Ny WebMail bruger et tidligere alias og nu kan jeg ikke skifte | YouSee Community
Spørgsmål

Ny WebMail bruger et tidligere alias og nu kan jeg ikke skifte

1) På den ny platform er der brugt en af mine andre e-mail adresser end min tidligere primære.
Og nu kan jeg ikke skifte navnet til den tidligere e-mail adresse.
Den optræder i listen over aliaser, men jeg kan ikke vælge den.
2) Det vil sige at jeg heller ikke kan tilgå min webmail fra min adroid tablet.
3) Og alle kontaktpersoner er væk, men de kan jo importeres senere (håber jeg).
Håber optimistisk på et godt råd.

10 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Der er en workaround.
I webmail gå til konto/indstillinger/indstillingerne for sendte mails. Når man er der kan der vælges hvilken de skal sendes fra.
Det bliver senere muligt at ændre der til primær/sekundær.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2025431377538744&id=111063605642207

Dine kontakter vil komme igen.
Tak for input !
Præferencer/Konti ændringer hjælper kun på afsendt mail adressen.
Nu står Kontonavn som den rigtige e-mail adresse, men den tidligere står stadig under e-mail adresse og som primær.
Og under Mit YouSee indstillinger er intet ændret. Den gamle e-mail adresse står der stadig og 'den rigtige' e-mail adresse står som alias og kan ikke ændres.
Vh, NO
Omdømme 7
Badge +7
Det kan komme på plads når omlægning er færdig.
Tak, så er jeg mere rolig !
Men det er stadig surt at være uden den rigtige e-mail indtil 15/12.
Men heldigvis virker Gmail stadig.
Vh, NO
Omdømme 7
Badge +7
Bruger ikke andet end G Mail.
Omdømme 7
Badge +3
Jeg havde samme problem, men det er ordnet på den måde, at alias er slettet, og i stedet for er der oprettet en ny selvstændig mailkonto med den mailadresse, der skulle være den primære. Herefter er der to selvstændige mailkonti svarende til de tidligere to alias'er.

Det giver nogle fordele at der herved er to adskilte indbakker. Alle mails kan alligevel ses samlet i samme indbakke på en lokal mailklient som Microsoft Office Outlook, da man så blot skal specificere at begge mailkonti skal bruge samme datafil i Outlook. Ved afsendelse af mails vl man så let kunne vælge, hvilken mailadresse, der skal stå som afsender, ganske som var det to alias.
Jeg har nøjagtig det samme problem. Det lyder som en god ide at konvertere sin alias til en ekstra mailadresse, men kan jeg selv gøre dette eller skal jeg have hjælp til dette fra YouSee ?
Omdømme 7
Badge +7
Du kan prøve om du kan med Mailindstillinger på Mit Yousee. Har lige prøvet at oprette yderligere en mail adresse og fik fejl.
Omdømme 3
Badge
Jeg havde samme problem, men det er ordnet på den måde, at alias er slettet, og i stedet for er der oprettet en ny selvstændig mailkonto med den mailadresse, der skulle være den primære. Herefter er der to selvstændige mailkonti svarende til de tidligere to alias'er.

Det giver nogle fordele at der herved er to adskilte indbakker. Alle mails kan alligevel ses samlet i samme indbakke på en lokal mailklient som Microsoft Office Outlook, da man så blot skal specificere at begge mailkonti skal bruge samme datafil i Outlook. Ved afsendelse af mails vl man så let kunne vælge, hvilken mailadresse, der skal stå som afsender, ganske som var det to alias.
Omdømme 3
Badge
Hej MS-ERIK.

Vil lige advare mod at bruge din udmærkede vejledning indtil det igen bliver mulig at oprette en ny selvstændig mail mailkonto.
Får beskeden "Internal Server Error" når jeg prøver.
Har man først slettet sin tidligere hovedmail, som nu er alias, har man endnu større problemer.
En flink yousee medarbejder har skrevet til mig at det kan man ikke i øjeblikket.
mvh

Besvar