Spørgsmål

Ny boks og savner flere funktioner fa den gamle samsung. Brugervenligheden på tv skærmen er overtaget af app designet

• Deltager
  • 2 kommentarer
Den gamle samsung boks gik død. Promte fik jeg den nyeste boks tilsendt. Er ved at vænne mig til de nye funktioner og måder at gøre tingene på, men flere ting: fra irritation til manglende funktioner gør at jeg skriver her (tilfældig orden)

1) svært at se kanal navn pga grafik der ligger hen over. Når jeg zapper fra kanal til kanal, kan jeg ikke se navnet på kanalen fordi der står dag, dato, og klokkeslet henover. Undtagelsen er fx DR2. Har brug for det især ved
2) et program fanger min interesse, hvordan ser jeg indholdsbeskrivelsen?
3) jeg var vant til hurtigt at se 7 dages programoversigter igennem for bestemt indhold under kategorien "tv-serier". Den kategori blev grafisk vist ved at ændre farve. På den måde fik jeg hurtigt øje på ex nye serier på især de nordiske kanaler, som jeg optog. Hvor finder jeg den funktion på den nye boks? Jeg har fundet en lidt kringlet måde, via appen på min ipad, men det tager mere tid og...
4) på appen under tv-serier, kommer der en hel bunke af titler, grafisk ikke så nemt at se hurtigt igennem.
5) personlig kanalsortering er nemt. Men hvorfor kan man ikke, som i det gamle system, vælge nogen fra, fx de tyske kanaler? Det er aktuelt ved søgning på "tv-serier" fordi søgeresultatet medtager alle titler ex NCIS, men på tysk. Og dem er jeg ikke interesseret i!
6) indtil videre bøvlet at optage programmer på TV'et. Bruger så appen, men så kommer der meddelse om at "optagelse af denne udsendelse er ikke tilladt" konkret Major Crimes sæson 6
7) om mulighed for spoling: jeg har svært ved at skelne mellem de to muligheder på remoten. Hvad er forskellen?
8) den grønne menu på tvskærmen, er mere forvirrende for øjet med de små billeder af programmet, hvoraf flere ikke er et rigtigt billede alligevel. Synes at det er en hel del sværere at se hvad der står fra sofaen, end før. Det er som om integrationen med appen er gået lidt amok, billedikoner giver mere mening på en tablet, end på tv skærm. Hvis de fjernes kan skriften måske forstørres lidt?
9) når jeg kan se på tv guiden, at der er et program igang, trykker 2 gange på tv-guide, og trykker på ok, kommer jeg ind i en menu, med optage mulighed og til høre en form for serieoversigt. Det er ret forvirrende. Jeg har jo ikke bedt om en oversigt eller bedt om at optage. Bladrer jeg i højre menu op for at se hvilke afsnit i serien der er optaget, kan jeg ikke se indholdsbeskrivelse, og den har jeg brug for, hvis jeg skal sikre mig det ikke er et afsnit jeg allerede har set.

Overordnet er der en fin integration mellem tv og app men app designet er trukket ned over tv delen og det går godt nok ud over funktionaliteten. Ikke alle er i tyverne der ser fantastisk og bruger tabletten mest! Faktisk ser jeg noget mindre tv end før, fordi det er uoverskuligt at optage tv serier og følge med i afsnittene

2 Kommentarer

Mærkeligt, der er ingen måder at redigere i ens eget indlæg?
Omdømme 7
Badge +7
Efter en time kan man ikke redigere mere.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)