alt hvad vi lavede. Giv lige lige os der ikke er så KVIKKE some dig en chance uden at blive helt nedgjort og hjælp istedet uden de spydige og nedgørende bemærkninger tak

casper

quote=Persen M]Tørt vil jeg mene at al den spam nærmere skyldes at du har brugt din mail adresse til at registrere dig flere steder på nettet med, hvor beskyttelsen af din registrering ganske enkelt stinker, fordi din mail adresse står til offentlig skue.
På disse steder er der folk som direkte indsamler alle de her mail adresser og så sælger dem videre til både spammere og scammere og den straf for det oplever du så nu i form at at du modtager tonsvis af uønskede mails og har i realiteten slet ikke noget som helst med YouSee's opgradering af deres mail at gøre, for jeg oplever overhovedet ingen forskel på før eller efter på min egen mail konto, at der skulle være sket en eksplosion med modtagelsen af spam eller scam mails.

Derfor gør man klogt i at have en alternativ mailkonto hos eks. Gmail, Yahoo, Hotmail eller en af de andre af den slags, som der udlukkende anvendes til alle muglige former for online registreringer.
Jeg har eks. en Gmail konto som jeg udelukkende anvender til den slags online registreringer, så kan de angribe den mail konto lige så tosset som de vil med alt deres spam og scam, hvilket jeg også kan se at de gør i min spam folder hos Gmail, hvor jeg sommetider er oppe på nogle hundrede stykker om måneden.[/quote]
Omdømme 7
Badge +3
Vær opmærksom på at hvis nogen har medtaget en mailadresse i sin adressebog/kontaktliste, og samtidig har givet Facebook adgang til adressebogen/kontaktlisten, så kan det medføre at mailadresserne havner hos uvedkommende via Facebook. Det virker særligt risikabelt hvis man åbner Facebook på en mobiltelefon hvor man også har en adresseliste liggende.

Som andre også nævner bør man have flere mailadresser, så de adresser der gives til mindre sikre steder holdes adskilt fra de adresser, der bruges over for offentlige myndigheder, banker o.lign. Måske bør der være flere mailadresser til forskellige kategorier at mindre sikre steder. Alle private venner og bekendte må regnes som mindre sikre steder, da man ikke kan vide hvad de gør med deres adresselister.

Besvar